RE: Наше восприятие "ритмики" при прослушивании музыки. От чего зависит? / 06-03-2020 22:41
Martin Colloms | Nov 24, 1992
Pace, Rhythm, & Dynamics
Визначення "темп", "ритм" і "динаміка" неминуче включають такі пов'язані аспекти, як драйв, час, участь, потік і узгодженість. Наприклад, "темп", конотує швидкість; Дійсно, поняття "швидкий" або "повільний" часто застосовуються для відтворення звуку.
Темп : На найпростішому рівні темп еквівалентний темпу. Хоча слухач цілком може усвідомлювати абсолютний темп, у сприйнятті швидкості, з якою виконується музичний твір, є сильний суб'єктивний елемент. Частково це визначається тим, що було раніше. Те саме стосується сприйнятої швидкості руху транспортного засобу, в якому рухається людина. Вийшовши з швидкої швидкісної дороги, перехід на нижчу швидкість здається напрочуд різким - судження про швидкість різко вплинуло на попередній досвід. Те, як диригент та / або музиканти змінюють темп, сильно впливає на сприйняття темпу. Це робиться навмисно як елемент музичної виразності та інтерпретації і є життєво важливим для хороших виступів. Це не сильно співвідноситься із виміряним минулим часом, а показник, який звучить, поспішав часом, забирає більше часу, ніж той, що звучить краще.
Що багато слухачів не відзначають, це те, що слабкі місця в аудіо ланцюгу можуть спричинити помилки, які, в сукупності, говорять про те, що музичний темп став повільнішим; ефект викликає порушення інтересу слухача. (Інші помилки класифікованих компонентів також зменшують інтерес слухача до відтвореної музики --- погіршує чіткість, наприклад ---, але сфера цього реферату обмежується сприйняттям часу.) Коли перегляд стає менш цікавим, темп страждає і Час справді може йти повільніше.
Ритм : Це стосується конкретно музичної характеристики здатності виконавця точно синхронізувати свою гру відповідно до заданого ритму чи ритмічного малюнка. Вухо має надзвичайну здатність розпізнавати гру, яка не є або прирівняна до ритму. Сюди входить свідомо зміщена у часі чи синкопована гра, оскільки тут немузичні помилки швидко руйнують сенс.
Це захоплюючий аспект відтворення звуку, що складові hi-fi, окремо або злагоджено, можуть завдати шкоди суб'єктивному враженню гарного синхронізації та жорсткого, узгодженого музикування. Для багатьох знайомих записів, в яких, як відомо, присутні гарні синхронізації, деякі аудіо-компоненти або системи створюють змову, щоб дати ауру нестабільності, в якій музиканти, здається, грають тонко поза часом. Цей недолік може, з практикою та гостротою, виявити лише за кількома нотами одного голосу чи інструменту. Тут можна відчути нюанс невизначеності, натяк на нервозність або відчуття, що стійкий, контрольований потік вистави не такий рівний або настільки безпечний, як повинен бути.
При доброму відтворенні хороших виступів виникає почуття впевненості та драйву, поєднане з усвідомленням сили основних ритмів та їх змін, що змінюються, коли композиція розгортається. Точне зображення ритму, хоча, безумовно, дуже важливо для класичної музики, абсолютно важливо для рок-музики. Завдяки короткому викладу та більш простої, доступнішій структурі, ритмічний елемент року є основою залучення слухачів. Без цієї асоціації, що прислухається до ноги, це запрошення на танець, рок швидко спускається до нудного і банального. Тільки найкреативніша та найвиразніша музика --- наприклад, робота Джоні Мітчелл --- може пережити таку шкоду; і навіть цей матеріал сильно виграє від хороших термінів перегляду.
Динаміка : Суб'єктивна динаміка відіграє свою роль у структурі музичного темпу та ритму, одночасно несучи значну вагу. По суті, динаміка пов'язана з технічним визначенням "динамічного діапазону", діапазону допустимого, чисто керованого сигналу між шумовою підлогою системи та її точкою перевантаження. Таким чином, компакт-диск може мати дуже широкий динамічний діапазон; навіть із 16-бітовими системами можливий динамічний діапазон 110 дБ --- достатньо для домашнього використання. Однак це не означає, що CD в цілому має добру суб'єктивну динаміку. Як не дивно, це не так.
Хороша динаміка пов'язана із усвідомленням захоплюючих реалістичних контрастів між гострими та м'якими звуками. Перехідні повинні бути пронизані реалістичною атакою та різкістю, голосні вершини справді повинні звучати вибухово-різко голосно. Ці вершини не повинні бути округлими, розсіченими або стисненими.
Динамічне розбавлення : реалізм у відтвореній динаміці йде навіть далі, ніж цей. Порівняння з живим звуком неодноразово показує, що записана або навіть просто посилена форма зазнає значної втрати динамічної якості, коли мова йде про відтворення внутрішньої динаміки музики. Хоча інженер може інстинктивно прийняти уявлення про те, що система передачі аудіо має обмежене динамічне вікно і що звукові обмеження цілком можуть бути чутні, коли піки хвилі досягають меж цього вікна, ідея, яка звучить добре розміщена в середині робочого діапазону, могла б як і раніше страждає з точки зору динаміки, йому досить чужа.
Прикро, що суб'єктивний ефект різного роду помилок аудіокомпонентів часто є розбавленням динамічного вираження. Найчастіше ця слабкість йде рука об руку зі втратою ритму. Якщо говорити психо-акус-тик-союзник, це може бути не цілком справедливим для спроб розділити їх. Інтуїтивно можна очікувати, що помітне пом'якшення динамічної якості системи розмиє сигнали часу через його вплив на узгодженість та єдність швидких країв перехідних процесів та динамічних контрастів. Таке враження логічно призводить до ослаблення викладу ритмічних аспектів у музиці. Вони слабшають, і відчуття водіння вперед і темп також розбавлене.
Іронічно, що у вас може бути розширена смуга пропускання, або високий рівень звуку, або чудова стереозйомка, або дуже низьке забарвлення, або потужний бас із низьким спотворенням, або декілька гідних їх комбінацій, але рідко ви можете отримати їх за допомогою цілісних, цілеспрямоване поєднання природної динаміки, темпу та ритму. У аудіо високого класу ми часто занадто зайняті вивченням текстури кори, щоб побачити, в який ліс ми ходимо.
Безперечно, що динаміка і ритм сильно впливають на емоційну реакцію на всю музичну сутність. Вони являють собою структуру музичного будинку, до якої ми можемо додати такі деталі, як вікна та оздоблення. Однак виключно прозоре скло у віконній рамі не приносить користі, якщо немає структури, яка б його підтримувала.
Незалежно від того, граючи голосно чи м'яко, музика, відтворена з хорошим динамічним та ритмічним змістом, конкурує із зовнішніми факторами для уваги слухача. На жаль, високі цілі чистоти та тональної рівноваги часто призводять до сміливості вираження, з досить приглушеними динамічними контрастами. Крім того, ритмічна передача може бути помітною, що звук більше нагадує чудові акустичні шпалери, ніж вчинені спроби реконструювати живу музичну подію.
У протиріччя отриманої мудрості виявляється, що деякі класичні гучномовці з ріжком демонструють набагато більшу музичну цілісність, судячи з природного темпу та динаміки, ніж більшість нині чутливих низькоколірних систем. Поверніться, Кліпш і Войгт, все прощено! Віра дизайнерів у відверту чутливість та якості лінійності та несприйнятості динаміки, які надає цей єдиний фактор, все ще не належним чином оцінюється високоефективною галуззю.
Протягом багатьох років підозрювали, що краса та ритм непримиренно протиставлені, а також живі та ритмічні системи також неприпустимо забарвлені. Справді, було сказано, що деяка технiка та системи лише "звучали" так, ніби вони швидкі та здатні до ритму, і що це було результатом свідомо недосконалого дизайну, який фальсифікував музичну тональність.
(Отредактировал 06-03-2020 в 23:05 Юнiтi.)
|