Може не зовсім в тему, іншої вітки не знайшов...
Мав досвід по переробці Juli@:
Нещодавно придбав Juli@ для себе і мав нагоду поетапно протягом тижня робити переробку і відслуховувати зміну звуку при різних стадіях.
Спробую описати зміни в звуці і оцінити їх в відсотковому виражені.
Раніше робив подібну переробку іншої Juli@ і звуковушки Chaintech на VT1721. Тому, суть змін і зміни звуку приблизно зрозумілі.
В цьому випадку мав можливість бігло, але предметно відслуховувати зміну після кожної стадії.
Для ясності аргументів і підходу напишу, що я маю академічну освіту по розробці радіоелектроніки і займаюсь розробкою електроніки професійно років так 8 + досить тривалий час займаюсь складанням різної аналогої і цифрової аудіотехніки перед усім "для себе".
Система, на якій слухав:
Акустика - Альтеки 615
Підсилювач - однотактник на 6K6GT + EF11
ЦАП - кардинально перероблений AKAI CD 79 з цифровим S/PDIF входом (PCM63).
Є можливість взяти до себе Лаврика ДА-10 або понести свій МКЗ-компик для прослуховування на іншу систему, в класичний МУЗПК по канонах і Джулія з твіком живлення, роз"єму, S/PDIF трансу. Але, навіть не порівнюючи, притендую на певну об"єктивність написаного.
"Краще ворог хорошого"... Комплектуючі, які я обрав для МУЗПК видно на фото. Від концепції відійшов не мало, але навіть в такому вигляді зроблено налаштування BIOS з пониженням тактової частоти до 800 Мгц і виключанням зайвого + оптимізація + два твіка.
Основні аргументи при виборі материнської плати з процесором на борту були: 1. збалансовані наявні ресурси для виводу цифри з ПК. 2. компакнтість. 3. Мале споживання і легкість реалізації лінйного живлення.
Ітак, джульку придбав, конденсатори в живлення +5 і +3,3 електролітичні високого класу уже були допаяні + RCA роз"єм поставлено.
Для чистоти експерименту конденсатори випаяв + для початку підключив рідку косічку для виводу S/PDIF = зовсім базовий варіант.
1. Порівняв звучання при підключенні до косічки з підключенням до RCA роз"єму. Внесок хорошого RCA роз"єму в покрещення звуку можна оцінити приблизно в 10% від загального ефекту.
Звук стає рівнішим, акуратнішим, злитнішим. Фактично перша причина покраження - усунення шматка білого проводу косічки, який має невідомо яку якість, хвильовий опір і звучання + аналогічних роз"ємів.
2. Додав електролітичні конденсатори самі звичайні хорошої якісті і звучання в цифрових колах Chemimon в живлення +5 і +3,3 емністю 470 мкФ. Ефект можна оцінити в 10%, зміни звуку подібні змінам в пункті 1. Причина - більша ємність і інші процеси фільтрації напруги ніж в танталах.
3. Завів на звуковушку тактовий сигнал для частот кратних 44.1 від лампового клока на EF11. (так вийшло, що окремий лінійний блок живлення звуковушки до того часу був ще не готовий). 35% ефекту. Як діє ламповий клок для тактування транспорту/плеєра на звуку уже неодноразово описано, в тому числі я писав. Додам лише, що це не інструмент внесення окрасів чи підсолоджування, а засіб покращення цілком об"єктивних (суб"єктивних) параметрів звуку. Це не реклама, констатація фактів. Яка причина ефекту? Як на мене - фізика природи. Можна мотивувати ізотерикою чи ще чимось, але, мені по праву байдуже. Хочу лише зауважити, що мені звук цифрового транспорту без лампового клока декілька днів було слухвати просто не цікаво...
4. Зміна штатного S/PDIF трансформатора на намотаний на фериті Epcos - 10%. Усунулись сибілянти, звук став рівніший і акуратніший, натуральніший вокал. Вілслуховував мало.
5. Окреме лінійне живлення звуковушки. 35%. на фото звуковушки скраю справа видно чорний електролітичний конденсатор Мацушира. Він фактично впаяний в лінійний стабілізаром LM7805 ST TO220, який припаяно паралельно площині плати. на ньому встановлено невеликий радіатор. трансформаторний БЖ однопівперіодний з напругою 7В. Раніше експериментував з стабілізаторами на германієві - не надто сподобався звук, "шумний". Купувати стабілізатори з кращими параметрами ніж LM7805 особисто для себе сенсу не бачу. Як на мене - лінійне трансформаторне живлення + лінійна стабілізацію від окремого джерела + внаслідок цього усунення ефекту струмових патель - основне, а +/- параметри стабільності - дрібниці.
Лишні роз"єми повідпаював/відкусував щоб картка нормально стала в корпус ПК.
6. До картки відноситься мало, але вплив на звук мало великий.
Компик, а саме його корпус має винісний блок живлення 12В 5А, конструктивом як у ноутбука.
перетворення напруг з 12В на +12 +5 +3,3 -5 -12 і т.д. для живлення материнської плати здійснюється DC DC ATX конвертором. Цей конвертор видно на фото в правій частині корпуса.
Після розмови з учасником форуму про великий ефект покращення звуку після реалізації повністю лінійного живлення канонічного МУЗПК виникла ідея спробувати зробити лінійни блок для основної напруги +12В свого компика.
Те, що в корпусі стоять додаткові імпульсні перетворювачі + на процесорі з +12В перетворювачі для його живлення звісно аргумент. Але, робити багато лінійних стабілізаторів для напруг +12 +5 +3,3 -5 -12 по праву клопотно і не дешево.
А ще, за часи експериментів з аудіо склалось переконливе враження, що за кінцевий результат звуку впливає перед усім джерело - звуку, напруги.
Якщо джерело напруги погане, конденсаторами і стабілізаторами щось виправити важко.
Якщо хтось мав нагоду додавати конденсатори в звуковушку і відслухати ефект, а потім зробити лінійне живлення для неї і відслухати ефект мають розуміти про що йде мова.
Зробив лінійний блок для +12В з стабілізаціїю на LD1084-ADJ (5A), відслухав, зауважив що ефект покращення звуку дуже великий.
Умовно можна стверджувати збільшення детальності, розширення, онатуральнювання, вирівнювання звуку.
Здалося, що ефект носить не характер "ВАУ", а після зміни живлення +12В на лінійне, слухаючи добре знайомі треки розумієш, що додалось і вирівнялось, онатуральнилось. Більше суті, більше емоцій.
Такі справи. Загалом переробки і твіки не складні, головне щоб був досвід пайки і монтажа і величезна акуратність + розуміння що за чим робити щоб не попалити карту статикою/потенціалами/закоротками і тому подібним.
Як на мене, в базовому варіанті вона звучить дуже посередньо і особисто мені було слухати просто не цікаво + класом і вартістю ЦАП це ніяк не врятуєш. Адже, все починається з джерела звуку. І якщо погане джерело - інші заходи лише танці з бубнами...