Про TDA1540 поговоримо..!?
|
Автор |
Сообщение |
Nemo
Ветеран
Откуда: Криївка
Сообщений: 852
Репутация: 488
|
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? / 03-03-2013 20:35
(03-03-2013 19:38)audin1970 писал(а): Зараннее извиняюсь,но всё же рискну предположить.Обращая внимание на частности,мы уходим от природного понимания сути процесса.Не понимая причин,получаем удовольствие от процесса борьбы со следствиями.Мероприятие,конечно,захватывающее и увлекательное,но по большому счёту ни к чему не приводящее.Извиняюсь за прямоту(или непонимание цели).Хотелось бы узнать к чему стремитесь в своих изысканиях.Просто,если условный ориентир:*звучание дорогих цап*-точка отсчёта довольно абстрактна.
Обозначу свои позиции:интерпретация воссзоздания музыкального произведения посредством аналогового преобразования, является эталоном.Работая с *цифрой*,стремимся к этому условному эталону приблизиться.
Тогда,естественно,упрощение-без аналогового и цифрового фильтров.Приходим к философии одесских лаборантов.На этом пути кто-то добился более естесственных,*аналоговых* результатов?
Или у вас другие цели?
Все прозаїчно і просто.
Для мене еталоном є звучання музики при живому виконанні: філармонія, органний зал, оперний театр, театр оперети, джазові фестивалі, гра в підземному переході баяніста або соло гітариста, інше.
Маю програвач вінілових пластинок і магнітофон, певну добірку цікавого матеріалу, але попри його істинно аналогову природу за еталон порівнння: розширення, детальності, динаміки, тонального балансу, сцени, вражень, емоцій береться саме живе виконання, можна з підсиленням, але без запису.
Так от, "дорогі ЦАП", про які я писав по різних і сукупних параметрах дуже схожі на живе виконання, майже все передано, втрачено і спотворено мінімум, при їх прослуховуванні складається таке враження.
Про принципи побудови ЦАП з 1540, найкращі варіанти, до яких я дійшов, провівши описані в темі експерименти - вони також прозаїчні і прості і слідують з теореми Котельникова.
(Для того, щоб оцифрувати і відновити аналоговий сигнал без втрат - потрібно брати його відліки з частотою вдвічі більшою частоти верхньої гармоніки).
Теорему вивчали в університеті, є в підручниках, зокрема нам на лекціях розповідав викладач, який тривалий час викладав в США і Європі. Ех, от би зараз ще раз послухати курс його лекцій з основ радіоелектроніки, стільки там цікавого казали про сигнали, спектри і перетворення, але тоді здавалося які там спектри - уже і Пентіуми 4 є і Інтернет високошвидкісний і плеєри маленькі, носії інформації великого порядку і тому подібне, сигнали менш важливі.)
З теореми слідує, перед взяттям відліків аналогового сигналу потрібно його спектр обрізати ідеальним фільтром до частоти вдвічі меншої за частоту дискретизації, а після відновлення - спектр вихідного аналогового сигналу обрізати таким же фільтром - буде точно такий же сигнал.
В 1900-х роках довели формулами без компів.
Фільтрів ідеальних реалізувати не можна - тому сигнали будуть трохи спотворені.
Отже, якщо дотримуватись такій ідеології - потрібно лише хороший ЦАП + можливо, пристрій зберігання вибірки, якщо на виході мікросхем ЦАП довго встановлюється відлік і виходять цифрові шуми + ідеальний аналоговий фільтр.
А цифровий фільтр тут є лишнім, оскільки він тільки вносить спотворення.
Це все теорія, яка для мене є переконливою. ЦФ бути не має, аналоговий правильний фільтр обов"язковий + правильні моменти відтворення відліків сигналів.
А в дорогих ЦАП могли або реалізувати правильний аналоговий фільтр, або провести гору експериментів і реалізувати ЦФ на основі теорії сигналів, кореляцій і тому подібного, звучання якого на слух сприймається ок - отже й аналоговий фільтр вихідний хороший зробити значно простіше.
До варіантів і ідей одеських лаборантів відношусь з повагою. Але, опробувавши їх пару років назад вибрав інші описані варіанти по описаних причинах.
А мета - слухати звук, який подобається в своє задоволення) А подобається найбільш схожий на оригінал
|
|
|
|
Сообщения в этой теме |
RE: Про TDA1540 поговоримо..!? - Nemo - 03-03-2013 20:35
|
Пользователи просматривают эту тему: 12 Гость(ей)
|
|