Знаєте, як побачила світ "Червона рута" у виконанні "Смерічки"?
Перемогла ця пісня на конкурсі у 1971 році, і одрасу вирішили її видати на "Мелодії". Але записувати цілий ЕР, не кажучи про альбом, було ніколи (або просто не дали), і взяли до ЕР-шки Надії Пащенко та Ніни Злобіної, що вже була приготована до виходу, просто "дорізали" новий трек, а пластинці дали абсолютно абстрактну назву "Українська естрада". Пластинка ця зустрічається колекціонерам та фрікам не надто рідко, але завжди добряче задрюченою. В хорошому стані її немає ні у кого. У мене копія середньої хєровості, але трушна моноголовка, тому ловіть оцифровку
http://upload.com.ua/get/901287985/
WAV-файл, моно, 63,5 МБ
Головка General Electric VR-II, корекція СCIR
Писав на бортовуху, тому є шумові наводки. Треба буде - перецифрую :-)
У чому цікавинка цієї ЕР-шки.
1) Це друга вінілка епохи українських ВІА. Взагалі друга. Перша (теж ЕР) була записана тією ж "Смерічкою" майже за рік до того, ще у 1970 році. Третя - повноцінний LP ВІА "Кобза", що з`явився пару місяців по тому.
2) Це єдине видання пісні "Червона рута", яку пізніше зробили культовою, в оригінальному виконанні "Смерічки" на вінілі. Ні на альбомах, ні на збірках вона не перевидавалася.
3) Це єдина пластинка в дискографії дуету Надії Пащенко і Ніни Злобіної (про них нижче), і те під кінець стала не іменною. Інших спільних та сольних записів, крім цих трьох, попри фурор та популярність, вони не мають.
4) Українськомовний грамзапис становив не більше 1% радянського, тоді як українці, які гарно співають та танцюють, становили не менше 15% радянського населення. Із того неповного 1% більшість - народна музика. Українських поп-пісень видали на платмасі в СРСР за весь час коло трьох сотень, з них сотенька у 70ті, з них половину співа Софочка Ротару :-) Карочі, кожна видана на радянському вінілі українська естрадна пісня - на вагу золота.
5) Музика просто шикарна! Про тексти можна посперечатись, а музика чудова! І при тому майже мертвий фонд
Трек-лист
Сторона 1
Зелен клен (І. Поклад - Ю. Рибчинський)
Надія Пащенко та Ніна Злобіна
Коло твого двору
(Е. Ханок - М. Глущенко)
Надія Пащенко
Естрадний ансамбль
п/к Л. Зайдермана
Сторона 2
Весни примари (В. Ільїн - В. Канаш)
Надія Пащенко та Ніна Злобіна
Естрадний ансамбль
п/к Л. Зайдермана
Червона рута (В. Івасюк - муз. і сл.)
Назарій Яремчук та Василь Зінкевич
Ансамбль "Смерічка"
п/к Л. Дутківського
Всі 4 пісні були у свій час МЕГАпопулярні. І якщо з 4ю все ясно, перші три викликають окрему цікавість, тим паче, що сьогодні підзабулися. ЕР-шка відпочатку планувалася 3-пісенною (стандарт для іменних ЕР-шок на "Мелодії" у 70ті рр), без Смерічки - на першій стороні "Зелен клен", на другій - "Коло твого двору" і "Весни примари", але у такому вигляді вона ніколи не була видана. Щонайперше, одразу кажу, що не знаю, чому Пащенко, Злобіна та оркестр Зайдермана вирішили записатися разом і чому вони так авантюрно стали
другими.
Надія Пащенко була однією з солісток-вокалісток "Смерічки", солювала в пісні "Водограй" та дуетом з Яремчуком співала "Я - твоє крило". І те й друге - до Софочки :-)
Ґуґл каже, що у Надії є молода тезка. Вона з кубанських козачок, хоче в Москву і бути, як Настя Стоцька
http://www.ki-gazeta.ru/rubrics/archiv/2.../9843.html
Ніна Злобіна була у першому складі першого українського ВІА "Мрія", який очолював Ігор Поклад (він же автор музики першого треку)
http://www.kmstudio.com.ua/index.php?nma...t&nm=mriya
Ґуґл каже, що у записі цих 3 пісень, окрім ансамблю Зайдермана, брав участь і ансамбль "Мрія" (у такому разі можна припустити, що ансамбль Зайдермана не мав ритм-секції та електрогітар), але то не підтверждено. На етикетці ЕР-шки "Мрія" не згадується.
Загадкового Л. Зайдермана звати Леонідом, а його естрадний ансамбль - це ансамбль київського ресторану "Столичний". Культ кабачності у повний зріст :-) В грамзапису відмічався до того з Дмитром Гнатюком в оригінальному записі "Черемшини" (1967 рік). Президент Асоціації діячів естрадного мистецтва України Віктор Герасимов увіковічив його у своєму власному кредо:
Купить у века не кота в мешке -
Мгновенний горсть на киевском Парнасе,
Где Лина Прохорова пела в кабаке
И Леня Зайдерман играл на контрабасе.
http://www.2000.net.ua/issue/344/w03.pdf
Більше Ґуґлу, а значить і мені, про нього нічого не відомо. Популяризацією немосковської та непітерської культури в СРСР не займалися, а в незалежній Україні й годі. Хто тоді жив і цікавився - той знає, а решті будемо вважати, що пофігу.
Такіотосправи
П.С. Давайте тут розвивати тему укрестради 70х, як щось буде