(26-09-2019 16:23)Nemo писал(а): Стосовно S-PDIF і 8416, - приймач як приймач.
Не знаю, як по параметрах, а по звуку ок.
Для прикладу, його попередник 8412 ставився в такі ЦАП з достойним звуком:
MARK LEVINSON No 30 - 2 x UA D20400 – SM5803AP – CS8412-CP
MARK LEVINSON No 30.5 - 2 x UA D20400A – PMD100 – CS8412-CP
------ еще пару слов про джиттер..
Таким образом при использовании CS8416 с фазовой синхронизацией
и при частоте семплирования 96 kHz (при измереном джиттере - 45 ps)
Динамический диапазон = 119.2 dB
THD+N:
(997 Hz) = -106.96 dB
(18 kHz)= -110.27
Это практически соответствует характеристикам дака CS4398:
Dynamic Range: 120 dB
THD+N: -107 dB
Именно в таком режиме использую это в системе с двумя CS4398.
__________
Nemo,
чи маєте якісь проблеми зі звуком пов'язані з джитером у Вашій системі, що думаєте відносно цього?
(26-09-2019 17:08)VR12 писал(а): Nemo,
чи маєте якісь проблеми зі звуком пов'язані з джитером у Вашій системі, що думаєте відносно цього?
Не знаю, чи маю проблеми, але в структурі транспорту на SD карті я пішов зовсім іншим шляхом.
Мастером в ній є саме незалежний апаратний тактовий генератор.
Звичайний тактовий генератор, який формує TTL меандр з частотою 44.1.
Цей незалежний апаратний тактовий сигнал на пряму заводиться в мікросхеми ЦАП без передачі та перетворень.
І використовується ними в якості сигналу відтворення відліку LAT (LRCK)
А вже процесор транспорту SD карти формує інші сигнали цифрового потоку, синхронізуючись по цьому сигналу.
Тобто, джитерс та фазовий сум системи має складатись виключно з суми шумів тактового генератора і мікросхем ЦАП, інші параметри не додаються
(26-09-2019 18:45)Nemo писал(а): Не знаю, чи маю проблеми, але в структурі транспорту на SD карті я пішов зовсім іншим шляхом.
Мастером в ній є саме незалежний апаратний тактовий генератор.
Звичайний тактовий генератор, який формує TTL меандр з частотою 44.1.
Цей незалежний апаратний тактовий сигнал на пряму заводиться в мікросхеми ЦАП без передачі та перетворень.
І використовується ними в якості сигналу відтворення відліку LAT (LRCK)
А вже процесор транспорту SD карти формує інші сигнали цифрового потоку, синхронізуючись по цьому сигналу.
Тобто, джитерс та фазовий сум системи має складатись виключно з суми шумів тактового генератора і мікросхем ЦАП, інші параметри не додаються
Дякую за відповідь.
Так чи інакше тільки ретельне прослуховування та порівняння будуть кінцевим висновком.
Все, TDA1541A купилися, послухалися, попорівнювались і продались.
Умовно, якщо порівнювати звучання трьох різних мікросхем варіацій на тему DEM ланок з схожою структурою:
Philips TDA1540
Philips TDA1541
Sharp IR3K16
Всі вони мають доволі різну структуру, але по звуку доволі різні.
TDA1541 - заявлено 15 біт лінійності, звучить дуже достойно та цікаво.
Проста в реалізації, зручна, чудове співвідношення ціна-якість-простота.
Тонально схожа частково на 1540, частково на псм56 - 6 ДЕМ ланок і 10 R-2R ланок визначають структуру звуку.
IR3K16 - 16 біт структура, 10 ДЕМ ланок, 6 Р-2Р, структура більше схожа саме на 1540, але додано два молодших Р-2Р ланки. Заявлена лінійність 15 біт.
На мій слух так десь і звучить 15 біт, але тонально звучить скупо, простенько, хоч і схоже по почерку та характеру на 1540.
1540 - як 1540, 10 ДЕМ ланок і 4 Р2-Р. Заявлена лінійність умовно 13.75
Всім хороша, давно відома але 14 біт структура.
Мої висновки такі:
IR3K16 - цікаво разок послухати, дуже рідкі, історична цінність, рідкий 16 біт послідовник 1540, але попри повністю відповідну архітектуру - відповідник не стільки по суті, як по формі.
1541 - всім хороша та практична, 7 раз слухав, декілька разів переробляв, завжди цікаво та приємно.
З точки зору екзистенційності, - можна слухати як є або зробити цікавий варіант на 2 1541 по одній на канал
Можна навіть зробити варіант 17 біт на кожній 1541 на канал, типу для підвищення лінійності.
Але, тут скоріше стоїть питання прийняття 1541 такою як є з її за та проти.
Вцілому від 1541 всі 7 разів враження нормальні, хороші.
1540 - те, що, поки що, є найкращим інструментом для досягнення чудового звуку.
Попри недостачу біт має чудовий потенціал спроб нарощення.
Один такий варіант реалізований, перевірений, працює.
Мой лучший источник был Philips CD304 с клоком на e180F, ламповым буфером на Мэлзовских 9 и керамических TDA1540D. Я его так любил, что даже попросил ему вкрячить коаксиальный вход на DIR9001. Он звучал жирнее, чем сидюк, но тоже с мощным мэджиком. Уж не знаю, что терялось в 2 битах, но как по мне, TDA1541 несколько менее волшебен, особенно на архивных записях и ярковат на середине. До сих пор не понимаю .зачем его продал по прошествии нескольких лет. Хайрезы хороши, но не могу отделаться от ощущения, что только в сравнении с редбуком на современных ЦАПах. Да, звук был темноватым, но был и воздух и отличная локализация, как в ширину, так и в глубину и самое главное, из архивных записей вытягивались все соки ,какие в них можно было найти. Пробовал слушать не копаный штудер на таких-же камнях (но P по-моему). Он звучал более мутно.
в 2013му порівнював SONY CDP-228ESD та DENON DCD-1560
зрозуміло, що різна концепція, але SONY сподобалась більше, її і лишив
DENON у моїй системі якось дуже скляно грав
За місяць експрес прослуховування та порівняння з варіантом програвача на 8 1540D 16 біт сформувалися такі враження:
PCM61 - нормальний мультибітник початкового рівня, доволі рівний та натуральний звуком
TDA1541 - як 1541, слухана багато разів. Ні більше ні менше.
По звуку та щось середнє між TDA1540 і PCM61 (PCM56)
Що цілком описується структурою - 6 DEM ланок (1540) і 10 біт R-2R цап
Відповідно по почерку та характеру звуку щось схоже
По тональності ок, - успадкувала переваги цих обох ЦАП.
По загальному рівню та класу, - десь на їх рівні.
Хороший компроміс по простоті, тональності, почерку, характеру та детальності.
Але не достатньо хороший, має свої огріхи та недоліки.
Вони цілком приємливо, але все ж відчутні.
Залишити в себе 1541 не захотілося.
Мікросхеми PCM58 з китайського айбею з невідомим походженням - походження таких мікросхем завжди є великою загадкою, по ходу оригінальні.
Звучать ок, майже точно так само як і оригінальні PCM1701 з СД програвача
Саму малость менше виражені та пом'якшені ВЧ.
По класу, детальності, розширенню, мікродинаміці - майже один в один.
Звучать по класу та концепції значно краще чим два перших, хоча і є свої слабкі місця, але абсолютно приємливо.
Я їх залишив, пакетна плата з двома 58 поставив в один з макетів транспорту на SD карті з аналоговим виходом на EF11, трансформатор на пермалої на вихід не ставив - тільки резистор і ламповий каскад.
Транспорт трактується від лампового клока на EF13
Думаю, в такому варіанті буду слухати час від часу і прослухаю як мінімум рік, - д же достойно та цікаво звучить!
PCM1701 - вони куплені в складі програвача, чівлялись до транспорту на СД карті, слухались.
Враження таке - конкретно ця пара 1701 з програвача трохи краща чим конкретно ця пара 58.
Основна відмінність, - чистіші вч, звук більш структурований, переконливий, наповнений, чіткий.
Але ці відмінності незначні
Я і до тепер думаю, що робити з цим програвачем, - випаяти з нього пару 1701 та зібрати з них подібний цап та піти в сторону прямого порівняння з 58 щоб остаточно розібратись що з них обрати
Чи продати і забути, залишивши собі тільки псм58 щоб інколи слухати
Поки зроблю паузу на декілька місяців
Наступна стадія - потрібно десь припасти парочку псм53-і та порівняти з псм58 і псм1701 та зрозуміти в чому основна відмінність та що з них обрати
За останній місяць відслухав набір класичних мікросхем ЦАП, які мене цікавили:
PCM56
PCM61
TDA1541
PCM58
PCM1701
AD-шки не подобаються по подачі, почерку та характеру
PCM63 та PCM1704 не зайшло та не сподобалось
Інші мікросхеми ЦАП також не зайшли, не сподобалось, уже слухались раніше, на цей раз актуальними не були.
Результат такий
TDA1540 - всім ок, але 14 біт.
PCM56 PCM61 - непогані, натуральні, тонально добрі, але трохи прості та бідні звуком
TDA1541 - щось середнє між TDA1540 та PCM56 - як по структурі, схемі, тональності, почерку та характеру так і детальності та розширенню.
Я б назвав це компромісом чи гібридом TDA1540 і PCM56
Як компроміс, - приємливо, задовільно, допустимо.
Але, мого інтересу до неї нема, - не зайшла, не сподобалась, дуже компромісна по всьому, - як тональності, так і детальності та тональній бідності.
Тобто вона не має ні тонального багатства та переконливості 1541 ні детальності, розширення та мікродинаміки PCM58 1701 (або тих самих псм63, які мені не подобаються тонально)
PCM58 PCM1701 - чудові то детальності, розширенню, мікродинаміці.
Мають невеликий окрас звучання в сторону певної солодкавості
1701 менш виражений, - звук більш чіткіший та ясніший, кращі ВЧ
Але, різниця мінімальна, почерк та характер та й загалом клас приблизно аналогічний.
На мій смак та оцінку, - цілком навіть можна слухати, огріхи не значні, клас високий, тонально багаті.
Як другий варіант на підміну, для різноманіття, - цілком підійдуть.
Цілком можливо, що PCM53-I переграють 58 і 1701
З часом я також зберу та запущу варіант на 53-і та порівняю.
По пам'яті - звук 53-і більш благородний, менш окрашений, а по детальності та розширенні на рівні псм58
Після довгих експрес відслуховуваннь та порівнянь, які зайняли близько місяця (абсолютно короткий час, стрімкі проривні темпи))), я зібрав звичайнісінький макет ЦАП на 2 1540 14 біт
І порівнював цей макет з макетом на 58 та 1701
Скажу так, - враження таке, що 14 біт 1540 слухати не менш цікаво та приємно ніж 18 біт 58 та 1701.
Але 14 біт звичайно мало..(
Я це добре уяснив, слухаючи та порівнюючи варіант 16 біт 8 шт 1540
Тому, я рухаюсь в сторону нарощення бітності 16 біт 2 1540
І того, суть і причини розробок, досліджень та експрериментів полягають в наступному.
До звучання всіх існуючих класичних мультибітних мікросхем ЦАП є питання та претензії.
Як приклад: TDA1541 - середнячок та компромісний варіант, хоч і приємливий.
PCM58 i PCM1701 - класом будуть вищі, але по тональності та натуральності є питання.
TDA1540 - всім ок, але 14 біт мало.
Відповідно, виникає бажання і потреба наростити бідність на 1540 і послухати та попорівнювати з PCM58 - що з того вийде.
У мене давно була ідея наростити бітність на 2 1540, додавши додаткові резистивні ланки двох молодших біт.
Але, з реалізацією не та все просто.
Для реалізації цього без використання операційників, є ряд схемотехнічних та реалізаційних обмежень.
Тому, для початку реалізував варіант 8 1540 по типу PCM63 та відслухав.
Далі продумав парочку схем резистивних ланок.
А лалі, недавно дивився схеми програвачів на PCM1701 і знайшов схему Denon DCD-1560.
В ньому реалізований 20 біт ЦАП 18 біт на PCM1701 і 2 біти на додаткових резистивних ланках.
Дивився їх схему, розбирався як працює.
Не впевнений, що в їх випадку ця довіска допомагає та що вона працює і що вона потрібна...
Але, ідея цікава.
У мене була подібна ідея, перед реалізацією знайшов цю, - як підтвердження запланованого формату, тому ок.
Найближчими днями планую реалізувати подібний варіант нарощення бітності 14 біт TDA1540 + 2 біт додаткові резистивні ланки.
І вихідний сигнал, для початку, отримати способом сумування напруг.
Поки це єдинний спосіб, який на вскидку, може працювати та діяти.
Реалізувати і відслухати цей варіант.
Далі уже буду рухатись в сторону підбору варіантів сумування струмів.
Сумування струмів являє собою не малу складність, адже 4х10^-3 / 2^16 = 61Х10-9
Тобто, при струму повної шкали 4 мА, струм молодшого біту має бути 61 нА.
А реалізувати швидку комутацію такого струму не малий квест, адже, навіть найменші ємності комутаторів вносять нереальну гору проблем...
Але, - потрібно з чогось почати, а далі буде, у мене уже є ряд ідей що можна опробувати, знп=айти шляхи.
Недавно я розробив варіант ЦАП на TDA1540 з нарощеною бітністю 16 біт.
І зібрав один прототип.
Додатково розроблена плата нарощення бітності, яка з'єднується з існуючою платою ЦАП на TDA1540 (14 bit) та платою цифрового S/PDIF входу.
При цьому така структура відтворює всі 16 біт вхідного аудіопотоку.
Плата нарощення 2-х молодших бітів виконана на додаткових R-2R резистивних ланках.
Загальна структура цього ЦАП на TDA1540 виходить така 2xR-2R + 14xDEM = 16 bit.
Чимось схожа на структуру TDA1541, в яких 10xR-2R + 6xDEM = 16 bit.
Звучить по тональності, почерку та характеру як TDA1540.
А по детальності та розширенні та мікродинаміці - як ЦАП 16 біт.
Доданий на фото прототип ЦАП має S/PDIF вхід, а аналогова його частина виконана на лампах 6X5 i 6AC7.
Конкретно і особисто я уже тривалий час S/PDIF не використовую.
А використовую транспорт на SD карті з використанням процесора STM32, як показано на фото ЦАП з PCM58.
І лампи використовую черепашки EZ11 EF12.
Відповідно для себе розробив, доробляю, розвиваю та слухаю саме варіант 16 bit TDA1540 з транспортом на SD карті, який зараз існую в вигляді макету.
(08-11-2019 08:13)Nemo писал(а): ...PCM56 PCM61 - непогані, натуральні, тонально добрі, але трохи прості та бідні звуком
Что не делал с PCM56 на обычных стабах - но так и не смог побороть "трохи прості та бідні звуком" .... А жаль. Осталось только с аккумуляторным питанием поэкспериментировать...
Что касается 61 - то у меня сложилось впечатление, что они хуже по звуку чем 56-е.
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.