(13-02-2014 23:02)yuran писал(а): Кстати, а что там такого внутри lavry da10 ? ..... просто нет 1000$ что бы проверить
Тем более, мне кажется Александр что с вашими "золотыми руками" покупать промышленный цап просто кощунство, по отношению к Вашему таланту!
Нічого надзвичайного. Просто дуже вдалий ЦАП і вдало звучить.
В плані чесності, нейтральності, моніторності.
Пару ПЛІС Альтера, ЦАП AD1896 і пару десятків SMD операційників.
Китйський іпульсний блок живлення. Але хорошого Китаю.
Але звучить в діапазоні 1000$ чи не найуніверсальніше і найкраще.
Я коли добреру різні варіанти ЦАП візьму його до себе послухати і порівняти.
Справа в тому, що зробити такий надто збалансований і рівний ЦАП не так уже й просто.
Натуральний і природній звуком - просто.
А для 2-х ПЛІС Альтера написана програма. Як варіант програмний хитрий ЦФ.
Ну і два десятки аналогових мікросхем на виході - складна і хитра схема.
В порівнянні з ЦАП на 1540 - чимось більш цікавий звуком, чимось менш.
Різні вони.
Але, потрібно порівняти там де транс - лампа -транс. Той варіант звучить дуже універсально і нейтрально.
А для початку - доробити то варіант.
Интересно было бы взглянуть на схему аналоговой части Лаврика.
Вот ТУТ кстати интересная статья от н-аудио.
Особенно понравилось подробно про ЦФ.
стандартный подход весьма неудачный, узкая полоса и недофильтрованность вч мусора одновременно!
(13-03-2013 02:44)Вячслав_М писал(а): Теперь ломаю голову КАК подобрать емкости и резисторы (у меня этих ООС2-36 только 3 номинала) чтобы получить свой фильтр 6-го порядка, с нужными параметрами. Или жертвовать качеством емкости (ставить NPO) или заменить только металоксидные и угольные (собственно уже сделал). То есть в 6-ти местах вернул обратно ООС2-36 (собственно там, где и стояли)...
Вячеслав, а можно фото этих самих ООС2-36? А то тоже мучаюсь с подбором резисторов, правда не в ЦАП а в ушнике Семигора. Собрал все на DALE, разные, RN, RNC, чисто, но как то не впечатляет, с AB музыкально, но какие то странные призвуки появились. Заодно спрошу здесь вот про эти резисторы, что за тип? Стоят в измерителе нелинейных искажений Tesla.
2. Плата ЦАП на 4 TDA1540D, з яких попарно виводяться струмові виходи.
3. Пара трансформаторів на пермалої з досить великим об"ємом осердя. Трансформатори мають дві первинні обмотки, які під"єднуються до пари 1540. І одну вторинну.
Відповідно сумування енергії звукового сигналу з струмових виходів 1540 здійснюється сумування енергії магнітного поля обох обмоток.
Коефіцієнт трансформації 1:10.
Відповідно на трансформаторах здійснюється перетворення струм/напруга. Вторична обмотка навантажена резистором 1,35 кОм.
4. Підсилювальний каскад на парі ламп 6П45С з трансформаторами 3:1 на виході.
Зміщення автоматичне.
Використані резистори Алан Бредлі, пара електролітів Елна Керіфайн і підперті парою паперо-масляними конденсаторами БМ.
6П45С обрав не дарма, - вона ідеально підходить для використання в трансформаторному каскаді і дуже нейтральна звуком.
Ще є можливі варіанти 6Э5П 6Н6П, - думаю, з часом опробую також.
Нейтральність 6С45П трохи розбавив використанням масляного конденсатора після кенотрона, в катодних резисторах масляного шунта, резисторів Алан Бредлі.
Я перепробував пів десятка різних хороших і найкращих октальних ламп, які хоч трохи підходять для використаня з трансформаторами на виході, - не те...
Думаю, в майбутньому куплю іноземпі ваніанти ламп, які підходять для використання з трансами і послухаю.
5. Окремий трансформатор для живлення аналогової частини, окремий для цифрової частини.
Окремий трансформатор для живлення лампового вихідного каскаду.
Кеннотронний випрямляч на EZ11 + перший конденсатор папір в маслі МБГО - дросель - електроліт Мацушита + ще два RC фільтри для кожного каскаду.
В майбутньому RC фільтри заміню на LC.
6. В корпусі залишається ще трохи місця. Думаю, в майбутньому зберу ламповий клок на старих американських октальних лампах для ДЕМ клокінгу 1540.
По звуку, - дуже живо, натурально, душевно і енергійно.
Рівно, злитно, енергетично, жваво.
Я такого звуку ще від цифрового джерела і не чув
До детальності, розширення, сцени, тонального балансу питань нема. Можна сказати, що в такому варіанті характер звучання 1540 втрачає характерну грубуватість і поверхневість, додається макро і мікро динаміка і звук стає в міру драйвовим, але й акуратним.
Досить універсальний і нейтральний по звуку апарат вийшов.
Саме такого я і чекав, бажав від ЦАП на 1540
Залишається ще дещо дозбирати і все.
Буду слухати в своє задоволення.
Я навіть не здаю, що ще можна надумати цікавого з 1540.
Варіант аналогового виходу дуже цікавий і багатий звуком.
Раджу, рекомендую опробувати.
(16-02-2014 20:55)EvgenySV писал(а): Вячеслав, а можно фото этих самих ООС2-36? А то тоже мучаюсь с подбором резисторов, правда не в ЦАП а в ушнике Семигора. Собрал все на DALE, разные, RN, RNC, чисто, но как то не впечатляет, с AB музыкально, но какие то странные призвуки появились. Заодно спрошу здесь вот про эти резисторы, что за тип? Стоят в измерителе нелинейных искажений Tesla.
Можно.
Выводы - медь\серебро.
У меня стоят в комбинации с DALE RNC, МТ и японскими угольными.
В чистом виде одни DALE могут дать плоские КИЗы и синтетику.
Зная Теслу - ерунду ставить не будут - у самого есть несколько, но проверить пока не могу - не те номиналы.
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
Додав монтажну схему з змінами.
Червоним кольором вказані три перемички.
Дві, які розташовані між мікросхемами DA1 і DA3 та DA2 і DA4 - виконуються в верхньому шарі плати.
Перемичку між R22 і DA6 потрібно виконати в нижньому шарі плати.
Все інше - без змін.
Плата перевірена, працює успішно і звучить чудово)
Для коректного відкриття потрібно скачати файл і перейменувати в *.rar. Потім розархівувати і переглядати дві картинки.
Додам ще фото набору плат для ЦАП на 4 1540 з сумуванням струмів.
Замість операційників поставлено транстформатори на пермалої з коефіцієнтом трансформації 1:10.
передбачається після ставити ще каскад на лампі з трансом на виході.
Буде такий лампово-трансформаторно-балансний ЦАП для любителя звуку 1540 з сонячної Іспанії
Структура - як в описаному раніше на фото моєму експериментальному, але реалізація більш акуратна, промислова і симпатична.
Трансформатори намотані Старими американськими проводами 60-х років і проводами з реле Філіпсів 1-го покоління)
Ну і ще туди буде поставлено пару кіло чудових звуком паперово-масляних конденсаторів Бош 59-го року
Додам фото переробленого в ЦАП Філіпса СД 350.
Для любителів звучання 1540 - чудовий варіант - дешево і сердито
Операційники поставив на панельки - власник з часом поставить AD823.
Я останнім часом слухаю свій варіант ЦАП на 4 1540Д + транс + лампа + транс. І ніяк не можу нарадуватись його звучанню
Чудово звучить, що і казати, - багатий, розкішний, точний і чистий звук. Породистий звук)
Дарма що на фото всього наліплено і зроблено при поганому освітленні - звук шикарний.
Раджу любителям 1540 чіпляти транси і лампи - вище описано як і відслуховувати.
В найближчому майбутньому планую реалізувати конфігурацію ПЛІС для використання PCM63 без цифрового фільтра.
Скільки слухав, - мені на моєму тракті завжди більше подобається варіант без ЦФ.
Хоча не виключено що іншим буде подобатись з ним. Або на транзисторниках взагалі без ЦФ слухати не варіант.
І все ж, я думаю, що це міфи.
Варто пробувати і слухати без ЦФ - спалити усіл таким варіантом анріал. Для початку включити тихо.
Ще мені подарували напівробочий Sony CDP-M35.
Плеер цікавий тим, що там стоїть ЦАП CXD1161 Фактично це аналог чи то перемарковка Sanyo LC7881 - гібрийдний ЦАП досить цікавої структури. Своєрідна класика. Хоча стояв в досить дешевих апаратах, зокрема в радянському СД програвачі)
Спробую підчепити його до плати цифрового входу, написати відповідну конфігурацію і послухати.
Під Sanyo LC7881 прошивка ПЛІС варіанту без оверсемплингу готова
Від МУЗПК ЦАП CXD1161 звучить адекватко, приємливо.
Від рідного приводу - взагалі не варіант.
Прохи простакувато і урізано... Варто буде погратись з живленням, реферансами і обв"язкою.
Я звідти повипаював операційники і поки включаю напряму з виходу.
Трохи чутно глітч, але не значно. З наявними операційниками слухати не бажаю... Може з часом вставлю ОП42 для відслуховування.
Звучить значно краще ніж звуковушки формату Асус ксонар екстенсе. Але все ж в такому варіанті як на фото до варіанта плеєра СД350 на 1540 і по детальності і по розширенню і по ясності йому нереально далеко. Пограюсь з обв"язкою і реферансами.
Власне - зібрав один і зберу декілька класичних ЦАП на 4 1540.
Живлення від двох двох незалежних обмоток трансформатора з подальшою пасивною стабілізацією на стабілітронах і для аналога і для цифри.
Структура ЦАП така: плата цифрового входу - 4 1540 (по 2 на канал, сумування струмів), перетворення струм/напруга на операційнику OP42 і ФНЧ 3-го порядку на OP37 на виході.
Тобто фактично аналогова частина ЦАП цілком повторює аналогову частину CD плеєрів на 1540 за тим виключенням що на кожний канал не по одній мікросхемі 1540, а по 2.
Цифрова фільтрація відсутня - режим без оверсемплінгу.
Підтримує частоти десретизації 44.1 - 192 кГц.
Класичний ЦАП з класичним звуком
Варто зауважити, що він водночас і схожий на звук Філіпсів 1-го покоління, але водночас від звуку таких Філіпсів там залишилось не багато
Дуже рівно, число, натурально і душевно звучить.
Я б сказав, живо звучить - як живе виконання
З досвіду - використання 4 1540 дозволяє значно збільшити детальність і розширення, при цьому зберігши почерк і характер звучання 1540.
Використання стабілізаторів на стабілітронах дозволяє досить значно вирівняти і онатуральнити звук.
Цей ЦАП зібрав не для себе.
Для себе я збирав ЦАП такої структури:
Плата цифрового входу - 1540 - транс на пермалої 1:10 - ламповий каскад з лампою під трансформатор (була 6С45П) - транс.
Але потім забрав вихідний трансформатор для іншого проекту і зібрав такої структури:
Плата цифрового входу - 1540 - транс на пермалої 1:10 - ламповий каскад з резистивним навантаженням на старій металевій американській лампі (Поставив 6К7, сподобалась в тому місці навіть більше ЕФ12 і 6АС7).
Хоча не виключено що в майбутньому знову зберу ще один супер ЦАП з лампами під транси і трансами на старовинному європейському або американському залізі, намотані проводами Телефункен або Вестернелектрикс
Тепер у мене є жменя лам під транси виробництва Мазда, Райтеон, ще щось європейське. З чорними анодами, старих років)
Якщо навіть 6С45П звучить достойно, прямо нетерпіння бере як звучать лампи вироблені іноземними друзями!
Але це дуже не скоро.
Хоча зовсім скоро булу складати такий супер ЦАП ще й з конденсаторами Сіменс, Бош і Дукаті для друга)))
Суб"єктивно та й об"єктивно - операційники в класичній описаній схемі звучать чудово. Обобливо ОП42 в металі і ОП37 89-го року))
Але мені значно по душі варіант з трансами і лампами.
При правильній реалізації він досить універсальний звуком і позбавлений явних недоліків.
Хоча, операційники цікаві і достойні одним, а лампи і транси - іншим.
Тут уже кому що по душі.
Якщо слухати щось одне і з іншим не порівнювати - ок.
Як тільки порівняти - відразу закрадуться сумніви і озадачливість що ж вибрати?
Можливо варто використати операційник на лампах, які були в 30-50-х (повністю функціональнй операційник тільки на лампах) ?
А поки просто слухаю те що на фотках, пишучи це повідомлення!
Слухав з МУЗПК де ламповий клок і лінійний блок живлення.
Слухав з Аркам СД250 і АКАІ СД79 де транспорт без переробок.
Чудово звучить)
Потрібно прикупити тумблера включення мережі живлення і красиві світлодіодики щоб повністю зібрати коробочку.
І ще трохи прошивку ПЛІС змінити щоб ті світлодіодики ефективно відображали різні режими роботи ЦАП.
Власне, - знайшов фото на телефоні.
Зробив ще один ЦАП на 4 1540Д.
Структура така: плата цифрового входу - 4 1540Д - транс на пермалої - лампа - транс.
Використаний ДЕМ клок.
Більш детально про нього описано тут - http://hi-fidelity-forum.com/forum/thread-116755.html
Саме зараз знаходиться і Дніпропетровську. Скоро поїде в Мадрид. Меломанам з Дніпропетровська дуже сподобався
Можливо, кому буде цікаво почитати про структуру, рішення, особливості.
Зважаючи на те, що власники ЦАП Реміо і Тети, які його слухали дуже зацікавились можливістю отримання подібного ЦАП - мікросхема ЦАП 1540 - це одна з кращих мікросхем ЦАП для аудіо, що й казати.
Проверил генератор синуса на ДЭМ цепочках ТДА1541....
В моем случае - фигня полная.
Но по порядку.
Генератор - трехточка на транзисторах. Синус довольно качественный на вид по осциллографу.
Подбирал по уровню, и на ножку 17 и 16, соответственно на другую - емкость на землю (или на минус питания) - а без этого вообще мрак.
По звуку - сначало показалось, что лучше окончания, но что-то напрягло и полез в измерения.
Вообщем получилось, что если настроишь все более менее по 2-й и 3-й гармонике (тем не менее искажения не ниже, чем просто с С на ножках) на больших сигналах, то на средних и малых мрак - резко возрастают искажения, - мало того просто гребенка с хвостами.
Если настроишь на малых, то на средних и высоких уровнях - та же дикость...
Специально посмотрел на малых уровнях (-60дб, - 80дб) - еще хуже чем просто с задающим конденсатором (у меня на уровне -80дБ запас до шумов 25-27дБ с задающим С и само собой искажения не меряются - все гармоники тонут в шумах).
Если кто-то экспериментировал и получил лучшие результаты просьба поделиться.
Практически такая как с конденсатором. Т(период) 3 мкs - это около 330кГц. Попробовал и на 400 кГц. Тот же эффект.
Также смотрел на спектр искажений при подборе емкости от 620 пф до 150 - практически не влияет... А вычислять десятые и сотые доли не стал.
Мне интереснее было повозится с аналоговым фильтром по снижению искажений.