Опишу свої враження від прослуховуання фонокоректорів Sound1 з трансформаторними каскадами.
Вперше почув трьохкаскадний варіант фонокоректора у друга приблизно рік назад.
Друг брав його в київського власника послухати на вихідні.
Слухали, порівнювали з фонокоректором попереднього підсилювача Luxman CL-32 (
http://hifiengine.com/library/luxman/cl-32.shtml) , фонокоректором по схемі А.Торреса на EF-86 і 6Н6П з корекцією в аноді і з моїм макетом фонокоректора на 6SL7 6SN7.
Трьохкаскадний фонокоректор Sound1 явно і значно переграв всі інші.
Вищий класом, більш натуральний звук, вища детальність, розширення, сцена, краща динаміка.
Можна умовно сказати, що цей фонокоректор мав значно вищий клас чим інші, значно краще відтворював і передавав суть і емоційний зміст музики. Слухати його можна було годинами. Після цього хотілося слухати ще годинами.
Найменшого сліду втоми чи напрягу на виникало.
На скільки я пам"ятаю, при початку прослуховування характер і подача, звуку трансформаторних каскадів і його відмінність від звуку інших була виражена відчутно.
Але, такого величезного ефекту "Вау" наче не було.
Але, коли починаєш слухати пластинки з використанням цього коректора, ти розумієш, що відтворюється значно більше звуків, інформації, енергетики. Виникає більше емоцій.
Гучні звуки не напрягають і не надокучають. Тихі не губляться, - все на своїх місцях.
Я маю на увазі приблизно наступне:
Можна сходити в філармонію, органний зал, на джазовий концерт, послухати музику в живому виконанні (або з підсиленням, але без запису).
Послухати запис відповідних творів.
Який би не був записуючий і відтворюючий тракт, стане зрозуміло і очевидно, що багато змісту, інформації, енергетики музики в записі втрачено...
Думаю, хто був в філармонії і органному залі має приблизно розуміти про що іде мова.
Так от, слухаючи описаний коректор, складалося враження, що втрати інформації, енергетики, емоцій при слуханні вінілу зменшуються, і значно!
Наступний раз, уже місяців 3 назад, я слухав уже наступний аналогічний трьохкаскадний коректор з двома трансформаторами.
Цей коректор друг замовив для себе після описаного прослуховування першого.
По структурі, здається, він аналогічний. Можливо, використані, трохи інші лампи.
По відгуках друга, він звучав дуже схоже до описаного вище. Може трохи рівніше і драйвовіше, швидше. Друг просив, щоб коректор по подачі звуку був менш вальяжний і більш динамічний.
Якось був в друга, слухали різні ЦАП. Принагідно взяв з собою один з наступних макетів фонокоректорів уже на EF11 6SN7 з резистивним навантаженням каскадів (без трансформаторів).
Цей коректор цілком достойно звучав по детальності, розширенні, був не напряжним і тонально цікавим.
Але, трьохкаскадний коректор друга з 2-ма трансформаторами його значно і відчутно переграв.
І третій раз я слухав себе фонокоректор Sound1 з повідомлення #15. Відповідно він двохкаскадний з двома трансформаторами.
На той час мій макет фонокоректора уже був на EF11 6AC7. І звучав також дуже достойно)
Але, коректор з трансформаторами Sound1 його значно переграв. Коректор на EF11 6AC7 звуком цікавий і тонально багатий. Але, вони грають просто в різних лігах.
Краща детальність, розширення. рівніша смуга, краща мікро- і макродинаміка.
Краще пропрацьований басовий регістр.
2-х каскадний коректор з двома трансами зараз у мене. Його я придбав по проханню іншого друга, який з часом забере.
Вихідними носив до друга, в кого 3-х каскадний, щоб напряму порівняти звучання 2-х і 3-х каскадного з трансформаторами.
Враження з порівняння такі:
Характером, подачею звуку дуже схожі.
Тонально також дуже подібні, але й трохи відмінні.
Думаю, одна з причин - стоять різні лампи - 6С45П - по відгуках має нейтральний характер впливу, а 6Э5П - теплий.
По детальності, розширенню, сцені, енергетиці і класу загалом два варіанти коректорів дуже схожі.
Після довгого прослуховування і кількохразового прямого порівняння однакових треків виявлено наступне:
Звук двохкаскадного трохи чистіший і яскравіший, акуратніший. Але разом з тим в порівнянні з звуком трьохкаскадного трохи рідший, поверхневіший, легковісніший. Деякі звуки втрачаються, чи відтворюються не так повновісно.
Звук двохкаскадного в порівнянні з 2-х - більш насиченіший, наповненіший, рівніший, цілісніший. Але, можливо, місцями трохи менш прозорий. Така менше прозорість може бути по причині того, що в 2-х каскадному використані конденсатори Nichikon Muse, а в 3-х каскадному, здається, звичайні електроліти.
Фактично в звуці 3-х каскадного більше змісту, енергетики, емоцій, він більш достовірний рівний.
Різниця не велика, відчутна при тривалому порівнянні і відслуховуванні. Можливо, якщо слухати один, потім певний час не слухати, потім слухати інший - і не розберешся.
Сміливо можна обирати як перший так і другий варіант!
Обидва будуть радувати тонально багатим звуком високого класу!
Щоб краще розуміти різницю, умовно можу написати, що 3-х каскадний, суб"єктивно, в плані звука кращий за 2-х каскадний процентів на ~10%.
Висновки з написаного прості і прозаїчні
Описані коректори мають високий клас і є багатими звуком.
Раджу і рекомендую аудіофілам і меломанам по можливості намагатись послухати такі коректори і порівняти їх звучання з іншими.
Послухавши, стане зрозуміло і очевидно для себе, що, як, для чого і чому так.
З великим задоволенням, принагідно, слухаю описаний 2-х каскадний.
Важко уявити як буде після такого коректора знову переходити на коректор на EF11 6AC7 без трансформаторів.
Для себе в майбутньому також буду збирати фонокоректор по описаних схемах з трансформаторними каскадами)
Майстру респект і вдячність за ідею, концепцію і чудові реалізації!