Хочу коротко описати розроблений і виготовлений ЦАП на TDA1540D (TDA1540P)
Історія мого зацікавлення звуком TDA1540 почалась досить давно, ще з початком побудови системи.
Першими CD плеєрами, які я мав в системі були Philips CD150 i Philips CD204.
Так сталося, що 150-й перестав читати диски. А друг в той час почав розвивати концепцію МУЗПК.
Тоді у мене і виникла ідея зробити ЦАП на 1540.
Розвиток цієї ідеї описаний тут - http://hi-fidelity-forum.com/forum/thread-64711.html
Ну і період дефіциту часу і різних буденних клопотів ця ідея нарешті отримала приведену на фото реалізацію
Варто зазначити, що цей ЦАП не для мене і слухати я його буду тільки при відслуховуванні.
У мене є інший ЦАП на 4 1540Д з лампами і трансами, який я і слухаю)
І ще один ЦАП на АД1860.
TDA1540 - це КЛАСИКА!
Думаю, нікого ця фраза не здивує і ніхто цьому не заперечить.
Така 14-ти бітна мікросхема була однією з перших у Світі мікросхемою ЦАП для аудіо якщо і не самою першою!
Характерна особливість - принцип її роботи побудований повністю на способі динамічного підлаштовування.
Повністю ДЕМ принцип для всіх розрядів реалізований тільки в 1540.
В 1541 на ДЕМ принцип уже тільки для 5-ти біт. Все решта R-2R матриця.
Варто зазначити, що я слухав чимало різних класичних промислових ЦАП за 1000 - X000$ формату Соніка Франтірс, Марка Левінсона, Лавриків, Парасаундів, Просідів, Аудіорисечів, Музтехів і т.д.
І за останніх років півтора я також зібрав певну кількість ЦАП на TDA1541 TDA1543 PCM56 PCM58 PCM63 AD1860 AD1862 LC7881 CXD1161. Перебрав також різні ЦФ.
Так от - різні ЦАП звучать по різному.
Тут справа смаків і вибору.
Важко знайти щось універсальне. певне важко закрити питання цифрового джерела тільки одним ЦАП.
Але, з того що я переслухав і мав нагоду порівняти прямо безпосередньо, висновок простий: класичний ЦАП на 1540, який приведено на фото цілком має право і потребу для існування.
Є досить затребуваним і встиг сподобатись багатьом людям
Я мав на увазі таке.
Коли ми з друзями порівнювали на моїй системі макет приведеного на фото ЦАП з Лавриком ДА10 - звучали вони по різному. Але кожний був актуальний по-своєму і класом високий, звуком багатий і благородний. Але й питання були і до першого і до другого (якщо порівнювати).
Додам пост з іншої теми в якості опису:
"
Власне - зібрав один і зберу декілька класичних ЦАП на 4 1540.
Живлення від двох двох незалежних обмоток трансформатора з подальшою пасивною стабілізацією на стабілітронах і для аналога і для цифри.
Структура ЦАП така: плата цифрового входу - 4 1540 (по 2 на канал, сумування струмів), перетворення струм/напруга на операційнику OP42 і ФНЧ 3-го порядку на OP37 на виході.
Тобто фактично аналогова частина ЦАП цілком повторює аналогову частину CD плеєрів на 1540 за тим виключенням що на кожний канал не по одній мікросхемі 1540, а по 2.
Цифрова фільтрація відсутня - режим без оверсемплінгу.
Підтримує частоти десретизації 44.1 - 192 кГц.
Класичний ЦАП з класичним звуком
Варто зауважити, що він водночас і схожий на звук Філіпсів 1-го покоління, але водночас від звуку таких Філіпсів там залишилось не багато
Дуже рівно, чисто, натурально і душевно звучить.
Я б сказав, живо звучить - як живе виконання
З досвіду - використання 4 1540 дозволяє значно збільшити детальність і розширення, при цьому зберігши почерк і характер звучання 1540.
Використання стабілізаторів на стабілітронах дозволяє досить значно вирівняти і онатуральнити звук.
Цей ЦАП зібрав не для себе.
Для себе я збирав ЦАП такої структури:
Плата цифрового входу - 1540 - транс на пермалої 1:10 - ламповий каскад з лампою під трансформатор (була 6С45П) - транс.
Але потім забрав вихідний трансформатор для іншого проекту і зібрав такої структури:
Плата цифрового входу - 1540 - транс на пермалої 1:10 - ламповий каскад з резистивним навантаженням на старій металевій американській лампі (Поставив 6К7, сподобалась в тому місці навіть більше ЕФ12 і 6АС7).
Хоча не виключено що в майбутньому знову зберу ще один супер ЦАП з лампами під транси і трансами на старовинному європейському або американському залізі, намотані проводами Телефункен або Вестернелектрикс
Тепер у мене є жменя лам під транси виробництва Мазда, Райтеон, ще щось європейське. З чорними анодами, старих років)
Якщо навіть 6С45П звучить достойно, прямо нетерпіння бере як звучать лампи вироблені іноземними друзями!
Але це дуже не скоро.
Хоча зовсім скоро буду складати такий супер ЦАП ще й з конденсаторами Сіменс, Бош і Дукаті для друга)))
Суб"єктивно та й об"єктивно - операційники в класичній описаній схемі звучать чудово. Обобливо ОП42 в металі і ОП37 89-го року))
Але мені значно більше по душі варіант з трансами і лампами.
При правильній реалізації він досить універсальний звуком і позбавлений явних недоліків.
Хоча, операційники цікаві і достойні одним, а лампи і транси - іншим.
Тут уже кому що більше подобається.
Якщо слухати щось одне і з іншим не порівнювати - ок.
Як тільки порівняти - відразу закрадуться сумніви і озадачливість що ж вибрати?
Можливо варто використати операційник на лампах, які були в 30-50-х (повністю функціонально завершений операційник тільки на лампах) ?
А поки просто слухаю те що на фотках, пишучи це повідомлення!
Слухав з МУЗПК де ламповий клок на ЕФ13 і лінійний блок живлення.
Слухав з Аркам СД250 і АКАІ СД79 де транспорт без переробок.
Чудово звучить)
Потрібно прикупити тумблера включення мережі живлення і красиві світлодіодики щоб повністю зібрати коробочку.
І ще трохи прошивку ПЛІС плати цифрового входу змінити щоб ті світлодіодики ефективно відображали різні режими роботи ЦАП.