Про TDA1540 поговоримо..!?
Автор Сообщение
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 07-06-2013 23:58
Тобто мастерклок ви берете з самої звуковушки?
Я маю на увазі де саме Ви берете мастерклок і яке він має значення?
В даташиті написано про можливість вибору 192*Fs, 384*Fs, 256*Fs, 512*Fs.

В Акаї на 5813 заводиться 384*Fs. Я планую чи то фактично можу завести тільки 256*Fs з приймача СПДІФ. Том і запитую, цікаво звудки саме і який саме мастерклок Ви заводили.

Як варіант - вивести i2s. Але є аргументи проти...
1. Відсутня правильні гальванісна розв"язка (трансформаторна). Сма природа i2s не дозволяє... (або оптопари або мікросхемки де багато джитерсу - результат не відомий) В СПДІФ - повна розв"язка.
2. Слухав дорогі ЦАП з СПДІФ - цілком самодостатній формат
3. Дивився технічну специфікацію і способи кидування/декодування - цілком інженерно технічно толковий (протокол).
4. Рівні напруг малі, чутливий до кабелів і шумів...
5. Краще уже балансний промисловий СПДІФ використати.

Здається мені, що від використання i2s Ви можете просто не отримати приросту.
От здавалося б я в одному апараті комутував джерело - рідний привід/СПДІФ вхід - рідний привід суб"єктивно навряд ще виграв. А від нього то шина найкоротша і I2S.


(07-06-2013 12:26)WoWaN писал(а):  Я просто запаял микруху и добавил пару перемычек которые есть на плате .Мастер клок у меня тоже коммутируется ,хотел попробовать тактировать сидюк от дирки , да забыл))
Я тут подумал если задача стоит прицепки к ПК может все таки использовать перешитую тремолу подрубать по квадратной шине и не парится с конверторами ?.На Веге конструкции Володи Полковника посмотрите там так раз ПСМ63 + она !

(07-06-2013 23:42)WoWaN писал(а):  Эх тяжеловато мне понимать технический украинский ))
Я вот тоже озадачен приобретением клевых шунтов (((
А набор лампачег точь такой как у вас тоже припасен))Все ждут своего часу .А в усилке на выходе что стоит?6L6 ? Я пропустил а что за акустика у вас ?
6K6GT - майже 6L6.
Раніше стояли 6С4С. Потім переробив під 6П3С, хотів придбати з фігурною корбою старих років радянські - дорого...
А це трапилась пара за помірну ціну.
Є пара 6П3С, є пара 6П6С.

Акустика - Альтек 615 в копумах Ямамото.

За технический украинский простите, мне так, комфортно, проще и нравится)
(Отредактировал 08-06-2013 в 00:03 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 08-06-2013 16:00
Зібрав макет ЦАП на PCM56P-K.
Стабілізація живлення всіх напруга на стабілітронах.
Поки що невіть без конденсаторів.
Для перетворення струм/напруга використано вбудований в мікросхему операційник.
З нього відразу ж сигнал подається на вхід підсилювача.

Звук мені дуже сподобався і приємно порадував.
Характер дуже схожий на звучання PCM63, але є свій почерк)
Повнокровний і насичений. І це без обв"язки!
Дуже цікавий і достойний варіант ЦАП як на мене.

Також почитав я "архів 3-го рейху", вибрав технічно рекомендовані режими включення саме тих черепашок в своєму підсилювачі.
Змінив деякі номінали, дочепив деталей для пентодного включення, спаяв на макеті і послухав.
А то у мене фактично були режими для 6ж4 - вони підходили лише наближено. І то тріодне включення
Ну і послухав декілька годин.
Враження: дуже правильний і достовірний тональнийбаланс, хороше розширення і детальність, сцена. досить природно звучать.
Можна сказати, що по подачі дуже нагадують звучання в клоці.
За рахунок розширення і детальності появилась фігова туча інструментальних партій, звуків в дисках, піснях, які я добре знав і багато слухав.
Це я тільки слухав з TDA1541 і PCM63 з CD транспортами.
Сьогодні ввечері послухаю з своїм транспортом на 1540 і компом - звук має бути супер!
Такого звуку драйверних ламп в підсилювачі я чекав і ним повністю задоволений, - тонально багатий звук!
Як на мене - дуже багаті звуком лампи, одні з найкращих в якості драйверних і все в їх звуці є!

       
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: WoWaN , dimoha.k68 , serg6677 , yuran , Евген Игорев , mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 11:41
Прочитав тему шановного Аббаса про зміну частоти генератора динамічної підстройки мікросхем TDA1540 і TDA1541A.
Штатно для тактування кіл динамічного підлаштовування ЦАП TDA1540 використовується вбудований RC генератор. Конденсатор цього генератора 820 пФ підключається до виводів 8,9.
Штатна частота 100...200 кГц.

Тільки в одному з промислових плеєрів для тактування ДЕМ підлаштовування ЦАП (TDA1541А-S1) використаний зовнішній такт, а не генератор з використанням конденсатора 820 пФ - Grundig fine arts CD-9009.

Подав на вхід мікросхеми одного каналу TDA1540D частоту тактування 4233600/8 = 529200 Гц (529кГц), послухав, порівняв з штатним (другий канал) - здалось цікавіше.
Змінився тональний баланс, характер звуку. Став лекшим, драйвовішим, акуратнішим, натуральнішим. Бас більш натуральнийм і виразним стає.
Особливо не вислуховував, подав такий такт і на другу мікросхему та й все.

Аббас пропонує подавати асинхронну тактовій частоті плеєра (4233600) від лампового клока з RC генератором і можливістю зміни частоти від 100...1200 кГц, розповідає про зміну при цьому тональності.
На цю тему э його окрема вітка http://hi-fidelity-forum.com/forum/thread-89588.html
Найти все сообщения
 
Цитировать
vlad69 Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Киев
Сообщений: 36
Репутация: 27
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 11:46
(19-08-2012 12:04)Mikhail 1982 писал(а):  
(19-08-2012 11:45)Nick Cave писал(а):  Вот бы кто подсказал как заапгрейдить Philips CD 150 - был бы оч. признателен Happy0144 А если бы ещё и сам всё сделал, то ваааще Happy0158 Может лампочку всунул......
Почитайте Лампизатора он рассказывает о доработках в мельчайших деталях.
http://www.lampizator.eu/
Не читайте только уважаемого Лампизатора.Его статью о переделке Кенвуда -7090 на Вегалабе подняли на смех.И очень правильно.
По-моему он сам не понимает,что делает..
Касаемо керамики 1540,слушал мне не нравиться вообще.
Касаемо 1541 и 1541А ,лучше всего эта микросхема реализована в ЦАПе Назара "Увертюра".
Дальше двигаться уже некуда.Хоть дорабатывайте сидюки на этих микрухах,хоть не дорабатывайте.
Лучше плату собрать и в сидюк впихнуть,благо размеры позволяют.
С уважением.
(Отредактировал 12-06-2013 в 11:51 vlad69.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
Вячслав_М Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Ялта
Сообщений: 865
Репутация: 172
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 15:09
(12-06-2013 11:41)Nemo писал(а):  Прочитав тему шановного Аббаса про зміну частоти генератора динамічної підстройки мікросхем TDA1540 і TDA1541A.
...
Подав на вхід мікросхеми одного каналу TDA1540D частоту тактування 4233600/8 = 529200 Гц (529кГц), послухав, порівняв з штатним (другий канал) - здалось цікавіше.
Змінився тональний баланс, характер звуку. Став лекшим, драйвовішим, акуратнішим, натуральнішим. Бас більш натуральнийм і виразним стає.
С конденсаторами тоже игрался. Звук действительно меняется в сторону легкости, как-бы удаляясь. Мне це не припало до смаку.
Но Аббас делает упор именно на синус. А с этим еще не игрался.

Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
Найти все сообщения
 
Цитировать
ms142 Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Киев
Сообщений: 2 197
Репутация: 362
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 22:19
(12-06-2013 11:41)Nemo писал(а):  Аббас пропонує подавати асинхронну тактовій частоті плеєра (4233600) від лампового клока з RC генератором і можливістю зміни частоти від 100...1200 кГц, розповідає про зміну при цьому тональності.
На цю тему э його окрема вітка http://hi-fidelity-forum.com/forum/thread-89588.html
Справедливости ради, а не спора для: все, написанное в той ветке, давным-давно изучено и пройдено. Пример - Увертюра Назара (первая и вторая версии). Тот же дийаудио.ком. "Все уже украдено до нас".
Ничуть не умаляя заслугу аббаса по проведению всех экспериментов (уверен, что он их таки проводил лично), но он всего лишь прошел готовый и описанный путь по вариантам использования ДЕМ-клока и изложил кратко и понятно на понятном большинству языке. Для тех, кто не сильно в теме - это примерно, как пройти готовый и описанный путь по подъему на Эверест, например. На бумаге все просто, а поди, постой на вершине...
И все приходят таки к асинхронному ДЕМ-клоку, как наиболее "звуковому".
Там еще есть много заморочек, например - уровни квадратной шины для 1541, их таки лучше делать ближе к середине, т.е. ноль - повыше, единицу - пониже (аналоговее, что-ли Улыбка ).
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: Nemo
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 22:55
Я лише написав про відкритий недавно для себе і перевірений ефект. Про нього вичитав в вітці шановного Аббаса.
Не те щоб я сподівався, що 1540D,P і 1541А при використанні такого демклокінгу вийдуть н нові горизонти і стануть звучати, для прикладу як PCM63, Ultra Analog D20400, AD1862. Розширення, детальність, динаміка, сцена там залишиться якою була.
Може бути додано лише почерки або відтінки. Мені так здається.
В Ревокс я вчепив синхронний, мені так більше сподобалось.
Ще збільшення майже в 3 рази ДЕМ частоти - покращення об"єктивний параметрів мікросхеми ЦАП.

Особисто для мене дана інформація була актуальною. Як ідейна цінність опробувати різне. Вирішив поділитись.
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: mtstepan
ms142 Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Киев
Сообщений: 2 197
Репутация: 362
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 12-06-2013 23:09
(12-06-2013 22:55)Nemo писал(а):  Ще збільшення майже в 3 рази ДЕМ частоти - покращення об"єктивний параметрів мікросхеми ЦАП.
Да, увеличение этой частоты в любом случае позитивно сказывается на результате.

Цитата:Особисто для мене дана інформація була актуальною. Як ідейна цінність опробувати різне. Вирішив поділитись.
Абсолютно верно, информация изложена кратко, доступно и понятно. За это - спасибо Аббасу на том форуме, и Вам - за рекламу на этом!
Найти все сообщения
 
Цитировать
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 16-06-2013 17:12
Доробив в певному наближенні Акай 79:
В аналоговій платі окрема стабілізація цифрового живлення правого і лівого каналу PCM63 - 7805 і 7905. Окреме живлення аналогових частин PCM63 правого і лівого кнала - стабілітрони 5,1В. RC фільтри на операційники лівого і правого каналу. Заміна операційників OP37 на OP42.
Вихід без розділювального конденсатора.
Цифрова частина - додав плату цифрового S/PDIF входу і реалізував можливість вибору режиму: CD транспорт / цифровий вхід.
Цифровий вхід працює з ЦФ SM5813 (8-кратна передискретизація).
Комутація вхід/транспорт здійснюється реле з використанням не вихідної квадратної шини, а сигналу SPDIF. Платка має імпульсний трансформатор + плеєр має два трансформатора - для транспорту і плати ЦАП. Фактично транспорт і плата ЦАП повністю гальванісно розв"язані - перевага.
Різницю звучання між SPDIF / "рідна квадратна шина" при використанні рідного транспорту я не помітив.
Транспорт звучить нормально, але суб"єктивно МУЗПК його явно і значно переграє.

Оглядово послухав. В якості ЦАП грає ну дуже наближено до дорогого ЦАП. Додалось розширення, детальності, сцени, мікродинаміки. Мені подобається. Тепер потрібно просто послухати декілька тижнів чи місяуів знайому музику і зрозуміти що і як.

Також придбав під експерименти DAC Digidesign 442 Quad Audio Interface з комплексу Протулс: AD1860-K, SM5813, CS8412.
Давно було бажання зібрати щось на клаичних мікросхемах виробництва AD. Так можна буде зекономити трохи часу і зусиль, його переробивши.
навіть в не переробленову варіанті звучав цікаво і достойно.
Там була така гора лівої логіки для зв"язку іншими апаратами + 4 мікросхеми ЦАП + 2 мікросхеми АЦП + гора операційників, комутаторів і тому подібного.

Залишив тільки 2 мікросхеми ЦАП з подальшої вихідною аналоговою частиною. Викинув один лишній каскад регулювання гучності.
Операційники JRC5532N - певне з часом поміняю, хоча б деякі.
змалював частину схеми аналогової частини стоїть досить оригінальний ФНЧ.
Живлення - імнульсний блок з напругами +15 -15 (типу аналогова), +5 - цифрова щоб живити гору логіки. Важко навіть уявити скільки вся та логіка споживала в штатному режимі Улыбка Її там уже майже й не залишилось)
На живлення 16-ти спарених операційників всього 2 електроліти і кераміка 100 нФ біля них - класика інженерних рішень.

В майбутньому, напевне підчеплю трансформаторні випрямлячі і роздільні стабілізатори на 78XX 79XX для всього.

Загалом апарат, за виключенням ряду сугубо інжеренних підходів, зроблений на совість.
На платі стоїть дата виробницітва 1990-й рік.
Плата як мінімум тришарова. Всі деталі вивідні.

Поки склалось враження, що мікросхеми ЦАП виробництва AD звучать в певній мірі "академічно")
Якщо звучання TDA1540 можна порівняти з звуком вінілової головки Pikering VX-15, PCM56 і PCM63 - з Hsure 44 і V15-III відповідно, то звучання AD1860 я б порівняв з Ortofon VMS 20.

Був на днях і філірмонії на концерті симфонічного оркестру)
Звук системи і в тому числі ЦАПів досить схожі. Принаймі багато звуків присутні! Це радує)

       
(Отредактировал 16-06-2013 в 17:23 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: serg6677 , Вячслав_М , yuran , Евген Игорев , mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 19-06-2013 10:55
Про TDA1540, - виникла думка, що при використанні з платою приймача з конвертором інтерфейсу можна підчепити туди інший, хороших по параметрах і звуку ЦФ.
Наприклад CXD1244S, SM5842, фактично можна постаратись в зміні прошивки ПЛІС і підчепити SM5813.

Слухаючи різні промислові ЦАП з ЦФ і два наявних ЦАП на PCM63 (20 bit режим ЦФ) і AD1860 (18 bit режим ЦФ) з SM5813, складається враження, що правильний чи то більщ правильний ЦФ звуку тільки на користь. Дозволяє значно спростити аналоговий пост фільтр і прояснити аудіообрази при відтворенні.

Без ЦФ варіант цілком актуальний - це реалізація апріорі без внесення додаткової (не існуючої інформації) в аудіоданні. ЦФ вносить не існуючу інформацію, як не крути. Хоча і допомагає більш ефективно фільтрувати аналоговий сигнал на виході ЦАП.

Скільки я не слухав, SAA7030 і SAA7220 мені по звуку явно не подобаються...
Тому як продовження експериментів з TDA1540, думаю, спробую підчепити до неї різні ЦФ.
В рідному варіанті передискретизація 4-х кратна (з SAA7030). при використанні з SM5813 - 8-кратна - цікаво послухати в такому варіанті.
Тільки б знайти на все це час..)

Загалом, якщо іти далі, ЦФ можна реалізувати навіть на ПЛІС, написавши відповідну програмку, але це уже окремі джунглі...

Єдине, що мене апріорі насторожую: При квокористанні ЦФ робити з 16 біт вхідних данних 24, 22, 20, 18 біт - по концепції, теорії, моєму баченні нормально.
Робити ж з 16 біт вхідних данних 16 або 14 біт вихідних - на скідбки це парвильно не відомо... Потрібно пробувати.


Також потроху переробляю ЦАП на AD1860 - на все роздільне живлення, відділення цифрового живлення від аналогового, 2 трансформатори, лінійні стабілізатори 78XX, 78LXX, 79XX, 79LXX - для урізноманітнення вирішив сюди стабілізатори на стабілітронах не ставити. Змінив операційники на OP37, спробую вставити також OP42.
Підчеплю вихідний RCA роз"єм без вихідного балансного каскаду. Тільки перетворення струм/напруга і постфільтр, який в цьому ЦАП досить цікавої схеми і з цікавими деталями.
Бігло відслуховую перебіжками - апарат радує звуком, а почерк і характер AD-шок своїм шармом.

Правда, давно уже не слухав макет ЦАП на TDA1540D без ЦФ і з пасивним ФНЧ 1-го порядку Улыбка

   
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: SVS , yuran , Shwarcer , mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 21-06-2013 10:11
Майже завершив переробку DAC Digidesign 442 Quad Audio Interface.
Як і слідувало очікувати, - звучання після переробки радикально відрізняється від звучання до, спільного в них не багато.

Було зроблене наступне.
1. Випаяні всі не потрібні деталі окрім приймача S/PDIF, ЦФ, пари мікросхем ЦАП, пари операційників ФНЧ і пари операційників балансного виходу (результаті їх живлення відключено).
А було всього там багато - де 1 ЦФ, пара мікросхем ЦАП, пара мікросхем АЦП, 13 спарених операційників (випаяно), штук 20 цифрових мікросхем.
Менше споживання і шуми в живлення - краще.
2. Замість імпульсного блока живлення поставлено пара трансформаторів - для напруг аналогових і цифрових частин відповідно.
3. Раніше була тільки пара лінійних стабілізаторів 7805 7905 для живлення мікросхем ЦАП (аналогових і цифрових напруг разом). Всі інші напруги від імпульного блока живлення були без стабілізації. І конденсаторів електролітичних на все було дише декілька.
Тепер на кожну напругу кожної мікросхеми поставлено окремих стабілізатор 7805, 7905, 7812, 7912, 78L05, 79L05. Всього 19 шт. Відповідно на ножці кожного споживача по електролітичному конденсатору.
4. Операційники (ФНЧ) JRC5532 замінено на OP37. Невдовзі зміню на OP42 в металі, повислуховую яка між ними різниця. Операційник перетворення струм/напруга - використовується вбудоаний в AD1860.
5. Банансний каскад виходу відключено (тимчасово, в майбутньому підключу). Виведено сигнал з виходу операційника ФНЧ на коаксіальний RCA роз"єм.
6. Забрано мікросхему аналогового комутатора вихідного сигналу і ксскад на регулювання гучності на операційнику.

Фактично структура залишилась минулою - ЦФ не викинався, аналоговий ФНЧ не змінювався.

Суб"єктивна оцінка експрес прослуховування - велике розширення, детальність, двайвовість, динамічність. В певній мірі звук можна назвати моніторним. При прослуховуванні він здається швидким.
Порівняв пару треків з переробленим AKAI CD 79 (PCM63, OP42, ЦФ аналогічний) - той в порівнянні здався спокійним, акуратним, вал"яжним, розмірним і неспішним Улыбка

Разом з тим, можна сміливо і об"єктивно стверджувати, що по сукупності параметрів вийшов на якісно високий рівень дорогих ЦАП. В знайомих треках музики більше, звуки багатші.
Напевне, має і покаже невеликі огріхи, які в промислових ЦАП можуть бути доведені до мінімума вимірюваннями і відслуховуваннями.
Але, моя мета була розширити свої пізнання і експерименти за межі TDA1540 і слухати мозику на інших достойних мікросхемах ЦАП в нормальній реалізації. Тому, це дрібниці.
Траба потрошу відслуховувати тривалий час, тижнями, місяцями, змінювати дещо під свій смак.

От уже зараз вирішив забрати активні стабілізатори 7812 7912 з живлення операційників і реалізувати пасивну RC фільтрацію. Думаю, звук стане трохи спокійнішим.

Взагалі в драйвовому варіанті дуже цікаво слухати - акценти на фрагменти, партії і звуки, які раніше упускались.

Виходить так: плеєри на 1540 звучать дуже достойно навіть без переробки.
Плеєри уже на 1541 звучать значно гірше в рідноу варіанті, хоча мікросхема має високий потенціал.
Плеєри ж на PCM56, AD1860 звучать дуже посередньо, а зачасту похабно, ядовито і втомлююче. Говорити про натуральність тонального балансу не приходиться...
Хоча самі по собі PCM56, AD1860 - дуже достойні мікросхеми з хорошим звуком і достовірним тональним блансом.

   
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: Вячслав_М , yuran , Евген Игорев , Shwarcer , serg6677 , mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 26-06-2013 10:50
Невеликий звіт:

Переробив свій AKAI СВ 79 (PCM63). Уже завершив переробки і зібрав. Зовсім недавно почитав статі про ЦФ високого класу.
Подумав пошукати скільки які фільтри коштують. Знайшов на форумі пропозицію SM5842 (по відгуках один з найкращих) за помірну вартість і придбав.
Поставив в Акай з відповідними пеперобками і послухав. Різниця досить значна! З одним з найдорожчих фільтрів звучить значно краще. Звуки більш окреслені, витончені. Звукова картина має перший, другий, третій план - глибина сцени (В TDA1540, TDA1541 дають дорошу 2D звуков картину, глибини і розширення в глибину не вистачає).
Хоча рідний ЦФ SM5813 в Акаї звучить також достойно і багато.

Резюме звуку Акая з переробками: багатий, дорогий звук - апарат високої ліги. Розширення і детальність, сцена в ширину і глибину, мікродинаміка в нормі. Тональний баланс досить натуральний. Правда ВЧ трохи з окрасом. Пластмасовими їх не назвеш, по звуку вони хороші. Але, це як силумін замість алюмінія. Солодкаві вони. Друг казав, що вс ЦАП на PCM63, які слухав, мали подібний окрас тонального балансу. Але це не напрягає, до такого звикаєш. Слухати його комфортно. Бас широкий. Музики і звуків, інструментальних партій, обертонів, багато і значно більше ніж в ЦАП на 1540. По темпу виконання він акуратний і скоріш повільний, вальяжний. По тональності трохи ненатуральний (1540D - еталон натуральності тональності, я ще не чув ЦАП, який би її по природності звучання обіграв. От якби ще додати іншого!)

Твік в ньому зроблений 60% ізотерики і 40 раціонально технічних підходів.
Мається на увазі, що туди напхано купа стабілітронів, германієві діоди, RC фільтри і тому подібне.
Може забиру трохи ізотерики і додам раціональності 30% 70% - підчистити верха, акуратнішими зробити, в цій мікросхемі і так вальяжності вистачає. З часом буду відслуховувати і доробляти.

Переробив DAC Digidesign 442 (AD1860). Тут стоїть ЦФ як раніше стояв в Акай - SM5813.
Переробка досить радикальна - як і з ЦАП на 1540 - після переробки звук зовсім інший. Розділив всі живлення які тільки міг. Поставив велику купу стаілізаторів і конденсаторів. Повикидав лишні каскадм регулювання гучності і тому подібне. Змінив операційники. Гору не потрібних цифрових мікросхем випаяв.
Замінив імпульсний блок живлення на два трансформатори - для цифри і для аналогу.
80% техрічно логічних рішень, 20 ізотеричних.
Розширення, детальність - все ок. Сцена, динаміка - ок. Тональний баланс - натуральний і нейтральний. Більш академічне і консервативне звучання.
Звук швидкий, драйвовий, яскравий. Бас зібраний і підчищений, динамічний і акуратний. Вергня середина і ВЧ, напевне, виражені трохи більше. Наче акцента на них нема, але в порівнянні з PCM63 верхньї середини і ВЧ значно більше.

Думаю, в майбутньому замість живлення вихідої аналогової частини з лінійними стабілізаторами поставлю стабілітрони або дроселі - привнесу відсотків 20-30% ізотерики - щоб звук був більш акуратний і менш моніторний.
Треба ще аналоговий трансформатор перемотати на менші напруги живлення операційників.
Апарат також високої ліги. І маленький, акуратненький, в алюмінієвому симпатичному корпусі.
Грає музику, звуків багато, емоцій багато.
На відміну від Акая - той можна слухати акуратно, розслаблено. Коли слухаєш цей - він привертає увагу на себе і спонукає відволіктись від всього і зосередитись на подачі музики.

ЦАП на 1540, послухав, давно не слухав. Тонально багатий ЦАП з хорошими і правильними ВЧ, СЧ, НЧ. Звучить приємно і комфортною розширення і детальності, сцени в міру.
В двох вище описаних ЦАП розширення, детальності, мікродинаміки і всього іншого більше.
Хто слухав хороші реалізації на TDA1540 і багато різних дорогих і середніх промислових ЦАП має прекрасно розуміти чим актуальна і цінна ця мікросхема і що у ній краще ніж в інших)
Я з часом зберу такий ЦАП в акуратну і практичну коробочку, добре усе дороблю і ще спробую підчепити туди ЦФ SM5813.
В категорії свого бюджету ЦАП на даній мікросхемі дуже цінна і актуальна девайсина, яка здатна грати приємну і комфортну музику. На ряду з TDA1541. Кожна з них цікава і актуальна по-своєму!

Також зібрав ЦАПик на PCM56 для друга.
Така собі робоча конячка - хороша по звуку, детальності і розширенні. З своїм окрасом і подачею харакретних ЦАП на мікросхемах PCM.

В реалізації 80% ізотеричних підходів і 20% інженерних рішень.
Стабілізатори всі паралельні на стібілітронах - всього 20 шт. Кожна з 4-х напруг кожної мікросхеми ЦАП розділена.
Трансформатор виведений зовні.
1 коаксіальний цифровий вхід на шнурку і 2 аналогових виходи.
Аналоговий фільтр на деталях з Акай 79 і по його схемі. Така схема хороша звучанням і дозволяє не ставити на вихід конденсатор - краще для звуку.
Для перетворення струм/напруга використано пара операційників вбудованих в мікросхему PCM56. І пара (одна спарена мікросхема) JRC5532 для ФНЧ - хороші звуком з того ж Акая.
Розділяти стабілізацію живлення 2-х операційників не став - важливо розділити живленння ближче до джерела.

Як звучить - почерком схоже на Акай. Але відчутно простіше.
Звук досить цікавий і достойний! На днях занесу послухати другові. Плеєри так не звучать і близько.

Я правда задовбався писати конфігурацію під платку для PCM56, навіть спалив одну платку (ПЛІСку) в метушні, - не виходило довго... Але то дрібниці, ще є)
Вчора нарешті, написав концептуально правильну конфігурацію для реалізації підключення мікросхем PCM_XX, AD_XX - звуковий сигнал відтворюється в один момент часу, а не розділено в часі на 1/2Fs як при використанні інвертора.
Тобто з платки виводиться два сигнали дати DATA_L, DATA_R, один сигнал клока BCK, і один сигнал відтворення відліку LAT (RLCK) - як з цифрових фільтрів.
Такий варіант концептуально правильний - нема фазового зсуву між каналами.

Довго мучився, довго не виходило, але, нарішті, наче працює нормально, потрібно ще перевіряти.
Покищо написав конфігурацію тільки для PCM56, але з часом напишу і для інших.
Синхронні інтерфейси, однако. Справа не проста) Але, - хороші параметри, мало джитерсу, мало шуму в живлення і як результат - хороший звук!

   
(Отредактировал 26-06-2013 в 11:07 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: Вячслав_М , mtstepan , serg6677 , vlsm2008 , yuran , Shwarcer , Евген Игорев , strelok
Gutman Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Харків
Сообщений: 55
Репутация: 228
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 29-06-2013 10:16
маньяк Happy0065

Слава Україні! Російський військовий корабель, йди на х#й! Russian warship, fuck you!
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 02-07-2013 11:29
Повертаючись до теми про TDA1540 Улыбка

Дійшли руки до переробки Ревокса.
Зроблено наступне:
1. Відключено ЦФ.
2. Повністю випаяна вся аналогова частина, на вихідні RCA роз"єми виведено струмові вихіди TDA1540D.
3. Поставлено реклокінг сигналу LAT на 74SL74.
4. На ДЕМ клокінг TDA1540D завелений поділений 3-ма тригерами 74SL74 на 8 сигнал основного клоку = 500 кГц. Живлення тригерів - стабілітронні стабілізатори.
5. В самий кінець (вчора) було підключено ламповий клок на довоєнних черепашках Телефункен і величезному кварці з Естонії 001, розмах амплітуди на якому втричі більший за інші кварци - відповідно менші шуми, джитерси і тому подібне.
6. Живлення TDA1540D - +5В, -5В - стабілізатори на стабілітронах. -17В на LM337 постфільтрацією CRC + всюди хороші по звуку конденсатори.

Виготовлення виносного блоку аналогової частини:
6. Для живлення аналогової частини на операційниках зроблено однопівперіодний випрямляч з CLC фільтром (хороші по звуку електроліти) + RLC фільтром (резистори, катушки на пермалої чи то альсифері і конденсатори папір в маслі Бош по парі на +/- кожного каналу біля самих операційників).
7. Перетворення струм/напруга - OP42 в металі + резистор з Ревокса.
8. Вихідний ФНЧ OP42 в металі + деталі і схема з Ревокса - ФНЧ 4-го порядку (на платі знизу частина деталей).
9. Вихідні розділювальні конденсатори (вибрані в тому числі для чисто лампового варіанту аналогової частини) - Мундорф Сюпрім.

Як звучить?
Супер!
Дуже душевно і природно, натурально і достовірно)
Насмільсь заявити - ще не чув, щоб цифра так звучала!
Здавалося б є вініловий тракт, магнітофон, слухав інші вінілові тракти і магнітофони, потроху ходжу на концерти симфонічних, макерних оркестрів, органний зал, джазові концерти і тому подібне, навіть вихідними був на одній тусовці - приблизно уявляється що таке акустичне звучання музики. Що таке звчання з підсиленням без запису також. Яке звучання вінілу і плівки.
ЦАПи різні переслухав. З TDA1540D гору реалізацій перепробував. Маю перероблені ЦАП на PCM56, PCM63, AD1860. Декілька топових ЦАП а збірках альтрааналог слухав.
Щоб так звучав цифровий матеріал не чув...
Заслухаєшся)
З сценою, детальністю, розширенням, мікродинамікою все ок. Присутні багато звуків і інструментальних партій, які до цього на 1540 були втраченими.

Розумію гучність подібної заяви Happy0144
Довго думав чи варто писати звіт і враження від звуку. Адже OP42 і так уже складно придбати...
Але все ж, факти вимагають гласності. Поділитись результатами, враженнями, емоцями мені не шкода та й сподіваюсь, що від цього буде певний толк, а не просто переливання з пустого в порожнє)
А хороші деталі, які добре звучать можна завжди знайти або знайти їм альтернативу - було б бажання!

Звісно можна знайти нюаси в звучанні. Я їх не шукав. Просто слухав в своє велике задоволення. На поверхні огріши не лежать так точно. Слухав вокал, джаз, класику, софтрок. На скільки універсальна - потрібо вислуховувати.
Коли створюва дану тему, щось мені інтуєтивно підказувало, що TDA1540D дуже цінна, багата звуком мікросхема. Одна з найкращих в світі аудіо. Протягом експериментів відкрив для себе багато чого цікавого, в тому числі інших мікросхем ЦАП.
В результаті переконався в великій цінності 1540, принаймі для мене!
З часом перероблю свій макет ЦАП на 1540 в подібну реалізацію.

Саме зараз є класичний Філіпс на 1541 (без букви) з правильною переробкою, двома трансформаторами і вставленою платою цифрового входу, хорошими деталями - звучить достойно! Але йому до даної реалізації на 1540Д нереально далеко.

А операційники класу ОП42 пихати куди завгодно поспішати не варто. Я їх пробував в різних ЦАП - показують себе по різному - до їх параметрів і багатої музичності звучання потрібне достойне джерело.
Хто слухав ТДА1540Д в нормальній реалізації, має зауважити легкість, кришталевість, дзвінкість звучання.
Напевне причина цьому високе наростання струму на виході, лінійність і монотонність.
(В цій реалізації ще додається злитність, насиченість, цілісність і акуратність, вальяжність).
Туди і операційники з високим наростанням напруги на виході в самий раз.
Хороші і відповідно не дешеві деталі потрібно використовувати там де це потрібно і комплексно, мені так здається.

Подібну зміну звуку виявив ще до додавання лампового клока. Знову таки, хто слухав транспорти з ламповим клоком мають прекрасно розуміти і уявляти в чому його внесок в звук. Я не гребую де потрібно використовувати ПЛІС і комп, а де потрібно - папір в маслі, довоєенні лампи і старі провода)

Ще таке зауваження - слухаючи по троху ЦАПи на AD1860N-K PCM63P-K TDA1540D складається враження що всі вони і кожний з них звучать дуже достойно і актуально. Кожний по-різному, цікавіше певні стилі чи матеріал, але не менш актуально.
В принципі сміливо можна вибрати будь-який з них в якості основного і слухати. Я ще трохи поекспериментую з різними деталями і схемними рішеннями в надії одні зробити більш акуратними, а інші пожвативи і прискорити, підчистити ВЧ.

З 1540 в цьому варіанті - драйвова мікросхема ЦАП, драйвові, але й акуратні операційники з польовиками по вході, драйвові але достовірні в звуці і нейтральні по впливу Мундор Сюпрім на виході + конденсатори папір в маслі БОШ в живленні кожного каскаду, які пом"якшують звук і мають дуже достовірний тональний баланс + пасивна фільтрація живлення без сабілізаторів важко придумати щось інше.

В майбутньому робитиму другий варіант аналогового виходу на лампах EF12 з кенотроном EZ11, масляними конденсаторами в живленні і іншими хорошими конденсаторами і деталями.
Для перетворення струм/напруга - або резистори Алан Бредні 27 Ом або трансформатор 1:5 + хороші резистори тільки в вторичну обмотку.

           
(Отредактировал 02-07-2013 в 11:55 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: Вячслав_М , mtstepan , kritik , Shwarcer , Евген Игорев , vlsm2008 , serg6677 , yuran
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 05-07-2013 10:28
Реалізував я також варіант чисто лампового аналогового виходу без ЗЗ.
Перетворення струм/напруга - вуглекомпозитний резистор 27 Ом Алан бредлі.
Каскад підсилення - класичний пентодний по даташиту на EF12 (зараз поставлено EF11).
Живлення - однопівперіодний випрямляч на кенотроні EZ11 + CRCRC + 2RC фільтрацією, найближчі до живлення лампи коденсатори - папір в маслі Бош.
Розділювальний конденсатор на ниході - Мундорф сюпрім.
Включив, послухав - був присутній "ефект ваув". Хто слухав варіанти аналогово виходу на лампі без ЗЗ має розуміти про що йде мова - дуже легкий, наповнений, акуратний і вальяжний звук . Надзвичайно природньо передано вокал і духові інструменти. Явної зажатості по динаміці і частотам не спостерігалось - досить жваво і ВЧ достатньо. Ламповий варіант виходу - це було перше, що я слухав того вечера. Прослухав цілий диск з джазом і жіночим вокалом. Заслухався Улыбка
Потім переключив на варіант виходу з операційниками перетворення струм/напруга і активним філььтром 3-го порядку. В цьому варіанті звук більш окреслений по контурах, якщо можна так сказати. Все чітко, все на своїх місцях, сцена більш акуратна і менш широка, звук більш динамічний і драйвовий.

Так переключав декілька разів на декількох треках варіанти виходу - операційники, лампа + резистор)
Звук досить відчутно відрізняєтся. Думаю, можна стверджувати, що операційники будуть більш універсальними і аудіофільськими. Хоча, звук цього варіанту з операційниками OP42 тональо багатий і яскравий і скоріш нагадую звучання класичних лампових каскадів ніж класичні операційнки.
Але чисто ламповий варіант не менш актуальинй - попри трохи відчутну зажатість динамдіапазону і менше пропрацювання деталей - НЧ і середина по натуральності і глибокості вражень і емоцій чи не найкраща з чутого раніше.
EF11, EF12 - багаті звуком лампи)

Власне, 3 рази складаю варіант аналогової частини з число лампами на виході і тричі враження про відмінність від транзистоного варіанту аналогічні. Кожний варіант цікавий по-своєму і має право на життя!

Варіант з операційниками більш універсальний - в ньому більш коректне перетворення струм/напруга на операційнику.
Варіант з лампою і резистором менш універсальний - резистор не дозволяє теоритично правильно перетворити струм в напругу - будь це танталовий чи навіть золотий резистор...
Операційник дозволяє але має зворотні зв"язки.
Трансформатор з резистором в вторичці - фактично аналог просто резистору, але з своїм внеском в звук. Але, гіпотетично він також не дозволяє правильно перетворити струм в напругу.

Ставити каскад перетворення струму в напругу і після нього каскад на лампах буде не надто правильно - 1. присутній зворотній зв"язок і відповідно певні спотворення сигналу 2. 1-й каскад на операційнику дозволяє підсилити сигнал на стільки, що лампа в якості підсилювача там і не потрібна.
Хоча, такий варіант може бути чимось середнім між двома вище описаними по динаміці і м"якості. Але фактично лампа в ньому буде тільки вносити свій тональний окрас (можливо забезпечувати низький вихідний опір), який там не потрібний, а не підсилювали сигнал. Якщо бажання отримати ламповий окрас - можна розглянути. Якщо найбільш достовірно передати закладену в музику суть - він лишній, а окрасу і характеру буде і без того достатньо в ламповому підсилювачі!

І ще - під завершення включив Акай на PCM63 + SM5842 + переробки - в порівнянні з Ревоксом також звучить по своєму цікаво, важко щось виділити на перше місце по об"єктивних і суб"єктивних параметрах - все різне і все цікаве.

В майбутньому планую поставити в варіат з ламповим виходом 1 або 2 ланки RC ФНЧ 1-го порядку. Розвести усе, подати потенціал на сітки, можливо стабілізувати їх живлення, зібрати все докупи, поставити в стійку і потрохи послухати різму музику і зрозуміти яка кардинальна різниця між різними апаратами.

Окрема вдячність ініціатору такої переробки Ревокса з використанням таких деталей!

   
(Отредактировал 05-07-2013 в 10:36 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: mtstepan , Shwarcer , WoWaN , Вячслав_М , Евген Игорев , yuran
WoWaN Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: ПМР Тирасполь
Сообщений: 9 795
Репутация: 425
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 05-07-2013 11:38
Happy0144 Александр ну ты молодчага .Я не понял а где конструктивно расположены резисторы ?
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: vlsm2008 , mtstepan
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 05-07-2013 11:56
(05-07-2013 11:38)WoWaN писал(а):  Happy0144 Александр ну ты молодчага .Я не понял а где конструктивно расположены резисторы ?
Дякую, старався)
Коричневі з смужками резистори габаритним розміром близько 0,5 Вт біля коричневих електролітичних конденсаторів (стабілізація напруги другої сітки). Підпяні до виводу сітки лампи (середні з 3-х виводів справа) і до чорного провода (земля).
Найти все сообщения
 
Цитировать
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 01-08-2013 11:31
Певний час відслуховував перероблені ЦАП, робив у них деякі нехитрі зміни, оцінював результат в надії підвести звучання до більш універсального і нейтрального.

У всіх моїх ЦАП вихід реалізований без використання розділювального конденсатора.
Почерк звуку в великій мірі визнають конденсатори живлення мікросхем ЦАП і аналогової частини. Мається на увазі саме про вплив конденсаторів, адже в основній мрі звук визначається використаними мікросхемами ЦАП, ЦФ, операційниками і реалізацією розведення живлень і сигналів. В меншій конденсаторами і ще в меншій резисторами.

1. ЦАП на PCM63.
Остаточно витягнув звідти ЦФ SM5813 поставив поряд з платою цифрового входу SM5842 + синхронний реклокінг сигналу LRCK з виходу ЦФ на тригері 74SN74. Джерело тактування - виділений приймачем сигнал MCK (мастерклок).
В специфікації на ЦФ вказується немалий розкид наростання фронту цього сигналу + я вислуховував з реклокінгом, без - з ним значно краще, акуратніше, достовірніше. На моє переконання реклокінг має бути тільки синхронний. Отже або заводити такт від клока звуковушки (що я в майбутньому і зроблю) або подати виділений з приймача SPDIF - що я зробив тепер.
Пробував ставити в апаголову частину в живлення замість електролітів різні інші конденсатори - папір в маслі, лавсан, поліпропілен. До всього претензії - щось надто м"яко і рихло, щось надто грубо і крикливо.
В результаті повислуховував різні електроліти і поставив туди найбільш умісні по звуку.
Поки відклав, але, по результатах експериментів з ЦАП на АД1860 в майбутньому спробую в аналогове живлення ПСМ63 паралельно електролітам поставити плівкові аксіальні з аналогових частин філіпса десь на 22 нФ.

2. ЦАП на АД1860. Його слухав тривалий час. Потім пробував також поставити в живлення аналогової частини замість електролітів різні конденсатори. також до всього є питання.
Потім пробував підперши електроліти 4 шт Мундорф Мкап. Спочатку сподобалось - величезна детальність, розширенн і ясність.
Але коли став слухати тривалий час - мене такий звук, як з використанням тільки однієї плівки втомлює... Детальність, розширенн і ясність присутня в повній мірі.
Але тональний баланс трохи перекошений..
Якщо ставити тільки папір в маслі, той який у мене був, в тому числі БОШ 60-х років - питання до ВЧ.
Плівка явно втомлює..
В результаті рідпер вибрані найбільш підхожі по звуку електроліти зовсім невеликим номіналами папів в маслі БМ-2/МБМ 50 нФ в підпорку до електролітів 100 мкФ сподобалось найбільше.

Я не прибічник підпорки одних конденсаторів іншими, але, результати виходять такі.
Якщо конденсатор великим номіналом 100 мкФ підпирати 1 мкФ - є трохи каші і кривості.
Якщо 100 мкФ підпирати 0,05 мкФ негативних ефектів, наче не чутно.

Тільки в одних ЦАП на 1540Д в живлення один тільки папір в маслі став ну просто ідеально і ніяких електролітів там по можливості не потрібно. До ВЧ питань нема ніяких - все чудово.

В ЦАП на АД1860 замість вбудованих в мікросхему операційників поставив окрему пару ОП42 в металі для перетворення струм/напруга. І пара ОП37 в ФНЧ.
Пробував експериментувати з конденсаторами і підпорками в різних каскадах аналогової частини: а. живлення мікросхем ЦАП, б. живлення операційників перетворення струм/напруга. в. живлення вихідного фільтра.

З експериментів найбільший ефект відчутний в живленні мікросхем ЦАП (а) ~80%. В (б) - 15% і в (в) - 5%.
Результат цілком прогнозований, ще в книжці 50-х років писалось, що в вхідних каскадах мають стояти найкращі деталі, а в вихідних можуть стояти простіші.
В АКАЙ на виході стоїть ФНЧ на JRC5532. Там є кнопочка "ДАК дірект". Також вона є на пульті ДУ.
З допомогою цієї кнопочки вибирається вихід - тільки з пари оп42 в металі перетворення струм/напруга. Або з виходу ФНЧ на 1 шт 5532 - додатковий каскад на середніх операційниках.
Скільки я її не клацав, зміни помітні зовсім мінімум.
А якщо в перетворенні I/U замінити оп42 на оп37 - зміни помітні в великій мірі. Я уже не кажу про заміну їх на 5532.

З підпорками в аналоговому живленні мікросхем ЦАП 1860 конденсаторами БМ-2/МБМ 50 нФ тональнйи баланс підрівнявся, став більш натуральним і природнім.
Слухав вечір більш фоново і потім годину вдумливо - різні стилі і напрямки грають достойно, звук ні скільки не втомлював.
З"явився краще виражений бас. Хоча де йому братись від 50 нФ судити важко. напевне, при мінімальних струмах і така ємність є не малою для НЧ.
З недоліків - трохи обвалені ВЧ, хоча раніше на 1860 їх було вище криші. Можливо, зміни тонального балансу так вплинули, - ВЧ стали більш натуральними чи то що. В принципі я ще крутив атенюатор акустики, потрібно слухати ще.
Ну і звук трохи зажатий і замилений.
Але, це відповідний вплив радянських деталей на звук - багато разів перевірено.
Сподіваюсь, знаду в майбутньому інші кращі по звуку конденсатори папір в маслі і спробую туди впихнути)
В принципі отриманий результат мене цілком влаштовує.
Послухав ряд знайомих пісень, - додалось звуків, інструментальних партій і тому подібного.
І ще, сюди також вставлений реклокінг на 74SN74.

3. Маю для переробки апарат на ПСМ58. Окрема вдячність власнику, що надав. Якийсь там онкіо інтегра. Ще вищий за АКАЙ і важить стільки само)
Але без боковин і верхньої кришки з листа металу 8 мм)
Всередині СМ5813 + 2*ПСМ58 + 4 спарених дешевих операційники JRC, найменування не пам"ятаю... По параметраз як LM338, наростання напруги 5 В/мс. А на виході один спарений 5532.
Де логіка, - ставити на вхід погані, а на вихід кращі..?
Як звучить? Як на мене - ніяк...
Чомусь виникає аналогія з абудованою системою і акустикою Тойоти Кемрі в6. Наче й рівно, але пластмасово. Наче акуратно, але похабно... Наче звуки є, а суть губиться...
В принципі нічого дивного, по реалізації цей апарат значно простіший акая, хоча конденсатори там нчікони. В місцях де в акаї блекгейти - там мюзи. Живлення все зліплене в купу, нічого не розділено...
З"явиться трохи часу - займуся доробкою і переробкою. Планую поставити туди 4 шт оп42 так, щоб можна було конденсатор на вихід не ставити, плату цифрового входу. Напевне реклокінг, роздільну стабілізацію живлення і тому подібне.

Такі справи..)

           
(Отредактировал 01-08-2013 в 11:44 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: Евген Игорев , arcam , serg6677 , mtstepan , Shwarcer , yuran , Вячслав_М
Nemo Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 05-08-2013 10:42
Переробив Онкіо 6660 і реалізував там цифровий вхід.
В рідному стані він звучав дуже посереднь, точніше, як на мене ніяк... Гірше АКАя і є цьому логічні пояснення.
Японці своїми схемотехнічними ідеями інколи просто дивують Улыбка
Ці ідеї не вписуються ні в технократичні ні в ізотеричні ні в логічні рамки. Щоб зрозуміти про що іде мова достатньо глянути схему апарату про який іде мова.
Можна провести аналогії: реклама фільму "Вона навіть уявити не могла хто її сестра... Дивіться на відео "Зіта і Гітлер" ", назва команди КВН - "Веселі дибіли", характеристика вчителя інформатики - "Привітливо-глючний. Довго загружається, часто підвисає".
Я по праву абсурдністю різних ідей просто здивований... Думаю, хто слухав ту коробку в рідному стані зрозуміють про що йде мова.

Зроблено наступне.
1. Окрема стабілізація живлення аналогової частини +12В -12В після діодного мосту.
2. Від неї RC ланки фільтраці на живлення кожного з 4-х операційників.
3. Від неї RC ланки фільтраці на живлення 2-х аналогових напруг -12 мікросхем ПСМ58 і два стабілізатора 78л05 для живлення аналогових напруг +5В.
4. напруги +5В і -12 В на самих виводах мікросхеми підперті аксіальною плівкою з аналогових кіл СД плеєрів Філіпс.
5. Вся аналогова частина (5 примітивних операційників на каскад) випаяна. Замість неї класична схема оп42 в перетворення струм/напруга. оп42 в ФНЧ 2-го порядку на вихід. Використані високоякічні конденсатори, фільтр порахований в програмці ТІ.
6. Додана плата цифрового входу і реалізована комутація по S/PDIF привід/цифровий вхід з використанням реле.
Аналогова частина і цифровий фільтр 5813 по входах сигналу і клоку виходять гальванічно розв"язані від приводу, оскільки платка містить імпульсний трансформатор.
Але всеодно привід в порівнянні з цифровим потоком МУЗПК як звучав ніяк, так і звучить досить похабно... Якщо подивитись схему - можна зрозуміти чому.

З цифровим входом все чудово!
Звучить чудово - характерна подача ПСМ58 з теплою верхньою серединою і акуратними ВЧ.
Насичено, душевно.
досить схоже на 1541 тільки з відповідною подачою ЦАП з більше ніж 16 біт і нормального ЦФ.

Результатом цілком задоволений, сподіваюсь ініціатор і власник буде задоволений не менш.

Довго вислуховував і порівнював звучання з всім що у мене є.
найбільш йому близький по звуку ЦАП на ПСМ63. Але в ПСМ58 і ПСМ63 різна структура і принципи роботи.
По звуку і частково по структурі 58 більш схожий на 1541, а 63 - на сигмадельта чимось схожий.

58 в цій реалізації, та й в дорогих ЦАП грає більш насичено і тепло, 63 - більш акуратно, широко, глибоко, мікродинаміка краща і тому подібне. Правда в 63 вставлений ЦФ "вищого класу" 5842.
Загалом важко судити чому віддати перевагу, а по великому рахунку вони майже однакові по своїй суті.
Хто любить саме інструментальну, акустичну музику і вокал - 58 буде кращою.
Але що там, що там є характерний окрас певної змащеності, притаманний всім реалізаціям ЦАПів з мікросхемами виробництва ПСМ (ББ), які я слухав.

І все ж, це трохи іншого типу ЦАП ніж на 1540 і 1541, ПСМ56 і тому подібне. Те що там більше біт і розширення, детальність і сцена краща, не значить, що він позбавлений своєрідностей, а 1540 і 1541 явно програють. Кожний цікавий по-своєму і не менше.

був у мене в гостях учасник форуму. Слухали, порівнювали, оцінювали.

Потім поставив йому послухати Ревокс.
Спочатку з операційниками - констатував, що звук дорогий, багатий і дуже натуральний - згодний.
Потім ламповий вихід - констатував що дуже схоже на звучання касетної деки. В принципі я з цим також згодний, раніше не задумувався)
В нього склалось враження, що з операційниками краще - більш універсально. У мене також)
Але, чисто ламповий вихід..! Там така подача звуку, якої білье ніде нема! Хоча, є питання до часової і частотної динаміки.
І з мого бачення і досвіду, думаю, без операційника або його аналога їх не вирішиш... А ставити операційни, а потім лампу - маразм, втрачаються переваги і того і того... Тому, поставлено і те і інше.

От якби до такої подачі додати детальність і розширення, мікродинаміку, сцену і кращі переваги класичних 18-ти 20-ти бітників, - стало б саме те, чого ми шукаємо, казав гість.
З цим я також цілком і півністю згодний.

Але, чи таке буває?
Деякі ЦАП за 1000-і $ так чи інакше до цього наближаються. гіпотетично звичайно можуть і мають досягти певного коспроміса між натіральністю і розширенням.

Особисто мені навіть важко уявити часові, рерурсні затрати на експерименти в цьому напрямку.
Щоб не просто перетворити процес в переливання з пустого в порожнє, а з виразним толком.
І як зрозуміти, в якому напрямку далі рухатись, наприклад, якщо 1540Д така хороша, але тільки 14 біт - що робити, щоб на виході був кращий звук.

1. реалізувати можливість її підключення до іншого ЦФ, наприклад 5813 - варіант, думаю, з часом це зроблю.
Хоча й інколи виникає бажання вчепити пару трансів на вихід і ще там щось і зробити ЦАП, щоб слухати музику "без напряга", без особливих очікувань розширення.
2. Варіант зробити диференційний балансний ЦАП з 4 шт 1540 - в 2-х перетворення струм напруга в фазі, в 2-х інших - в протифазі - вдвічі більший розмах сигналу, - менший влив шумів - клопотно і не відомий результат, але шлях.
3. Морочитись з трансформаторами, лампами на виході, намагаючись покращити звук без операційників по динаміці і параметрах до бажаного - думаю, це не вдасться, є на це дуже багато аргументів. операційник - інструмент, на якому в широкій смузі частот можна правильно перетворити струм в напругу. Резистор - не зовсім. (Пояснення - різниця роботи суматора напруг на резисторах і на операційникові). Трансформатор - лише трансформує струми, напруги, опори. Струм в напругу не перетворює.

4. З досвіду експериментів з ЦАП - 80% звуку визначеється використаними мікросхемами ЦАП, ЦФ, операційників (40%), реалізацією живлень, розведенням живлень, струмів, земель, сигналів, розділенням і фільтрацію. (40% і одного нормального трансформатора для нормального ЦАП в принципі достатньо). 20% - решта. особо морочитись з конденсаторами, і цекати, що вони збільшат концептуально розширення (як зміна мікросхем ЦАП, ЦФ) не приходиться і тому подібне
Що морочитись далі з ФНЧ, трансами, лампами, коли в принципі його вплив на звук, скільки я слухав і порвнював незначний?
Якщо уже стоїть хороший операційник для перетворення струм/напруга (оп42, мас156) - пихай туди лампи, транси, пасивні фільтри - об"єктивних параметрів більше не стане, зміняться окраси і акценти.

Такі справи.
Відпочину я тепер пару тижнів від ЦАПоподілок, просто послухаю музику - ЦАП на 58-му, Ревокс, вініл, може прийдуть свіжі ідеї Улыбка

               
(Отредактировал 05-08-2013 в 11:07 Nemo.)
Найти все сообщения
 
Цитировать
 Выразили согласие: mtstepan , WoWaN , serg6677
WoWaN Не на форуме
Ветеран
*****

Откуда: ПМР Тирасполь
Сообщений: 9 795
Репутация: 425
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 05-08-2013 11:10
Александр я слышал что резистор надо располагать на ножках цапа ,по крайней мере как можно ближе .А e тебя как я понял он в отдельном блоке лампового выхлопа .Может есть смысл поиграться ?
Найти все сообщения
 
Цитировать


Переход:


Пользователи просматривают эту тему: 20 Гость(ей)

Orion

Администрация форума | Статистика форума | Обратная связь | Вернуться к содержимому | Справка | Лёгкий режим | Список RSS