(21-02-2019 20:11)Nemo писал(а): Спеціалістам в розробці на ПЛІС - думаю, зробити на них цифровий фільтр цілком можливо.
Тут нужен специалист по ЦОС (DSP), в первую очередь, а не ПЛИС.
И с серьезным бэкграундом в математике и в обработке именно аудио.
Иначе это детский сад. А по структуре/алгоритму писать проект под ПЛИС это уже десятое дело.
(22-02-2019 01:51)Black_Jack писал(а): Тут нужен специалист по ЦОС (DSP), в первую очередь, а не ПЛИС.
И с серьезным бэкграундом в математике и в обработке именно аудио.
Иначе это детский сад. А по структуре/алгоритму писать проект под ПЛИС это уже десятое дело.
Ви пишете очевидні речі
Я уже давно писав - не бажаю використовувати наявні промислові ЦФ, ту саму SAA7030 тому, що вони роблять з звуком те, чого там раніше не було заради отримання уявних параметрів.
Іншим чином виконати оверсемплінг вхідного сигналу 44.1 до 176.4 і навіть до 352.8 не можливо ну ніяк.
Інакше - тільки брати правильний вихідний файл, правильно записаний з частотою 96 а краще 192 - і слухати, але без оверсемплінгу.
Це саме вам скаже найкращий спеціаліст по ЦОС з найкращим бекграундом в математиці і в аудіо.
Ми ж не говоримо про те, як краще закодувати і розкодувати MP3.
А про те, - як відтворити аудіо найбільш достовірно без спотворень, перед усім без нелінійних.
Я додавав раніше пару доків по 1540, - почитайте, там усе чудово описано в деталях.
Ніде і близько нема про точне відтворення 15 або 16 біт на виході аналогової частини з використанням ЦФ
А написано саме таке - при використанні ЦФ звучання 14-ти бітного ЦАП буде здаватися по співвідношенню сигнал/шум шумів квантування, таким же самим, як в 16-ти бітному ЦАП при використанні його з відліками 44.1 без оверсемплінгу.
Основи ЦОС я свого часу вчив в КПІ на Радіотехнічному факультеті в курсі Основи радіоелектроніки.
Наш викладач певний час працював в Масачусецьмому Технологічному університеті, Чудово викладав цей предмет, зокрема Спектральний Аналіз сигналів, таке буває, такі бувають, трапляються і в нашій країні.
Він ще тоді розвінчував всі міфи й зауважував, що закони природи фізики та математики в сигналах та інформації ніхто не відміняв. І що якісному відтворенню сигналу не допоможе ні швидкий процесор ін доступний інтернет ні MP3.
Оновоположним є саме дотримання законів природи, теорем, принципів, структури АЦП і ЦАП перетворень по критерію меншої втрати інформації та менших спотворень.
Думаю, він був би радий дізнатись, що я прикрутив TDA1540 і інші ЦАП до ПЛІС і до Cortex F4 процесора з SD картою
(22-02-2019 14:55)Black_Jack писал(а): Много лирики...
А по поводу интерполяции...
Как можно говорить, что интерполятор добавляет то, чего не было, если мы не знаем вообще, что было
Если Вам кажется все очевидным - напишите фильтр каким считаете нужным...
Какая аппроксимация ЦФ лучше по Вашему мнению?
Для мене найкращою є відсутність ЦФ загалом.
Відповідно їх не використовую і писати свій інтерполятор не планую - всі інтерполятори додають те, чого не було
Використовую такі ланоки:
1. Ламеовий клок для тактування.
2. Трансформатор на пермалої на виході ЦАП з первичною обмоткою з мінімальним активним опором.
3. Лампова вихідна аналогова частина.
Це виключно особистий вибір, справа пріоритетів та смаку, - що важливіше в звуці - слухати те, чого не було, або слухати менш лінійно те, що є
(22-02-2019 19:44)Black_Jack писал(а): Что там было Вам неизвестно априори.
Невозможно точно знать, "то" или "не то" добавил интерполятор.
Я цілком впевнений, що до музики, скажімо, приведеного на фото оркестру, або, наприклад, джазового квартету, інтерполятор нічого хорошого не добавить..(
І якщо оцінювати, звучання якого ЦАП для мене краще відтворює враження та емоції інструментальної, акустичної музики - точно без ЦФ.
Але, кожному своє, смаки та погляди різні, я тільки за
Nemo писал(а):Я цілком впевнений, що до музики, скажімо, приведеного на фото оркестру, або, наприклад, джазового квартету, інтерполятор нічого хорошого не добавить..(
Nemo, Олександре... до інтерполятора, були ще мікрофони, лімітери, компресори, експандери... магнітофон, його плівка, монітори, вуха режиссера... а потім АЦП зі своїм інтерполятором... тому інтерполятор, фільтр, розглядати як абсолютне зло?
Все простіше - кожному подобаються свої типи спотворень (с) А про смаки як відомо не сперечаються.
Клею дурня. Якісно, професійно, недорого. У святкові та вихідні дні - знижки!
Я люблю свою Батьківщину, і пишаюсь країною, в якій живу!!!
Russian warship, fuck off
(22-02-2019 20:17)Тибетский Ламер писал(а): Nemo, Олександре... до інтерполятора, були ще мікрофони, лімітери, компресори, експандери... магнітофон, його плівка, монітори, вуха режиссера... а потім АЦП зі своїм інтерполятором... тому інтерполятор, фільтр, розглядати як абсолютне зло?
Все простіше - кожному подобаються свої типи спотворень (с) А про смаки як відомо не сперечаються.
Цілком з Вами згодний!
Я ні скліьки не сперечаюсь, цілком згодний що всі варіанти мають право на життя!
А, скажімо, в системах з сигма-дельта ЦАПами, транзисторними підсилювачами, або підсилювачами класу D - там взагалі без апсемплінгу ніяк.
Я, скоріше, мав на увазі, що в чисто лампових симтемах, де є лампи і трансформатори, можна і без нього.
І що багатьом звук без нього буде здаватися кращим.
З тим, що при записі та мастирингу відбувається чимало аналогової та цифрової обробки - також згодний!
Але цю обробку при записі ми ніяк не виключим, лише вибором іншого запису.
А останню обробку в вигляді оверсемплінгу відкинути цілком можна.
Ще раз повторюсь - для її відкидання система має бажано, має бути ламповою.
Лампи і трансформатори ведуть себе як фільтри шумів квантування.
Цілком можливо, що на транзисторних підсилювачах без таких фільтрів звук буде гіршим, або більше того - можна спалити підсилювача чи кустику шумами квартування на ВЧ.
Основною метою роботи, описаної тут за останній тиждень тут було:
1. Прикрутити PCM53 до транспорта на SD карті, послухати та порівняти її звучання з TDA1540 від цього SD транспорту, не від S/PDIF.
2. Перевірити на практиці обрану схему чіпляння двох PCM53 до SPI інтерфейсу з використанням 4-х 8 бітних здвигових регістрів.
Все це зроблено, відслухано і два прототипних макети назад розібрані в початковий стан.
Благо, в процесі робіт нічого не спалено
В прототип транспорту на SD карті з 4 TDA1540D прикручено верхню кришку і поставлено назад в стійку.
Макет ЦАП з S/PDIF на 2 PCM53-V повернуто в початковий стан.
Щойно я на ньому змінив трансформатор живлення.
Також сьогодні я трохи приведу до ладу цей макет по схемотехніці та зберу його на окремій цивільній основі. А з часом передам зацікавленим, - як не як ексклюзив, 2-й прототип моїх S/PDIF ЦАП на 2 PCM53-V.
Більше я таких макетів збирати не буду, - паяти 100 проводів - це жах...
Якщо в майбутньому вирішу робити щось на PCM53-I - розроблю під це цивільну плату.
Зробив реалізацію транспорту з SD картою на 4 ЦАП TDA1540D, в якій реалізовано нарощення бітності до 15 біт.
Ще 7 років, назад, коли розробив плату цифрового S/PDIF входу для 1540 на ПЛІС, - я цілком розумів та планував рухатись в сторону нарощення бітності до 15-16.
Але, всьому свій час, до практичних кроків дійшов тільки тепер.
Ідея нарощення класична й не нова: 14 біт ( 16384 ) + 14 біт ( 16384 ) = 15 біт ( 32768 ), є відомі промислові інтегральні ЦАП на такому принципу, думаю, багато людей добре знає, що це за мікросхеми
Використано по 2 1540 на канал, без додаткових деталей в аналоговій частині.
Тут писали про ЦОС, - в даній реалізації використані його очерки.
Останній 16-й біт я буду намагатись наростити іншим принципом з додаванням додаткових бітових ланок, більше чим по 2 1540 на канал ставити не планую.
Вчора пізно ввечері слухав годину в навушниках.
Зараз слухаю годину на системі з акустикою.
Враження такі - виросла детальність, розширення, сцена, глибина, акуратність, звучання і т.д.
Звук став більш точним, місцями більш аудіофільський.
Тональність TDA1540, в цьому випадку TDA1540D збереглася цілком і повністю.
Подча звуку, можливо, трохи і змінилась, не значно.
Я цілком спокійно та реалістично відношусь до предмету теми
Мета - отримати від звучання TDA1540 максимум можливого.
Зберегти сильні сторони, виправити або згладити огріхи, перед усім бітність.
Поки реалзація існує в вигляді 1-го прототипу в, зібраного в чорному корпусі.
Я спочатку працював з новим другим макетом, також показаним на фото.
Але, нажаль, спалив процесор цього макету і прийшлося продовжити роботи на прототипі(((
Реалізація хорошого 16 біт ЦАП на 1540, - це тема не спішна, часу вільного у мене мало, робиться перебіжками і т.д.
Але, з часом я збиру парочку апаратів, думаю, самим зацікавленим цілком може бути надана можливість послухати.
Тут поспішати нема куди, 1540 існує уже 40 років, а це така розробка та дослідження - робиться раз і на все майбутнє й ніколи не зникне.
Умовно звук можна описати так - по детальності на розширенні, мікродинаміці зроблено великий крок в сторону PCM53 PCM58.
По тональності все як і реніше, - чистої води TDA1540.
В цій реалізації всі 15 біт формуються DEM ланками.
Я не особливо поспішаю щось міряти, а слухаю - в цьому випадку точність та лінійніть визначаєтья перед усім структурою та принчипом роботи.
Але я думаю, ця реалізація дає 15 біт з лінійністю десь 0,5 LSB
Саша, всё это здорово.
Но теория говорит что при понижении разрядности используется dithering.
Разговоры про то что это вносит "отсебятину" не канают, да вносит, но само понижение разрядности тоже вносит отсебятину, не приятную на слух. ЦФ для того и есть чтобы это исправить.
Не стоит забывать и про то что отсебятина вносится и в аналоговом тракте тоже.
Что-то ухо воспринимает нормально, что-то не очень.
(03-03-2019 14:08)CTAC писал(а): Саша, всё это здорово.
Но теория говорит что при понижении разрядности используется dithering.
Разговоры про то что это вносит "отсебятину" не канают, да вносит, но само понижение разрядности тоже вносит отсебятину, не приятную на слух. ЦФ для того и есть чтобы это исправить.
Не стоит забывать и про то что отсебятина вносится и в аналоговом тракте тоже.
Что-то ухо воспринимает нормально, что-то не очень.
Для цього і потрібно отримати ЦАП на TDA1540 з 16 біт - щоб відтворювати всю інформацію хоча б формату 16/44.1-192.
Відповідно 15 біт уже отримано, справа ще за одним 16-м бітом.
А там уже можна робити як завгодно - хоч з ЦФ готовою мікросхемою ЦФ, хоч з написаним програмно хоч без ЦФ.
В цей транспорт з SD картою можна прикрутити S/PDIF вхід з підтримкою 24/192 і використовувати програмний ЦФ з програми плеєра на комп'ютері.
Справа лише в пріоритетах.
Нарощення бітності на 1540 і доведення її звучання по детальності та розширенню до рівня псм53 псм58, але при цьому щоб тональнвсть була як в 1540 - завдання першочергове.
А ЦФ - нехай ними займаються любителі звуку з ЦФ
Поки й так потрібно немало часу та зусиль на облагородження, оптимвзацію та оформлення програми цього проекту з 15 біт.
І подальшу роботу над отриманням 16-го біту.
Nemo, а что можете сказать о тошибовской микросхемке TD6720N ? Если приходилось конечно иметь дело. Я не любитель Филипсов и ТДАшек,а вот Телефункен с этим цапом поет просто божественно...
(11-03-2019 22:23)teluha писал(а): Nemo, а что можете сказать о тошибовской микросхемке TD6720N ? Если приходилось конечно иметь дело. Я не любитель Филипсов и ТДАшек,а вот Телефункен с этим цапом поет просто божественно...
Купував якось СД плеєра з цією мікросхемою щоб послухати звучання ЦАП такого типу.
Послухав, прикрутив S/PDIF вхід, ще послухав.
Непогано, на любителя.
Потім все скрутив назад і продав за ліквідаційною вартістю.