Всім по привіту!
Моя магнітофонна практика за наявності нормальної системи почалася з магнітофона Sony TC20FB
Цілком достойний був магнітофон, класно звучав, але з непоправимим глюком стрічкопротягуючого механізму.
Щоб працював нормально потрібно було регулярно підкручувати одну гайку
В результаті пішов на запчастини.
Потім придбав Onkyo TA-2760 - типу одна з топових Онкій 90-х років. Закритий тракт, наскрізьний канал.
Звучав в рідному стані досить посередньо, більш аудіофільськи і схоже на СД. Сонька в плані живості його перегравала. Але цей був більш чесним.
Зробив я йому твік - вставив операційників хороших, зробив обхід мікросхеми Долбі, зміна електронної комутації на реле. Впринципі став звучати цілком достойно і приємливо.
Почитав різні теми про магнітофони. Всі хвалять Намакічі.
Вирішив відслідковувати форум і придбати принагідно недорогого класичного Нака.
Що і зробив пару тижнів чи то місяць назад - купив Накамічі 482.
Це мафон з класичною стрічкопротягою Накамічі 2-го покоління - закритий тракт, наскрізьний канал.
В рідному стані звучав достойно.
Глянув схему, - комутація механічна.
Також відключив деякі тразистори заглушок і зробив повний обхід мікросхеми долбі. Стало трохи мене підсилення, але то нічого - чутливості підсилювача вистачає.
Цей мафон повністю на розсипусі - дискретних операційників в ПЗ ПВ як класу нема. Тільки один вбудований в вінтажну мікросхему долбі uA7300.
Мікросхему я обійшов. Конденсатори розділювальні змінив на чудові звуком електроліти Тесла і плівку Мундорф.
Структура ПВ виходить така - два каскади на транзисторах з корекцією + ланка корекції + вихідний касках.
Всі ці каскади працюють в класі А.
Відповідно стоїть 3 розділювальних конденсатори.
Після того як з"явився цей НАК 482 і його твікнув - щільно підсів на мафона і активно його слухаю)))
Переписав чимало вінілу на касети та й старі наявні касети слухаю.
Онкіо з операційниками звучить наче і не погано, але трохи холоднувато.
Вирішив провести експеримент.
Давно виникала думка зробити в мафон чисто ламповий ПВ без ЗЗ з пасивною корекцією.
Вирішив бігло зробити макет і послухати що з того вийде і чи є перспективи в такої ідеї.
Вичитав в книжках, що з виходу головки рівень напруги на НЧ сягає 100 мкВ і далі зростає з ростом частоти з стрімкістю 6 дБ на октаву.
Фактично потрібно три лампових каскади і забезпечити корекцію.
Вирішив зібрати макет на двох каскадах на готовій платі від інших експериментів.
Питання вибору ламп було відкритим.
Звісно з різних міркувань ставити пальчики. Пентод або тріод з високим підсиленням на вхід.
Аж тут волею випадку з"явилось декілька ламп 5670 філко, райтеон і сілванія, старі роки, чорні аноди (Аналог 6Н3П).
Вирішив зібрати макет ПВ саме на них.
Підсилювач містить два каскади з резистивним навантаженням.
33 к для вхідного і 22к для вхідного.
Між каскадами розділювальні конденсатори тесла і корекція - завал ВЧ від 40 Гц.
Живлення від однопівперіодного блока живлення 100В використаний германєвий діод.
Накал змінною напругою, не випрямляв, тільки подав потенціал 10В на накал щоб зменшити фон.
(Наявний транс з такими обмотками, більше не влізло в той транс що був...)
Включив спочатку без корекції і послухав - працює, звучить)))
Багато ВЧ, середини, мало НЧ.
Потім порахував в маткаді RC корекцію так щоб на режими каскадів не впливати - вийшло 100к і 15н.
В такому варіанті LC корекцію не вийде використати бо високі вихідні опори лампового каскаду....
Підйом ВЧ не коректував - там і так підсилення замало.
Спочатку слухав без кореції НЧ - звучить цікаво.
Потім з корекцією НЧ але без підйому ВЧ - от уже слухаю 2-у касету.
Дуже цікаво і достойно звучить)))
Трохи мало підсилення, трохи чутно фон.
Хоча не значно, мінімум враховуючи рівень вхідного сигналу 100 мкВ (в фонокоректора рівень сигналу 5мВ = в 50 разів більший).
Відповідно не вистачає ВЧ - потрібно і їх скоректувати, але цілком можна слухати)))
Тому ідея впихнути лампи в мафон дуже вдала.
В чому фішка ламп - операційники працюють тільки з вкористанням ЗЗ. А ЗЗ одна з причин характерних спотворень.
Аналогічно і транзистори працюють на основі ЗЗ, але на на стільки глибокої.
Якщо ставити транзюки досить важко позбавитись від міжкаскадних електролітів.
А міжкаскадні електроліти вносять непоправиві спотворення звуку...
Плівку або папір в маслі хороші потрібно.
Це в тому сенсі, якщо в подальші системі нема розділювальних електролітів.
У мене в підсилювачі акустиці, коректорі і ЦАП стоять Мундорф Сюпрім, Сіменс, Бош, Дукаті і Тесла 60-х років.
Хто слухав і порівнював має знати про що іде мова.
Відповідно я просто витягнув роз"єм Onkyo TA-2760 від відтворюючї головки з рідної плати ПВ і підключив до цього макету. Потім вставлю назад.
В ламп 5670 виявився немалий мікрофонний ефект. Може це в цих екземплярах. з часом перевірю - у мене їх аж 6 шт.
В майбутньому потрібно буде спроектувати варіант ПВ на 3-х лампових каскадах з відповідною повною корекцією і реалізувати)))
Як звучить ламповий варіант ПВ?
По-ламповому і досить нейтрально
Тому, любителям мафонів і лампового звуку можу рекомендувати працювати в цьому напрямку