Цікавинки / 07-01-2021 17:17
Всіх з Різдвом Христовим.
Поки писав цю відповідь, мою тему про DIY підсилювачі без мене закрили. Відкрию нову і подивлюсь що буде далі.
Маю час, напишу про те, чому балансне підключення для фонокоректору це недобре.
Будь-який радіоелемент має власні шуми, чи резистор, чи лампа, чи транзистор, але всі в реальних виробах шумлять, щось більше, щось менше. Тому будь-який підсилювач має власний рівень шумів який вже ніяким способом зменшити не можна поки не поміняти конструкцію.
Коректор тут не виняток. Основну долю в рівень шумів вносять шуми першого каскаду. Це тому, що вони підсилюються з таким же підсиленням, що й вхідний сигнал. Коректор має найбільше підсилення з усіх аудіопідсилювачів, його мінімальний коефіцієнт підсилення складає 40 дБ (для ММ), тобто 100 разів, тоді як стандартні 2 Вольти з СД плеєра потрібно підсилити всього на 20 дБ, в 10 разів, щоб отримати на 4 Омах 100 Вт вихідної потужності.
Стандартна балансна лінія має 3 (три) проводи: прямий і інверсний сигнали і земля. Всі картрижді мають 2 (два) виводи для кожного каналу. Передача його сигналу йде по лінії що називається у нас синхронною. У нас, бо в англомовній літературі в більшості це називають балансною лінією.
Балансною вона стає або не стає залежно віж підключення до коректору (у нашому випадку).
Коли ми підключаємо один провід з цієї лінії до землі, а інший до входу коректору, отримуємо небалансну лінію де стандартних 5 мВ з картриджу підсилюються у 100 разів і отримуємо на виході 500 мВ корисного сигналу з рівнем шумів, припустимо, Х.
Коли ми підключаємо один провід до прямого входу, а інший до інверсного входу балансного підсилювача, то отримуємо псевдобалансне підключення. Чигнал 5 мВ моментально ділиться на дільнику з вхідних опорів підсилювача навпіл і ми отримуємо на кожному вході 2,5 мВ. Суммарно 5 мВ залишаються, див не буває. Потім ми підсилюємо цей сигнал в тих же 100 разів і отримуємо 250 мВ і шум Х. Щоб довести сигнал до 500 мВ нам потрібно його підсилити в 2 рази, але шум нікуди не подівся. Тому отримуємо 500 мВ сигналу і 2Х шуму.
В результаті: в балансному коректорі власні шуми будуть в 2 рази (6 дБ) більші ніж у небалансному.
Основна перевага балансних ліній - захист від завад, тобто наводок від навколишнього середовища. Використовуються вони, в основному, для передачі слабких сигналів на десятки-сотні метрів (в студіях, концертних залах), для дельта-сигма ЦАПів (через принцип їх роботи). В домашніх умовах все поруч, тому ця перевага не актуальна.
Резюме: значно ефективніше підсилити сигнал з картриджу небалансним коректором і потім фазоінвертором зробити псевдобаланс ніж слухати шуми.
(Отредактировал 07-01-2021 в 17:31 SVS.)
|