(18-04-2013 19:59)Nemo писал(а): З вигляду дуже хороший чи то навіть найкращий апарат на 1540.
Перший програвач на 1540, де два трансформатори живлення.
Профпідхід
(03-05-2013 06:55)pavel2173 писал(а): Но имею коллекцию компакт -дисков , поэтому хочу найти проигрыватель , который бы играл хотя бы похоже как катушечник.
Я опять очень сильно хочу Ливензон. Большой , толстый , тяжелый , он приходит ко мне по ночам и говорит : "Возьми меня ,Паша , отдай за меня все свои деньги". !!!
(05-05-2013 21:11)pavel2173 писал(а): Я опять очень сильно хочу Ливензон. Большой , толстый , тяжелый , он приходит ко мне по ночам и говорит : "Возьми меня ,Паша , отдай за меня все свои деньги". !!!
(03-05-2013 08:23)Nemo писал(а): Було виявлено одну деталь: якщо на цифровому плеєрі скрутити гучність на мінімум, а на підсилювачі на максимум - ледь чутно певні цифрові шуми. Або недофільтровування шумів дискретизації на виході або не зовсім точна інформація молодших бітів з ПЛІС.
Вчора виясняв що і до чого, змінював дещо прошивках, вислуховував, так і не розібрався до кінця.
Якщо гучність на плеєрі виставлена на максимум, як і має бути - все ок.
Справа в тому, що я змінив акустику на Альтеки 615. В однотактному підсилювачі змінив лампи на виході з прямонакальних радянських тріодів на 6K6GT Ken Rad. Відповідно детальність виросла значно.
В зробленому для друга ЦАП на 1540 стоять дуже хороші деталі. По розширенні і детальності він значно переграє мій макетний (з часом дороблю до високого класу, потрібно знайти час). В моєму макеті при 5% гучності цифрового вхідного сигналу такі шуми майже не чутно - губляться в фоні недофільтрованості напруги живлення операційників і інших шумах, якщо гучність підсилювача скрутити на максимум.
Вихід після перетворення напруга/струм - пасивний фільтр 1-го порядку.
Колись подібні шуми були про експериментах з фільтрами Філіпсів на 1540 по причині розводки земель - цифрові шуми лізли в аналоговий тракт.
Тому так і вийшло. Скільки раніше вислуховував у себе і не в себе, від МУЗПК і від транспортів питань не виникало. Потрібно буде розбиратись.
Декілька днів експериментував з прошивками, фільтрами.
Важко судити в чому причина.
Якщо гучність плеєра компа на максимум або підчеплений СД транспорт (цифровий вихід не регулюється - лише передаються фактично зчитані данні) - все ок, навіть в пауах, або якщо записана тиша, ніяких шумів не чутно.
Якщо скрутити гучність на плеєрі на 20%, а на підсилювачі викрутити на 80 - чутно характерні цифрові шуми недофільтрованості.
Причини можуть бути наспупними:
1. Недофільтрований цифровий від шумів дискретизації сигнал на аналоговому виході (у мене стоїть лише LC фільтр 1-го порядку).
2. Плеєр регулює гучність так, що інформація переноситься на два молодших біти, які в TDA1540 відсутні. Відповідно данні втрачаються, виникають характерні цифрові спотворення.
Взяв платку на роботу, підчепив до SPDIF виходу компа, подивився осцилографом сигнали, оцінив параметри.
При частоті сигналу 44.1 частота сигналу BCK на виході приймача S/PDIF, як і написанов даташиті 2,8224 MHz.
Тобто період тактових імпульсів 354 nc, тривалість - 177 nc.
ПЛІС вносить максимальну затримку в проходження сигналу (при переключенні тригера) 5 nc.
Відповідно з роботою такої схеми, таймінгами, достовірністю інформації на виході гарантовано все має бути добре з 35 кратним запасом.
Згенерив тестові VAW файли з певною інформацією, видав їх на платку, пеервірив що буде на виходах DATA і SCK, які подаються на TDA1540 - все цілком відповідає згенерованим в файл данним.
Тобто можна гарантувати те, що всі люблять називати гучним словом бітперфект.
З всіма ішими таймінгами, рівнями, данними все ок, перечитав декілька разів даташити на 1540, 7030, філіпс 204.
Сигнали, які приходять на 1540 цілком в нормі.
Загалом, я коли тільки зробив варіант прошивки для ПЛІС - пеервірив її проботу на тестових сигналах з мікроконтролера. Тепер перевірив на бітверфект і таймінги на реальному сигналі SPDIF.
Було б звичайно добре взяти або осцилограф додому або ЦАП на роботу, подати тестову синусоїду і глянути яка форма сигналу буде на ЦАП. Потім зменшити гучність на програмі плеєра і подивитись на її зміну. Але везти ЦАП на роботу або осцилограф додому клопотно.
Називається не мав клопоту, придбав 615 альтеки і змінив лампи в підсилювачі і другові в ЦАП поставив досить дорогі і хороші по розширенню деталі)
Загалом звук мене цілком і повністю влаштовує.
Якщо причина в недофільтрованості аналогового сигналу на виході - вихід переробляти і дочіпляти туди активний фільтр я не планую, не надто мені подобається його звук, суб"єктивно дуже багато втрачається з деталей, розширення, сцени...
Якщо проблема в програмному плеєрі - по завітах слухання музики з компа варто виставити гучність на плеєрі на максимум, щоб данні не регулювались і не спотворювались.
Якщо причина в 14-ти бітності і достатньому розширенню системи і реалізації ЦАП з досить хорошими деталями, які явно збільшують розширення ЦАП - тут уже скільки біт є, не добавиш...
Суб"єктивно ЦАП на з МУЗПК перегравав Фільпси, Льову, навіть з правильними твіками і деталями, без ЦФ але з рідними фільтрами на виході.
Невдовзі пришлють Revox B-225 для твіку. Цікаво послухати і порівняти (з рідним транспортом) з звучання ЦАП.
(14-05-2013 12:18)Nemo писал(а): Якщо скрутити гучність на плеєрі на 20%, а на підсилювачі викрутити на 80 - чутно характерні цифрові шуми недофільтрованості.
такого нельзя делать вообще - нарушается работа и дискретность цапа
для полноценной работы цапа уровень цыфрового сигнала должен быть по уровню от 0db и до -4db
выше и ниже этих значений получается лажа
(14-05-2013 18:46)Mark_V писал(а): такого нельзя делать вообще - нарушается работа и дискретность цапа
для полноценной работы цапа уровень цыфрового сигнала должен быть по уровню от 0db и до -4db
выше и ниже этих значений получается лажа
Цілком і повністю згодний!
Загалом для нормальної роботи ЦАП потрібно хороші аудіоданні, скажімо правильний ріп біт у біт студійного диску, де правильні рівні сигналу, які дозволяють отримати правильний динамічний діапазон і т.д.
Плеєр на ПК його має просто зчитувати і видавати в СПДІФ вихід звуковушки без ніяких втручань.
Якщо гучність плеєра на максимумі - будемо отримувати данні, аналогічні даним, які мають бути отримані правильним цифровим транспортом.
А уже на підсилювачі або на попередньому підсилювачі регулюємо - динамічний діапазон мікросхеми ЦАП, співідношення сигнал/шум при цьому буде максимальним.
Мав додаткову нагоду перевірити платку на достовірність байтів)
На днях спробував підчепити в живлення аналогової частини свого макету ЦАП на 1540 замість електролітів папір в маслі - радянські МБГО (30 мФ) і Бош (8 мФ).
Послухав пару вечерів. Досить таки сподобалось. в моєму ЦАП вихід без розділювального конденсатора, в живленні аналогової частини П-фільтр CLC без стабілізації, на самих операційниках стояли електроліти Тесла 22 мФ - досить хороші по звуку.
Загалом пепепробував різні доступні електроліти - сучасні аудіофільські всеможливі за виключенням хіба що Блей Гейтів, старі вінтажні. Найбільше сподобались великі Еліт Раух 60-х і Сіменс 50-х, Тесла з Естонії 001, Дукаті 70-х. З сучасних проблизно всі, що слухав, аудіофільські мали подібний клас і характер звуку.
Звук без розділювального конденсатора і з використанням паперу в маслі в живленні аналогової частини більш натуральний, бас більш глибокий. Відсутні фрагменти ужатості, компресії, кашоподібності в певних місцях, властиві електролітам.
МБГО вцілому задовільно, напевне, цікавіше і натуральніше електролітів, місцями кривувато і грязнувато, але не напряжно так точно.
Бош - чистіше і рівніше, натуральніше - багаті звуком конденсатори.
Але що перші, що другі - місцями трохи в"ялуватий звук, місцями трохи мало ВЧ. Але не критично, цілком можна слухати.
Думаю, спробувати поставити в паралель хорошу по звуку плівку і послухати в сподіванні на усунення цих недоліків.
Маю в близькому майбутньому робити твік плеєра на 1540D з реалізацію твох аналогових частин:
1. Рідна схема плеєрів на 1540 з перетворенням напруга/срум на операційнику і активного ФНЧ 3-го порядку на операційнику. Операційники планую використати OP42 в металі AD (MAC156 Tesla - дуже уже схожі на їх досить спрощену копію, але також з польовикми на вході).
2. Перетворення струм-напруга або на резисторі або на катушці індуктивності і використання подальших лампових каскадів на черепашках Телефункен EF11-EF13, з кенотроним живленням.
Всюди планую використати високого класу і хороші по звуку деталі. толково реалізувати живлення, напевне в різних місцях по декілька обмоток трансів реалізувати, щоб земля живлення мікросхем 1540 і аналогової частини зводилась тільки в одній точці і тому подібне - по максимуму всього високоякісного і напрацьованого з розумного і умісного.
Цікаво, яким вийде результат і звук такого твіка і абгрейту
Я давно вам говорил по поводу бумаги в питании. У меня они 70 Мкф зашунтированы пленкой epcos 2Мкф. Поставил то что было в наличии. Они у меня стационарно прекручены. Ниразу не пожалел.
Прийшов мені класичний плеєр глянув в живу - добре виглядає!
Включив, послухав, - прикольно звучить. По ходу трішки краще ніж Філіпс 303, Льова.
Потім поставив диск, включив, включив комп з своїм макетом ЦАП, порівняв.
Комутував один і той же трек на селекторі входів - ревокс, ЦАП.
ЦАП явно і значно переграв. Перед усім сентитичний звук, призвук пластвасовості - по ходу ЦФ і електроліти на виході.
Ну і розширення, детальність, сцена.
Звичайно комп з ламповим клоком на черепахах) Але різниця в звуку обумовлена перед усім різницею цифрової і аналогової частини і класом деталей. Ефект клока в душевності, натуральності і розширенні по інструментах.
Питання твікати такі апарати чи ні досить непросте, адже з одного боку несуть в собі величезну інженерну цінність і є досить збалансованими.
Особисто я не зміг би його слухати з явно синтетичним і коверканим звуком (в порівнянні). Але це лише особиста точка зору ну і побажання власника, який перед тим твікав і тривалий час слухав 104-й на своїй системі.
А от ЦАП на 1540 слухаю ну дуже тривалий час в своє задоволення)
Прийшла парочка PCM56. В близькому майбутньому зберу їх на макеті і підчеплю до цифрової платки, слухану, що там за класичні BB-шки)
Також в близькому майбутньому маю стати власником CD плеєра на PCM63 вищого гріда, підчепити до нього платку цифрового входу і змінити аналогову частину, - вона там, нажаль, досить похабна...
Буду ділитись враженнями
Вообщем пока все, поставил жирную точку в своих исканиях!
(может и вернусь через год, полтора).
Были проведены работы:
- влияние схемотехники, каскадов - главным образом с точки зр. нелинейных искажений
Оказалось, что 0,005% достаточно на 20кГц и 0,0005% на 1кГц. Ухудшение этих параметров показывает при сравнении наличие шлейфов, вуали и пр. (в зависимости от состава спектра гармоник). Та, схема, которую раньше выкладывал давала 0.02% на 20кГц и 0.002% на 1кГц.
Интересно, и то, что применение мксх. даже с лучшими параметрами по гармоникам в качестве буфера совершенно не впечатлило - плоский, безжизненный звук с зализыванием.
С другой стороны применение схемотехники дискретной, где был достигнут КНИ 0.00001% на 20кГц и 0.000004% на 1кГц - тоже оказалось избыточным - настройки море, а результат на слух не лучше.
- Проверка резисторов, разных производителей.
Как уж писал пока остановился на RNC и комбинации их с другими марками.
Пожалуй, мои претензии к качеству звука с т.зрения естественности не удовлетворены полностью, но и возвращаться к угольным (дают самый естественный спектр) и пр. невозможно из-за их шлейфов и пр. бяк.
Если получу доступ к другим маркам - обязательно попробую.
- Исследовал также конденсаторы в фильтрах.
На последнем месте керамика НПО - звук слитный, но без нюансов.
На втором по праву Вима - полипропилен, - больше деталей. (Кстати сказать, остался мешок с кучи СД после переделок - могу уступить по гр. шт. паяные, но все промерянные с точностью до 1пф.)
Ну и на первом месте - слюдяные, - просто окно в мир ньюансов голоса, инструментов, трехмерных образов и пр. Что характерно - они проявляют свои свойства только в весьма прозрачных системах с низкими КНИ. В схематехнику с мксх. ставить их безтолку.
Одно плохо - дорогие, большой разброс по допускам и типам - пришлось брать с запасом и выбирать среди них.
Что касается БП (аналога) - только качественные конденсаторы с ровным импедансом в полосе частот и если БП и блок фильтров на разных платах - то соединение вести многожилкой в натуральной оболочке....
Пожалуй пока все. с ТДА1541.
Теперь есть желание попробовать или Кабрэ или на худой конец присмотреться к ПСМ63. Но если исходить из того, что с ПСМ1704 выжал все и проанализировал его - следует замахиваться на что-то, что на ступеньку, две выше, а такого....
Удачи ВСЕМ в поисках Своего Звука!
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
Трапилась нагода придбати CD-програвач AKAI CD-79 на основі PCM63P-K.
Попередньо читав відгуки і дивився схему.
Апарат з виду симпатичний і серйозний, важить 14 кіло. Товщина стінок міліметрів так по 5 - атрибут...
Два трансформатори, конденсатори нормальні та й зроблений нормально.
От тільки по схемі до реалізації плати ЦАП і аналогової частини є притензії. Не розділене живлення лівого і правого каналу ні двох ЦАП ні операційників.
На виході мікросхем ЦАП для перетворення струм-напруга стоїть дві окремих мікросхеми операційника, а в якостні ФНЧ стоїть одна мікросхема спареного, відповідно спільне живлення...
Брав для подальших експериментів і твіків і також в якості додаткового транспорту - має коаксіальних і цифровий виходи. Ну і ще з певних причин)
Раніше слухав дорогі апарати на PCM63, - звучали досить добре, можна стверджувати, ЦАП на 1540 перегравали так точно.
Думаю, надіюсь вийде його коректно твікнути, буде краще звучати
Коли отримав, вирішив включити, послухати. А потім згадав, що там є цифровий коаксіальний вихід.
Підчепив до нього Філіпс 204 з ЦАП TDA1540D, вставленою платкою цифрового входу і розділеним аналоговим живленням лівого і правого каналу, але з рідними операційниками NE5532.
Входи підсилювача комутував селектором - аналоговий вихід AKAI, його цифровий вихід + Філіпс 204 з цифровим входом (фактично трек грає без розривів).
Можна стверджувати, що рівень звучання мінімальна. Клас, розширення, сцена майже однакові. Трохи різні тональності, але не критично.
Потім підчепим замість Філіпса 204 свій макет ЦАП на TDA1540D. Макет явно переграє обидва апарати по класу звуку, розширення, сцені, природності тональності.
Тепер мене чекає довгий і не прости шлях доробок і переробок цього апарату щоб від став звучати краще)
Такий досвід.
Ще потрохи паяю макет парі PCM63 також К-гріда.
Власне, як на мене, ЦАП на TDA1540 з правильними і нехитрими реалізаціями живлень і хорошими операційниками - цілком хороший варіант, який успішно конкурує з девайсами значно вищої цінової категорії.
Если Вас не затруднит и это не секрет может вы выложите по подробней(схему выхлопа, питание, вид на монтаж) вашу реализацию с TDA1541, я думаю многим интересно будет.
(29-05-2013 12:50)EvgenySV писал(а): Если Вас не затруднит и это не секрет может вы выложите по подробней(схему выхлопа, питание, вид на монтаж) вашу реализацию с TDA1541, я думаю многим интересно будет.
Варіант макета ЦАП, який стоїть зверху на Філіпс 204 і суб"єктивно звучить найкраще - там в якості аналогово виходу: Операційник мак156 для перетворення струм/напруга, після якого пасивний RLC фільтр 1-го порялку. R - 1к, С - 2200 нФ, L - сотні мікрогенрі, точно не пригадаю. Загалом катушку я мотав на слух на пермалої.
1541 не користував, але можна пробувати аналогічно.
Робив все навісним монтажем.
Живлення +/-9В, стабілізатори на стабілітронах або на транзисторах з стабілітронами в базах.
Головне - для каскадів правого ілівого каналу - роздільна стабілізація.
Хоча роздільна стабілізація перед усім важлива там, де дві окремих мікросхеми ЦАП (відповідно їх окреме живлення), тобто з мікросхем TDA - в 1540.
Nemo, простите, я просил выложить реализацию своего ЦАПа Вячслав_М.
Off top: я процитировал сообщения Вячслав_М, но видимо оно большое и его отредактировал админ и получилось что вопрос задал вам.
(29-05-2013 15:21)EvgenySV писал(а): ...просил выложить реализацию своего ЦАПа Вячслав_М.
А что конкретно интересует?
В моем цапе в СД все завязано вплоть до самой последней емкости, пайки и пр. Поменяй основные емкости и все - привет звуку.
То же касается практически любой детали, резистора тощо. Просто есть цепи с явно выраженным влиянием, есть со слабым, есть с триггерным эффектом. Но это единая конструкция.
Ну не удалось мне уйти (прийти) к независимым блокам - поэтому конструкция скорее концепция, со своим синергизмом.
Может Вас больше интересует концепция или явные моменты на которые стоит обратить внимание когда делаешь себе ЦАП?
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
(29-05-2013 21:06)yuran писал(а): 2 nemo
жаль губить такой талант (AKAI CD-79) всмысле лишать оригинальности.
всё таки классика, хи-енд и уже раритет
В певній мірі згодний
Я не прибічник переробок збалансованих і вичерпних апаратів!
Але, якщо Ви глянете схему його плати з ЦАПами, здивуєтесь і заплутаєтесь...
Японські роботи, Япономать
Загалом ідеї, покладені в різні схемотехнічні вгадуються, в певній мірі вони мають зміст, але з іншого бокує явно програшними.
Наприклад змішано аналогове і цифрове живлення плати ЦАП + лівого і правого каналу в купу, аналогове живлення операційників в купу, на виході ФНЧ реалізований на одному спареному операційникові (відповідно живлення спільне), віртуальна земля в двохполярному живленні, хоча наявний відвід від середньої точки трансформатора і тому подібне.
Загалом, я не планую робити критичну переробку, просто реалізую повноцінну землю середньої точки, поставлю в аналогові кола германієві діоди і на виході навних стабілізаторів на кожний канал і на кожну напругу окрема RC ланка щоб умовно розділити живлення лівого і правого каналу)
Трансформатор там аналоговий хороший і обмоток має 2 (з відводом від середньої точки гальванічно розв"язаних), тому, можна обійтись малими змінами.
Загалом потенціал і фірмовий почерк відчувається)
Ну і звісно хороші операційники в перетворення струм/напруга.
Можливо навіть пермалойні транси на один варіант виходу пихнути (якщо глянути схему, там два варіанти виходу, комутуємі релюшкою - з постфільтром і без).
Ну і хороший ФНЧ на хороших операційниках або ще щось)