Вітаю шановних учасників форуму!
Вирішив трохи розповісти про свою систему
Музика подобалась скільки себе пам"ятаю!
В дитинстві з доступністю музичного матеріалу, та й з аудіо апаратурою нажаль, було складно...
Класі так в 7-8 мені доручили відати апаратурою для озвучки різних шкільних заходів.
Навчався в звичайні сільській школі в середину нелегких 90-х. Виявилось, що більша частина апаратури була не працююча.
Пам"ятається було декілька пар естрандних колонок Арта, Форманта на 4А32 і твітерах паперових, були колонки виробництва місцевого районного заводу з назвою "Поділля" ЗЯ літрів та 150 з 6-ма динаміками 4ГД35 - тривалий час була основною. Варто зауважити, що досить таки непогано звучала.
Був магнітофон Вильма МП-215С, - дуже подобалось звучання і функціонал, хоча тепер зауважую, що клас не високий. Декілька різних касетних маяків.
Парочка бабінників 2-го класу, які тоді не надто цікавили, але якось записував на них концерт місцевий з мікрофону і зауважив, що добре звучить запис.
З підсилювачами було складніше - всі виявились попаленими попередниками.
В результаті я переробив програвач вінілових пластинок Radiotehnika ХХХ з поломаним вертаком і вбудованим підсилювачем на транзисторах КТ808 і використовував як основний, благо чутливість колонок на 4ГД-35 не мала.
Апаратура наче якось звучала, значно краще ніж примітивні пластмасові магнітофони і тому подібне, але, здавалася віджитками ери, яка безслідно минає.
Хотілося програвачів компактдисків, які обіцяли супер звук і супер зручність в користуванні!
Програвачі, які доводилось слухати, дійсно значно краще звучали ніж доступні радянські магнітофони в добавок з невідомо як записаними касетами.
Важкі 90-ті поступово минали і було придбано пару S-90 і Одісей 001 - нехай не CD ченжер, але уже щось!
Але, попри обіцяючий зовнішній вигляд, звук цієї зв"язки мені явно не сподобався...
В старших класах я збирав різних підсилювачів на радянській розсипусі і колонки мав на 4ГД-35.
Потім, коли навчався в університеті, слухав саме їх. Виникала ідея придбати якусь новороблену систему 2.1 або 5.1, але дуже добре, що я її не реалізував.
Благо тоді уже мав комп"ютер, доспуп до мережі, а відповідно і музичного матеріалу!
Комп якось звучав і був, наче влаштовував. Якось пробував брати різні окремі звуковушки ставити і слухати - особливої різниці не відчув, слухав вбудовану.
На одну з перших зарплат (можливо навіть декількох) в час студенських підробітків я придбав тонкого CD плеєра з підтримкою MP3 і FM радіо виробництва Філіпс.
Колись ще в школі побачив в друзів і відтоді це була мрія. Довго я його слухав і брав з собою куди тільки можна. Здається, слухати перестав, коли почав слухати вінтажну апаратуру.
А тепер знову слухаю наньому в кухні з причепленими колоночками на шириках радіо, а коли дуже уже надокучать з матеріалом і рекламою - CD.
Потім, по закінченні університету, мав нагоду слухати в учасника форуму його класичні двохполосні колонки KEF 80-х років і, здається, Філіпс 204.
Звук цієї апаратури мене неабияк вразив і я задався бажанням і ідеєю приддбати собі для початку непогані і недорогі колонки.
Такими виявились полочники Tandberg TL1610. Слухав з ними в якості джерела аналоговий вихід ноутбука, в якості підсилювача тоді був нехитрий підсилювач на мікросхемах на зразок TDA2030.
Потім зібрав саморобний підсилювач на радянській розсипусі в металі по оригінальній схемі в класі А.
Добре звучав і звучить, будучи подарованим друзям!
Потім захотілося мені недорогого програвача CD. з наявних доступних по ресурсах тоді варіантів, вибрав Філіпс CD150. Напевне, цей вибір і обумовило мою любов до TDA1540
Дисків трохи позаписував з лослеса, трохи підкупив фірми. Слухав, втягувався.
Далі учасник форуму подарував магнітофон Sony TC20FB отриманий їм тут в темі віддам просто так. Він і до тепер у мене, інколи слухаю, ще змінювати не зібрався.
Потім захотілось прикупити FM тюнер. Придбав класичний Kenwood KT-5500. Потім провів в ньому певний твік, замінивши електроліти і поставивши плівку в аналогову частину. Він також до тепер у мене і досить подобається звуком.
Потім був період, брав слухати різні 8" недорогі ширики - Філіпси, сіменси, ще щось англійське, чимось сподобались, чимось ні.
Далі почув ламповик дінако класичний на EL84-х.
Ламповий звук став для мене одним з вагомих відкриттів з світі Аудіо)
Захотілось зібрати ламповик. Але проблема з трансами...
В результаті придбав дві плати від Ригонди і силовий трансформатор, зібрав з цього підсилювач на 6Н2П + EL84. З ним здійснив багато переробок, змін, вдосконалень, спрощень, мінімалізацій.
Добре, комфортно і приємно звучав попри відносну простоту, дешевість і радянськість.
Але, після мав нагоду послухати однотактник на октальних ласпах, - всеціло запав в душу.
Пробував зібрати однотактник на 84-х з простими трансами - не пішло, не сподобався звуком...
Далі прикупив примітивний програвач вінілу Арію102 картриджа Шуре44. Потрохи пластинки радянські і демократи, забрів коректор і потроху слухав.
В Філіпса 150 почались проблеми з читанням дисків, а тим часом мені запропонували 204-й,в якому як виявилось були мікросхеми ЦАП TDA1540D.
Забігаючи на перед скажу, що в результаті я зробив цим двом плеєрам багато твіків, переробок, провів з ними багато експериментів (про це є окрема, створена мною тема про 1540) і в результаті слухаю ЦАП на 1540.
Потім я експериментував з різними однотактниками, намотав гору трансформаторів, перебрав трохи різних вихідних октальних ламп. В результаті зупитився на прямонакальних тріодах 6С4С.
Тепер розумію, чому вони найбільше сподобались - опір лампи малий, менш чутливі до посередніх трансформаторів, які у мене потім були.
В результаті придбав пару хороших вихідних трансформаторів виробництва Хаманд і слухав підсилювач в такому вигляді: 6Ж4 + 6С4С.
Далі придбав Ленко Л75, слухав тривалий час в рідному вигляді, потім замовив плінт - великий приріст в звуці.
Також доставив другий додатковий (основний) тонарм Ortofon AS 212 Mk II. Рідний ленковський поки залишив. Але, зважаючи на примітивність його звучання, в порівннянні з ортофоном, відчуваю, треба буде його на щось змінювати...
Також зібрав і перепробував гору різних фонокоректорів, 10-к так точно. В результаті зупинився на фонокоректорі на парі 6SN7.
Тривалий час слухав свої Танберги, потім захотілось чогось великого і масштабного.
Зважаючт на дифічит ресурсів, вирішив опробувати радянські гучномовці
.
Прикупив пару 4А-32, слухав їх в щитах.
Потім попиляв старі шафи і скрутив коробки з 16мм радянського ДСП.
Масштадно, цікаво. Трохи правда дубово, але всеодно далеко не як полочники.
Далі прикрутив паперові твітери Телефункен, експериментував з фільтрами.
Слухав класичні Альтеки і Кліпчі, захотілося руторів з драйверами, якраз була нагода - прикупив пару 1А-22.
Рупорно, масштабно, цікаво)
Екстериментував з фільтрами, ставало краще. Тандберги стояли відкладені в сторону..)
Найкращі результати отримав з використанням конденсаторів в кросоверах папір в маслі, фільтром на ВЧ - другий порядок, на НЧ - перший.
Власне, насштабно і рупорно, це звісно добре, але є в радянських динаміках ряд недоліків - промахи конструкцій і реалізацій, виробництва...
Тому вони вносять немалі лінійні і не лінійні спотворення.
На звук це полягає в грязності, обмеженості динамічного діапазону і тому подібному. Таку акустику за взірець не візьмеш так точно, але опробувати і зрозуміти було цікаво та слухати певний час приємно.
І якраз в цей час продавали пару University 312.
Акустику в той час змінювати я не планував. Принаймі декілька місяців.
Мав нагоду чути і зрозумів, що мені найбільше сподобались і підходять класичні альтеки - 604, 605, 615. Але це динаміки далекого майбутнього, адже недешеві.
А от University 312 якраз виявились доступними по коштах. Придбав і слухав близько року в коробках, де раніше були 4А-32.
Тут варто зауважити, що різниця в вартості між ними і радянськими цілком відповідає різниці в звуці і тільки одного їх огляду і порівняння вигляду, допусків, обробок і матеріалів цілком вистачає, щоб сказати, що на свою вартість звучати будуть сповна!
Знову планував тривалий час слухати колонки на цих динаміках, можливо з часом виготовити хороші корпуса.
Навіть тему про це створив.
Але, завдяки створенні теми, мені запропонували придбати Альтеки 615 в корпусах Ямамото.
Тривалий час вагався, наважувався, адже це для мене була не легка і не проста покупка. Ресурсно і психологічно.
615 неодноразово слухав і дуже уже подобались, прям таки мій це звук, до нього я прагнув!
Придбав, потроху слухаю з великим задоволення і найкращими емоціями. Втягуюсь!
Ще коли придба Юніверсіті змінив в підсилювачі вихідну ламну на пентод 6K6GT - більш чесна і нейтральна.
От якби знати, що і як, можна було б зекономити гору часу і зусиль і придбати відразу що хочеться..!
Але, цього, не спробувавши не можна знати, а досвід завжди залишається цінним!
Тепер хочеться потрохи доводити дрібниці і просто слухати музику, на що не так уже багато часу, в своє задоволення.
Ловлю себе на факті, що експерименти, перед усім з складанням аудіоапаратури, навряд прпиню
, можливо обмежу і якісно зміню.
Приведу ще раз опис системи з профіля:
Lenko L75 в плінті, рідний тонарм + Pickering XV-15, Ortofon AS 212 Mk II + Shure V15 Typ III.
Фонокоректор на 6SN7.
МУЗПК + ЦАП на TDA1540D.
Kenwood KT-5500.
Sony TC20FB.
Однотактник 6Ж4 + 6K6GT.
Altec 615 в корпусах Ямамото.
По кожливоті буду викладати фото, поки там наявний певний творчий безлад.