(23-02-2016 23:30)AntonZP писал(а): мне кажется схема выборки хранения попаганит всё так, что разницы между одиночными PCM53, 56, 58, 61, 63 уже почти не будет.
Я тоже не понимаю как можно оценить, если одни и те же цапы в незначительно разной реализации могут звучать совсем по разному.
Глаз интересный в аппарате стоит древний от Toshiba (TAOHS-MR). Интересно что параллельно с начала выпуска первых CD плееров 1982г развивалось два направления и принципа пикапов один как у Филипсов, который требовал прецизионную механику, и второй впервые от фирмы Toshiba модели OPH-32,31 где глаз позиционировался двумя катушками в довольно больших приделах и требовал весьма простого механизма грубого перемещения, но довольно сложную систему слежения если сравнить с Филипсом. В первых вертикалках 82г OPH-32 перемещался вдоль диска вообще пасиковым приводом и если его снять секунд до 7 играл только на трекинге катушек. Сейчас естественно повсеместно используется Усовершенствованный принцип №2.
(24-02-2016 00:57)AntonZP писал(а): если можно поделитесь идеями
Це стосується перед усім ЦАП з виходом напруги симетричної відносно нуля.
На один канал беремо дві аналогічних мікросхеми ЦАП.
На одну подаємо цифрові данні з прямою полярністю відносно нуля.
На іншу подаємо цифрові данні з інвертованою полярністю відносно нуля.
так щоб на виході двох мікросхем отримати аналогічні данні, тільки симетричні відносно нуля.
Два виходи цих операційників, на яких диференційний сигнал, подаємо на інший операційник.
Або ставимо між ними звуковий трансформатор на пермалої.
(24-02-2016 00:43)VasilTech писал(а): А вот как выглядел предшественник - PCM51JG-V - внутри NEC CD-803 :
(в версиях с более свежими серийными номерами там уже ставились PCM53JG-V)
Розпаяв PCM53 в панельці на окремій платці, прикрутив 16-ма проводами до ПЛІСки, написав програму, послухав при відтворенні одного каналу, - ок.
Хотів ставити на вихід аналоговий мультиплексор і дописувати програму під нього.
Але передумав. Дуже уже компромісний варіант...
Дуже достойно і чудово звучить. По трьох тижневій пам"яті, навіть трохи краще чим ПСМ58, - нейтральніше (без найменшого окрасу), точніше і благородніше, легше.
Поки навіть не знаю, що робити далі.
Варіанти такі:
1. Намагатися докупити ще одну.
За - багато. Проти - PCM56PJ-V мають вихід тільки по напрузі. Тобто там уже стоїть операційник...
Я з всіма за і проти більше люблю реалізації ЦАП без операційників, а з резисторами, трансформаторами і лампами.
2. Послухати ще і неспішно відслухати перебіжками, впаяти назад в програвач, поставивши на панельку, щоб спростити життя майбутньому власнику.
3. Докупити в майбутньому пару PCM53JG-I і зібрати на них ЦАП, - ці мікросхеми дійсно звучать дуже достойно і заслуговують особливої уваги
Два тижні назад у мене була плата з PCM58. Саме зараз є коробочка на двох PCM61 і такий макетик на PCM53.
Якщо говорити про звук в класичних нормальних реалізаціях, то всі вони звучать цілком достойно, і кожна по своєму цікава.
Але, можна сказати, що ПСМ61 трохи поступається ПСМ58 і ПСМ53 детальністю і розширенням, ясністю звучання.
ПСМ58 в порівнянні з ПСМ53 має зовсім трохи окрашений і трохи мен чіткий і манш благородний звук. По мікродинаміці відповісти важко, може ПСМ58 краща.
І все ж можна умовно вважати що клас і рівень ПСМ58 і ПСМ53 приблизно однаковий.
Тональні особливості звучання - почерк і характер - різні.
Послухати і поекспериментувати було і буде дуже цікаво)))
І може я ще все ж таки дозрію до збирання пристрою зберігання вибірки в цьому макеті..?
(28-02-2016 00:03)amatti73 писал(а): Саша повторю вопрос - неужели с 21 ноги ты не можешь снять токовый выход
Я дуже хотів би!
Але не можу(((
Внутрішній операційник буде вирівнювати потенціали між своїми входами, а струм тектиме саме через операційник...
На цьому й базується його робота і спосіб перетворення струм/напруга на операційнику.
Частина струму через резистор може потекти, але не значна.
І ніяк цього не зміниш, - комутації внутрішні.
21-й вивід ПСМ53 використовується для корекції нуля шкали.
Про що написано в даташиті, і схеми сд плеєрів на псм53 я дивився також.
Ты развел философию, вместо того, чтобы подключится на 21 ногу. Да к сожалению внутренний ОУ мешает , но из курса ТОЭ всем известно - ток идет туда, где сопротивление меньше.
Соответственно, хоть через резистор 10-20 Ом преобразователя , хоть через обмотку транса - и потечет ток, вкючая младшие разряды.
Такую приблуду ты спаял, а по простому сделать влом ?
Или действующий образец тебе показать/прислать ?
На встроенном ОУ ты звука самого чипа как раз и не расслышишь. Я уже проходил это.
у Аббаса есть суперские 53 с чисто токовым выходом !!!!!! Правда дорого. А может уже и продал.
Слухаю потрохи моно варіант ЦАП на ПСМ53. Думаю що робити далі.
І поки найбільше схиляюсь до першочергової реалізації на виході аналогового мультиплексора так, щоб було хоч якесь, але стерео. І послухати хоч варіант на одній ПСМ53.
Думаю, так і зроблю найближчими днями, благо буде декілька вихідних.
Я якраз прикупив панельку TQFP100 щоб можна було нормально розпаяти ПЛІС і паралельних виходів було вдосталь навіть для двох ПСМ53.
Скоро спаяю нову плату цифрового входу.
А тим часом, я уже зжився з думкою, що ПСМ53 з цього апарату я залишу.
Виникла думка, що робити з самим апаратом. На продажу чи на запчастини...
І сама структура ПСМ53 і її паралельний цифровий вхід спонукав зробити дискретний R-2R ЦАП "на послухати".
Читав, колись що такі для аудіо робили в Лихвіцького і японці робили.
Я й сам робив декілька подібних варіантів 16-ти бітного R-2R ЦАП і ШІМ 8+8 біт з ваговими коефіцієнтами, в комерційних проектах говорилок для процесорних пристроях ще років 7 назад.
Але ніколи їх не слухав в системі.
Тут один з проектів _http://shabad.ru/forumaml/showthread.php?t=2747
Очікування особливої точності не було, скоріше цікавою була подача, характер звучання і взагалі концепція
Спаяв 16 бітну R-2R матрицю з 1% резисторів TDK 7,68 (2R) і два в паралель 3,84 ®.
Матриця з виходом по напрузі.
Послухав, - цілком цікаво і комфортно звучить.
По тональності і по подачі, характеру і в певній мірі по класу дуже схоже на звучання ПСМ56.
Є своя тональна фішка звучання, - певна ясність і відкритість. Я б співставив з характером звучання широкополосників з їх за і проти.
Напевне, пов"язана з тим, що вихід саме по напрузі.
Може ще й пов"язано з транспортом - в цьому СД класний транспорт, який звучить десь на рівні СДМ-1
Взагалі висновок такий, - якщо є бажання поекспериментувати і якщо є набір з 64-х 0,5-1% резисторів вішай, Кімве, Дале або ще щось - можна сміливо паяти матриці, ставити регістри і збирати такого формату ЦАП на послухати - такого звуку в інших реалізаціях класичних мультибітників не почуєш,не кажучи про сигма-дельта.
Якої можна добитися точності і лінійності таким методом судити важко, думаю, біт так 10-12.
(06-03-2016 00:17)Black_Jack писал(а): Праздный вопрос...
ПЛИС какие? Xilinx, Altera, Lattice?
На чем пишите? VHDL, Verilog?
ПЛІС, використаний в аудіоексперименах - Altera.
ПЛІС, - хоббі, яке я освоїв виключно для реалізації різних аудіоконверторів.
Професійно, - розробка схем, проектування друкованих плат, написання програм для AVR і STM32, організація і супровід вирлбництва, трохи закупок. А останнім часом керівництво і координація інших.
Але це інша тема.
В проекті цієї теми я прикрутив до ПЛІС Альтра одну ПСМ53 і надіюсь прикрутити ще одну.
Проект для ПЛІС - малювання схем.
Після класичних мов програмування для компів і контролерів мови для ПЛІС здаютбся не логічними...
Краще старі добрі схеми і синхронна робота.