Декілька днів назад отримав плінт, оцінив значущу різницю.
Попри детальність і розширення така реалізація фонокоректора місцями звучить з явними спотвореннями і перекошеним тональним балансом (суб"єктивно - крикливо на верхній середині).
Вирішив переробити, повернувши варіант з двома каскадами на 6Н8С і зосередженою пасивною корецією між ними. Так щоб послухати відносно тривалий час в напів макетному варіанті.
Задум - отримати хороший звук при використанні наявних деталей. Використовувати лише потрібні каскади з мінімум деталей, виключити зайві.
Блок живлення з кенотронним випрямлячом і пасивними LC фільтрами + друга ланка фільтра на кожний каскад своя, без стабілізаторів. Блок живлення громіздкий і виконано окремо, щоб не наводити шумів полів розсіяння на каскади (в макеті екранувати каскади складно...).
Два каскади, їх включення і параметри однакові - підсилення порядку 23 дБ, вихідний опір порядку 5К. Саме такі номінали вибирались з метою отримання низького вихідного опору каскаду, щоб мінімізувати його вплив на роботу коректуючого ланцюжка для першого і входу підсилювача для другого. По цій же причині вибирались саме 6Н8С, а не 6Н9С на вході (ще по причині наявності пари 6SN7 RCA).
Коректуючий ланцюжок розраховано тут
http://www.kabusa.com/riaa.htm , в ньому використані маленькі сіренькі конденсатори з аналогової частини Філіпса 204.
Резистори ВС, потрібні номінали вибирались підбором, складанням, дуже уже великий розкид параметрів...
Міжкаскадний конденсатор Мундорф Сюпрім поставлено аж 1 мФ - щоб мало не здавалось) (Були Мундорф Сюпрім на 0,22 і 1, поставив останні щоб мінімізувати вплив конденсатора на коректуючу ланку).
Вихідний - 8 мФ Бош папір в маслі - також щоб не мало і по причині того, що був тільки такий номінал) Зате вийшла хороша ясність і насиченість НЧ!
Накальна напруга випрямлена і стабілізована, на накал потрібно подати потенціал порядку 20-30В, інакше буде чутно фон 50 Гц, а так його при вказаних параметрах не чутно.
Звучить дуже добре, краще з всього опробуваного. Впевнений, коректори з використанням міжкаскадних трансформаторів звучали б краще, а з LC корекцією ще краще - природу не обманеш)
Але з трансформаторами і дроселями складно і це тема окремої розмови.
Підсилення трохи не вистачає, але якщо покрутити ручку регулювання гучності підсилювача наполовину - гучності більш ніж достатньо. Наче в звуці все є і нічого зайвого. Варто буде по можливості порівняти з Люксманом подібної концепції на ECC83.
В схемі нічого нового нема, акцент лише на мінімумі деталей, використанні одного типу ламп, хороший комплектуючих і вихідних каскадів з низьким вихідним опором, щоб було по мінімуму перехрестних впливів.
Думаю, замість гори дроселів можна поставити два стабілізатора на транзисторах з стабілітроном в базі і результат буде також добрим.
Мені звучання дуже сподобалось (тому вирішив намалювати і написати), неспішно і своє задоволення буду потрохи слухати колекцію вінілу на новому плінті, далі сподіваюсь підкупити ще один тонарм і пару головок, повислуховувати, потенціалу коректора має вистачити.
А в майбутньому варто збирати або замовляти коректор з трансформаторами, хоч задоволення не з дешевих, але без нього ніяк не обійтись..)
Сподіваюсь, комусь написана інформація буде чимось корисна.