Фанатам Dynaudio
|
Автор |
Сообщение |
Выразили согласие: | |
|
Deceiver777
Ветеран
Откуда: Украина-Днепр
Сообщений: 567
Репутация: 83
|
RE: Фанатам Dynaudio / 06-05-2018 14:05
(06-05-2018 09:47)VladimirNB писал(а): YBA passion 300 это ниже нижнего уровня по звуку. С ним Динаудио могут только мычать. Хорд наоборот, сухой, выхолощенный звук дают. Это тоже ниже уровня критики. Я их переслушал много.
По поводу Бладелиуса сказать ничего не могу, не доводилось слушать с Динаудио. Но если в обвязке были весьма посредственные кабели, то и звучание получилось тоже посредственным. Кстати, у вас спрашивали какими кабелями (включая сетевые) все было соединено? Вы от ответа ушли.
Tara Labs очень приличная фирма. Спору нет. В своих топовых моделях. А нижние ....... хуже неуда. Ширпотреб. Так какие вы использовали?
YBA Passion ниже нижнего? Помню как то мы с вами созванивались еще в 13 году, вы очень нахваливали YBA.
Ну и ладно так что значит ниже нижнего?
Тары были The One.
И нижние тары не ширпотреб..
И с чем же вы слушали YBA что сделали вывод что ниже нижнего? - опишите.
(06-05-2018 11:06)Ловец сноВ писал(а): YBA масло масляное , да и более/менее нормальный комплект YBA стоит немало.
Сравнивал 300 с 1000 Signature моноблоками - разница была только в мощности и чуть-чуть более масштабной сценой - подача абсолютно аналогичная..
Какую акустику подключали что услышали "МАСЛО"
??
|
|
|
|
Выразили согласие: | |
|
Ловец сноВ
Ветеран
Откуда: Харьков Безлюдовка
Сообщений: 599
Репутация: 421
|
|
|
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Dmitry Golofast
Ветеран
Откуда: Ukraine
Сообщений: 705
Репутация: 251
|
RE: Фанатам Dynaudio / 06-05-2018 14:32
Выдержка из журнала "stereophile", где хорошо описано, зачем нужны мощные т.н. "токовые" усилители:
Your source components, be they phono cartridges, CD players, FM tuners, or tape recorders, output an electrical signal that by convention represents the music's original acoustic pressure waves as a varying voltage. This voltage is passed along the reproduction chain, raised in level, its shape modified in a mid-fi system by tone and other controls, in a high-end system preserved with its shape as intact as possible, until it comes time for the loudspeakers to use it to generate acoustic pressure waves that correspond exactly—if you've paid enough for the speakers, of course—to those impinging on the mike in the recording studio.
But—and it's a large "but"—a loudspeaker is driven by a varying current, not voltage. Which is where the power amplifier comes in. Its output voltage ideally is a magnified facsimile of the voltage applied to its input; when that voltage is applied to the loudspeaker terminals, the speaker draws current from the amplifier, the exact amount dependent on both the voltage and the manner in which the speaker's impedance magnitude and phase change with frequency. All that the amplifier has to be able to do is source that appropriate amount of current; no more, no less.
If you multiply the maximum RMS voltage the amplifier can deliver by the current that is equivalent to that voltage into a specified load, you have the amplifier's power rating: "100 watts," for example. You can get a "100W" amplifier from an Asian manufacturer for as little as $300. You can also pay $6000 or more for a "high-end" "100W" stereo amplifier. How can it be possible for apparently identically rated power amplifiers to cover a price ratio of 20 times? Is the manufacturer of the expensive amplifier guilty of consumer fraud? Or has the manufacturer of the cheap amplifier omitted something?
The answer to both questions is "not necessarily." Look again at my specification of an ideal amplifier. The amplifier delivers to the loudspeaker a magnified voltage; the loudspeaker then sucks current proportional to that voltage. Many amplifiers cannot deliver that current if the loudspeaker has an impedance much below 8 ohms; or if the speaker's phase angle—a measure of how far apart in time the voltage and equivalent current become—is too great; or they cannot deliver that current in the low bass or high treble, the amplifiers' specifications only being valid in the midrange; or if they can deliver the current, the shape of the voltage waveform is affected, becoming distorted in one or more of a number of ways; or the amplifiers become less and less stable the more their output current increases; or they can only deliver that current for a very limited time; or their ability to deliver that current is dependent on either the kind of music being reproduced or the recent history of the music signal (which affects the temperature of their heatsinks)—or even both.
All amplifiers suffer to a lesser or greater extent from some or all of these ills, but as a general rule, the more money you pay for an amplifier, the more likely it will—or should—resemble that perfect amplifier. It's even probable that the more an amplifier resembles the ideal, the more likely its owner will enjoy his records. Which brings me to this review. In this and the next two issues, I will be reporting on the behavior of a small number of "high-end" amplifiers. Does their behavior more closely approach the paradigm than that of less expensive models? Can there be an amplifier which sounds superb despite being an exception to that ideal?
Read more at https://www.stereophile.com/solidpoweramps/991ml23/index.html#Pl438hSQkB5qHVjm.99
|
|
|
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
alex0665
Ветеран
Откуда: Горлівка Україна
Сообщений: 3 785
Репутация: 1494
|
RE: Фанатам Dynaudio / 06-05-2018 17:07
(06-05-2018 17:03)Deceiver777 писал(а): Уже выехал. Я так и подумал.
Ну а если серьёзно, то нет плохой акустики. Тут все прекрасно понимают, что результат даёт комплексный подход:
Комната
Источник
Усилитель-Акустика
Кабельная обвязка.
|
|
|
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Выразили согласие: | |
|
Пользователи просматривают эту тему: 84 Гость(ей)
|
|