А для меня Roundabout и Awaken мимо кассы Много потуг. Я слушаю ВЕСЬ Yes, но мои любимые - это Tormato, Drama и 90125. Очень плотные альбомы - драйв в сочетании с запоминающимися мелодиями и риффами. Никакой затянутости - less is more! Самый любимый и, к сожалению, самый недооцененный - это Talk. И шедевр в виде Fly from Here - кто бы мог ожидать такой сильнейшей работы за ...надцать лет. Тем невзрачнее после этого выглядит их последняя работа Heaven and Earth. Очень жаль.
Пробуждение - настоящий симфонический шедевр+ шедевр звукозаписи.
вообще, Going for the One - самый "высокочастотный" альбом с огромным ДД и потрясающими и динамичными стерео эффектами, включая "натуральную акустику" швейцарского костёла. Была виниловая ОРИГИНАЛЬНАЯ версия на 45 оборотов. В миксе много чисто акустических треков (хор, орган, гитары, лира). Продюсировали и очень удачно сами музыканты (без Эдди Оффорда, хотя он тоже гений ). Есть документальный фильм о записи этого альбома. Лично я посмотрел с большим удовольствием. Приколов в фильме на фоне бесспорной виртуозности исполнителей тоже много например, тема "ганджибасс и человеческий слух" http://hi-fidelity-forum.com/forum/threa...pid2718212 там раскрыта полностью
(12-03-2015 01:16)Джордж писал(а): А для меня Roundabout и Awaken мимо кассы Много потуг. Я слушаю ВЕСЬ Yes, но мои любимые - это Tormato, Drama и 90125. Очень плотные альбомы - драйв в сочетании с запоминающимися мелодиями и риффами. Никакой затянутости - less is more! Самый любимый и, к сожалению, самый недооцененный - это Talk. И шедевр в виде Fly from Here - кто бы мог ожидать такой сильнейшей работы за ...надцать лет. Тем невзрачнее после этого выглядит их последняя работа Heaven and Earth. Очень жаль.
Не думаю , что с Вами согласятся многие поклонники Yes.
Roundabout и Awaken беспорно жемчужины творчества.
Соглашусь с мнением об альбоме Talk, я так тоже считаю.
Fly from Here - приятный, качественный альбом , но я его слушаю очень редко.
Залез в интернет почитать про Бруффорда, а оно оказывается Ричарду Кристоферу Уэйкману сегодня исполняется ровно столько, сколько вчера праздновал его коллега Бруффорд. У YESоманов получается двойной удар по печени.
Обоим мэтрам всего наилучшего!!!
A very Happy Birthday to YES's Rick Wakeman Music.
Happy Birthday to one of the Best Keyboard Players on the Planet!!!
Так поздравляют и такими эпитетами награждают благодарные англоязычные слушатели.
Понравилось - присоединяюсь.
======================================
YES BASSIST AND CO-FOUNDING MEMBER CHRIS SQUIRE
TO UNDERGO TREATMENT FOR LEUKEMIA
Grammy Award-winning bass guitarist, vocalist, and founding member of YES, Chris Squire, has been diagnosed with Acute Erythroid Leukemia (AEL), an uncommon form of Acute Myeloid Leukemia (AML). Chris will be receiving treatment in his hometown of Phoenix over the next few months.
YES will be honouring their commitment to their North American summer tour with Toto, as well as confirming their performances on Cruise to the Edge in November.
Chris's role in the band will be covered by YES alumnus Billy Sherwood.
To quote Chris: "This will be the first time since the band formed in 1968 that YES will have performed live without me. But the other guys and myself have agreed that Billy Sherwood will do an excellent job of covering my parts and the show as a whole will deliver the same YES experience that our fans have come to expect over the years."
***Please join with us in wishing Chris a speedy recovery by leaving your messages for him in the Comments below. We will make sure he gets them all - YES website staff***
---------------------------
Совсем невеселая новость в этом официальном сообщении взятого со страницы группы в Фейсбук.
Пожелаем же Крису Сквайру быстрейшего выздоровления и конечно же долгих лет жизни.
Главное, что она правильная!
А новости закономерно когда-либо становятся старыми.
Все в этом мире относительно.
Эта же публикация появилась на странице группы в Фейсбук вчера: 29 мая 2015 года.
Время публикации 18:44.
Из ФБ. Конкурс на свежий релиз на vinylе аж 90 минут ранее неизданных записях 1972 года.
WIN the brand new #vinyl release from Yes (official)!
'PROGENY: Highlight From Seventy-Two' includes 90 minutes of recently discovered previously unreleased live recordings taken from the 1972 Yes world tour across 3 LPs. smartURL.it/progeny3LP
Simply SHARE this post for the chance to WIN!
25 мая 2015 года на Rhino Records вышел 14 дисковый Бокс-Сет под названием "Progeny: Seven Shows From Seventy-Two".
В него включены концертные записи, которые были сделаны в ходе турне группы по США и Канаде, в период с 31 октября по 20 ноября 1972 года.
31 Oct 1972: Maple Leaf Gardens, Toronto, Ontario, Canada (Disc 1,2)
01 Nov 1972: Ottawa Civic Centre, Ottawa, Ontario, Canada (Disc 3,4)
11 Nov 1972: Duke University, Durham, North Carolina, USA (Disc 5,6)
12 Nov 1972: Greensboro Coliseum, Greensboro, North Carolina, USA (Disc 7,8)
14 Nov 1972: University Of Georgia, Athens, Georgia, USA (Disc 9,10)
15 Nov 1972: Knoxville Civic Coliseum, Knoxville, Tennessee, USA (Disc 11,12)
20 Nov 1972: Nassau Veterans Memorial Coliseum, Uniondale, New York, USA (Disc 13,14)
Вот такое вот печальное сообщение на официальной странице группы в Фейсбук, появившееся немногим ,более часа назад, о смерти Криса Сквайра. Rest in Peace.
R.I.P.
Очень печальное известие. Второй из семьи Yes.
Все произошло очень быстро. Хотя, как казалось из последних известий, дело идет на поправку.... Были заявлены концерты на 2016 год и даже открыта продажа билетов. Предполагался очередной тур с "полным исполнением" на сей раз "Fragile" и "Drama". Но Драме суждено было случиться не на сцене а жизни.
08.05.2014 мне посчастливилось увидеть его живъем на сцене Roayal Albert Hall в первый и, как оказалось, в последний раз...
Печально и то, что скорее всего это будет означать окончание истории YES. Крису принадлежали не только права на название, он, фактически был тем самым стрежнем на котором держалась группа...
Хотя быть может Андерсон соберет старых друзей и в память об основателе они что-то еще запишут...
Возможно и выпустят, Тревор Ребин его друг, может повторит событие 80-х , соберет вместе есовцев.
Хотя без Криса , какой уже Yes !
Нет ни одного альбома без него , ну не считая конечно ABWH, который вышел во время создания Крисом и Тревором группы Cinema.
Лучшим способом помянуть Душу ушедшего музыканта будет прослушивание его произведений. Classic Rock подготовил обзор из 10 лучших по их мнению композиций Yes в которых вклад Криса был наиболее весомым. Можно с их мнением согласиться, можно не согласиться (в конце концов у каждого свой Yes). Можно просто лишний раз послушать и поднять кубок в память о Великом Музыканте.
Не люблю копипастить, но тут, думаю, меня все простят и сами переведут...
10 'The Fish (Schindleria Praematurus)' From: 'Fragile' (1971)
Fragile is an indisputable prog classic, boasting anthems like "Heart of the Sunrise" and Yes' breakthrough hit, "Roundabout." But it's also the weirdest album the band ever made, with over half the tracks structured as individual showcases for the virtuoso players. Squire's solo composition, "The Fish," is a bass guitar behemoth, building guttural lines and funky wah-wah melodies into a low-end symphony.
9 'Can You Imagine' From: 'Magnification' (2001) Yes have always fallen within prog's "symphonic rock" sub-genre, but the next entry on our list of 10 Best Chris Squire Yes Songs takes that term to another level. "Can You Imagine," like all of 2001's Magnification, finds the band collaborating with orchestral arranger Larry Groupé. His subtle strings add an element of grandeur to the wide-eyed ballad – a rare lead vocal showcase for the bassist. The Squire-penned track dates back to a rough demo from the aborted sessions for supergroup XYZ (featuring Jimmy Page and Yes drummer Alan White), but it pales in comparison to the Magnification take: Squire's voice, particularly on the chorus falsetto, has never sounded so stunning.
8 'On the Silent Wings of Freedom' From: 'Tormato' (1978 )
Yes fans – and the band members themselves – remain torn over the merits of 1978's Tormato, the over-produced yet occasionally underwhelming LP that closed out the band's most fertile decade. But there's no denying the sheer power of "On the Silent Wings of Freedom," the hard-hitting closer driven by Squire's barking bass pedal. That opening seven-note pattern is one of his greatest riffs – a staple of most Yes live shows, often included in the "Whitefish" medley.
7 'Tempus Fugit' From: 'Drama' (1980) Like "Silent Wings" before it, 1980's "Tempus Fugit" is defined by Squire's throat-punching bass riff – without it, the entire song would collapse. Squire loved his flange pedal, and here he lays it on thick, his trebly attack pogoing off Steve Howe's chunky, ska-inflected guitar chords. Squire wrote more technically impressive basslines, but he never came up with a catchier one.
6 'Onward' From: 'Tormato' (1978 )
It seems absurd that Tormato could muster two selections on our list of 10 Best Chris Squire Yes Songs, but that just proves the bassist's formidable skills: His playing and composing never lost focus, even on one of the band's weakest albums. "Onward," a spacey ballad adorned with tasteful strings, was written solely by Squire to honor his then-wife, Nikki. On an album of often ham-fisted lyrical concepts (see: the face-palm-worthy "Arriving UFO"), this track's maturity and simplicity speak volumes. Yes were learning to say more with less: Squire's minimal bass plucks rise and fall in dramatic waves, anchoring his intertwined vocal harmonies with Anderson. "Onward" is one of the band's – and Squire's – most underrated songs.
5 'The Gates of Delirium' From: 'Relayer' (1974) "The Gates of Delirium," the centerpiece of 1974's fusion-tinged Relayer, is almost overstuffed with classic bass riffs. The band had 22 minutes to stretch out, but this side-long epic rarely pauses to catch its breath, building from psychedelia to full-blown jazz-rock bombast to the closing serenity of "Soon." The entire band (including stopgap keyboardist Patrick Moraz) is in top form, but Squire's bass is the scene-stealer – check the funky (seemingly PFM-inspired) 11/8 groove that begins at the 10:20 mark.
4 'Starship Trooper' From: 'The Yes Album' (1971) Yes released two albums prior to 1971's The Yes Album, but the band's run of true greatness begins here. Producer-engineer Eddy Offord helped bring clarity and muscle to the voices and instruments, best evidenced by Squire's growling Rickenbacker tone. Spiritual mini-epic "Starship Trooper" is the first true Yes masterpiece, and the bassist's trebly, tremolo-driven riffs anchor the track from start to finish. (Extra points for Squire's booming harmonies on the acoustic bridge, which underscore just how important he was to the band's vocal approach.)
3 'Close to the Edge' From: 'Close to the Edge' (1972) Close to the Edge is the pinnacle of the Yes discography, the point where the band's classic line-up reached its full prog potential. The 18-minute title track would make any Yes member's individual list. From Rick Wakeman's blaring church organ to Bill Bruford's knotty drum fills, this is the work of a group firing on all cylinders. Squire contributes some of his most distinctive bass riffs on the track, from the ascending opening lines to an octave-leaping groove. But his most crucial contribution comes during the spacey "I Get Up, I Get Down" section, as he and Howe add contrapuntal backing vocals beneath Anderson's triumphant lead.
2 'Roundabout' From: 'Fragile' (1971) That bass riff. That ungodly bass riff. Squire's bluesy leap-frog pattern on "Roundabout" is the song's heart and soul, and no doubt the most iconic work he's ever completed on that instrument. He must have known the riff was special early on: In order to achieve maximum thrust, Squire doubled the pattern with an electric guitar. Forty-odd years later, no Yes concert is complete with a "Roundabout" encore.
1 'Heart of the Sunrise' From: 'Fragile' (1971) It was almost impossible figuring out the top spot on our list of the Top 10 Chris Squire Yes Songs. "Roundabout" is an obvious candidate – and nobody could argue against it. But for the full package of imagination, virtuosity and melody, "Heart of the Sunrise" belongs at Number One. Squire's playing is transcendent throughout: anchoring the aggressive, chromatic main riff, harmonizing and playing against Howe's guitar in surprising ways. And he's never played with more authority than he does during the slow-building section that begins around the: 30 mark. Perfection.