Переробив свій AKAI СВ 79 (PCM63). Уже завершив переробки і зібрав. Зовсім недавно почитав статі про ЦФ високого класу.
Подумав пошукати скільки які фільтри коштують. Знайшов на форумі пропозицію SM5842 (по відгуках один з найкращих) за помірну вартість і придбав.
Поставив в Акай з відповідними пеперобками і послухав. Різниця досить значна! З одним з найдорожчих фільтрів звучить значно краще. Звуки більш окреслені, витончені. Звукова картина має перший, другий, третій план - глибина сцени (В TDA1540, TDA1541 дають дорошу 2D звуков картину, глибини і розширення в глибину не вистачає).
Хоча рідний ЦФ SM5813 в Акаї звучить також достойно і багато.
Резюме звуку Акая з переробками: багатий, дорогий звук - апарат високої ліги. Розширення і детальність, сцена в ширину і глибину, мікродинаміка в нормі. Тональний баланс досить натуральний. Правда ВЧ трохи з окрасом. Пластмасовими їх не назвеш, по звуку вони хороші. Але, це як силумін замість алюмінія. Солодкаві вони. Друг казав, що вс ЦАП на PCM63, які слухав, мали подібний окрас тонального балансу. Але це не напрягає, до такого звикаєш. Слухати його комфортно. Бас широкий. Музики і звуків, інструментальних партій, обертонів, багато і значно більше ніж в ЦАП на 1540. По темпу виконання він акуратний і скоріш повільний, вальяжний. По тональності трохи ненатуральний (1540D - еталон натуральності тональності, я ще не чув ЦАП, який би її по природності звучання обіграв. От якби ще додати іншого!)
Твік в ньому зроблений 60% ізотерики і 40 раціонально технічних підходів.
Мається на увазі, що туди напхано купа стабілітронів, германієві діоди, RC фільтри і тому подібне.
Може забиру трохи ізотерики і додам раціональності 30% 70% - підчистити верха, акуратнішими зробити, в цій мікросхемі і так вальяжності вистачає. З часом буду відслуховувати і доробляти.
Переробив DAC Digidesign 442 (AD1860). Тут стоїть ЦФ як раніше стояв в Акай - SM5813.
Переробка досить радикальна - як і з ЦАП на 1540 - після переробки звук зовсім інший. Розділив всі живлення які тільки міг. Поставив велику купу стаілізаторів і конденсаторів. Повикидав лишні каскадм регулювання гучності і тому подібне. Змінив операційники. Гору не потрібних цифрових мікросхем випаяв.
Замінив імпульсний блок живлення на два трансформатори - для цифри і для аналогу.
80% техрічно логічних рішень, 20 ізотеричних.
Розширення, детальність - все ок. Сцена, динаміка - ок. Тональний баланс - натуральний і нейтральний. Більш академічне і консервативне звучання.
Звук швидкий, драйвовий, яскравий. Бас зібраний і підчищений, динамічний і акуратний. Вергня середина і ВЧ, напевне, виражені трохи більше. Наче акцента на них нема, але в порівнянні з PCM63 верхньї середини і ВЧ значно більше.
Думаю, в майбутньому замість живлення вихідої аналогової частини з лінійними стабілізаторами поставлю стабілітрони або дроселі - привнесу відсотків 20-30% ізотерики - щоб звук був більш акуратний і менш моніторний.
Треба ще аналоговий трансформатор перемотати на менші напруги живлення операційників.
Апарат також високої ліги. І маленький, акуратненький, в алюмінієвому симпатичному корпусі.
Грає музику, звуків багато, емоцій багато.
На відміну від Акая - той можна слухати акуратно, розслаблено. Коли слухаєш цей - він привертає увагу на себе і спонукає відволіктись від всього і зосередитись на подачі музики.
ЦАП на 1540, послухав, давно не слухав. Тонально багатий ЦАП з хорошими і правильними ВЧ, СЧ, НЧ. Звучить приємно і комфортною розширення і детальності, сцени в міру.
В двох вище описаних ЦАП розширення, детальності, мікродинаміки і всього іншого більше.
Хто слухав хороші реалізації на TDA1540 і багато різних дорогих і середніх промислових ЦАП має прекрасно розуміти чим актуальна і цінна ця мікросхема і що у ній краще ніж в інших)
Я з часом зберу такий ЦАП в акуратну і практичну коробочку, добре усе дороблю і ще спробую підчепити туди ЦФ SM5813.
В категорії свого бюджету ЦАП на даній мікросхемі дуже цінна і актуальна девайсина, яка здатна грати приємну і комфортну музику. На ряду з TDA1541. Кожна з них цікава і актуальна по-своєму!
Також зібрав ЦАПик на PCM56 для друга.
Така собі робоча конячка - хороша по звуку, детальності і розширенні. З своїм окрасом і подачею харакретних ЦАП на мікросхемах PCM.
В реалізації 80% ізотеричних підходів і 20% інженерних рішень.
Стабілізатори всі паралельні на стібілітронах - всього 20 шт. Кожна з 4-х напруг кожної мікросхеми ЦАП розділена.
Трансформатор виведений зовні.
1 коаксіальний цифровий вхід на шнурку і 2 аналогових виходи.
Аналоговий фільтр на деталях з Акай 79 і по його схемі. Така схема хороша звучанням і дозволяє не ставити на вихід конденсатор - краще для звуку.
Для перетворення струм/напруга використано пара операційників вбудованих в мікросхему PCM56. І пара (одна спарена мікросхема) JRC5532 для ФНЧ - хороші звуком з того ж Акая.
Розділяти стабілізацію живлення 2-х операційників не став - важливо розділити живленння ближче до джерела.
Як звучить - почерком схоже на Акай. Але відчутно простіше.
Звук досить цікавий і достойний! На днях занесу послухати другові. Плеєри так не звучать і близько.
Я правда задовбався писати конфігурацію під платку для PCM56, навіть спалив одну платку (ПЛІСку) в метушні, - не виходило довго... Але то дрібниці, ще є)
Вчора нарешті, написав концептуально правильну конфігурацію для реалізації підключення мікросхем PCM_XX, AD_XX - звуковий сигнал відтворюється в один момент часу, а не розділено в часі на 1/2Fs як при використанні інвертора.
Тобто з платки виводиться два сигнали дати DATA_L, DATA_R, один сигнал клока BCK, і один сигнал відтворення відліку LAT (RLCK) - як з цифрових фільтрів.
Такий варіант концептуально правильний - нема фазового зсуву між каналами.
Довго мучився, довго не виходило, але, нарішті, наче працює нормально, потрібно ще перевіряти.
Покищо написав конфігурацію тільки для PCM56, але з часом напишу і для інших.
Синхронні інтерфейси, однако. Справа не проста) Але, - хороші параметри, мало джитерсу, мало шуму в живлення і як результат - хороший звук!