(15-02-2013 10:49)Nemo писал(а): Стосовно лампового клока - ніякої ізотерики, це цілком логічна і прагматична задумка, вплив якої на звук можна просто і логічно пояснити.
І різні лампи звучать по різному як і в підсилювачах.
От тільки потрібно робити/купувати хороший клок з нормальними лампами і окремим трансформатором.
Але, особисто мною вплив клока на звук на різних лампах з кенотронами і без був перевірений тільки на філіпсах 1-го покоління.
А мне не совсем понятно.
В усилительных каскадах совершенно ясно почему лампы поразному звучат.
А в схеме генератора получаем сигнал в форме синусоиды определенной амплитуды.
1.Разные лампы в генераторах обладают разной стабильностью - согласен.
2 Форма синусоиды разных ламп возможно разная и это как-то сказывается на конечном клоке - тоже согласен.
3.Специализированные неламповые генераторы обладают максимальной стабильностью и идеальной формой синусоиды и должны теоретически работать лучше.
4.Все равно синус подается на вход встроенного в М.С. (SAA7000 и т.п.) генератора и задает частоту и стабильность. Генератор вырабатывает с этого свои прямоугольные импульсы равные питающему напряжению независимо от формы входящей синусоиды.
Так почему лампы работают поразному и лучше клоков на генераторе мне совсем непонятно.
(15-02-2013 00:50)dimoha.k68 писал(а): Не буду говорить что это за устройство, 1541-й в соньке по звуку его просто смёл...
Ай-яй, как жеж теперь людям еады тысячные продавать?
Еад существенно выигрывает по глубине, в общем то это достаточно хороший цап, чего 41-му явно не хватает, может быть из за каких-то своих особенностей, или в конкретной реализации, пока опустим эти нюансы?? А по подаче звука даже в таком "неотёсанном" варианте, сонька намного вкуснее. Надо работать дальше!
(15-02-2013 19:29)serg6677 писал(а): А мне не совсем понятно.
В усилительных каскадах совершенно ясно почему лампы поразному звучат.
все, перечисленные далее вопросы являются зависимыми от сторонних причин, поэтому неоднозначны.
я чего встрял - сенни, спасибо дорому и гостеприимному Александру Бокареву имел возможность послушать плеер Лёве в сравнении с неслабым Филипсом и прозрел - таки имеет смыл. правда еще не повод отказываться от флаков, но желание сравнить в упор - появилось. если кто то добренький предложит свой сетп - буду благодарен.
(15-02-2013 18:42)Mark_V писал(а): Саша, поверь, в сонике единственный выхлоп который "торкнул"
все остальные - то мылят, то красят, то убавляют, то добавляют...
этот просто нейтральный, с ноткой обмягчения, без потерь
Цілком вірю і ні скільки не сумніваюсь.
Думаю, все в великій мірі залежить від використаних ламп.
А от мені і іншому учасникові форуму більше сподобалось звучання Марка Левінсона і ще якогось відносно не дорогого ЦАП на PCM58.
Слухали з МУЗПК в якості транспорту, підсилювач - класичний однотактних і класичні Альтеки.
Певне суб"єктивність сприйняття, музичні смаки і бачення звуку. Хоча, я відносно регулярно ходжу на джазові концерти, в філармонію, в органний зал. Пишу про враження від звуку на предмет схожості до оригіналу, детальності, розширення, тональнго балансу і звісно викликані емоції.
От не так уже й давно був в Вашому місті і ходив на концертик місцевих виконавців класичної музики
(15-02-2013 19:29)serg6677 писал(а): А мне не совсем понятно.
В усилительных каскадах совершенно ясно почему лампы поразному звучат.
А в схеме генератора получаем сигнал в форме синусоиды определенной амплитуды.
1.Разные лампы в генераторах обладают разной стабильностью - согласен.
2 Форма синусоиды разных ламп возможно разная и это как-то сказывается на конечном клоке - тоже согласен.
3.Специализированные неламповые генераторы обладают максимальной стабильностью и идеальной формой синусоиды и должны теоретически работать лучше.
4.Все равно синус подается на вход встроенного в М.С. (SAA7000 и т.п.) генератора и задает частоту и стабильность. Генератор вырабатывает с этого свои прямоугольные импульсы равные питающему напряжению независимо от формы входящей синусоиды.
Так почему лампы работают поразному и лучше клоков на генераторе мне совсем непонятно.
Якщо заглибитись глибоко в теорію і практику спектрального аналігу, АЧХ, ФЧХ, нелінійні спотворення і гармоніки, залежність ВЧ хвосту від спектру моменту відтворення відліків - все можна пояснити.
Швидше за все: лампа чинить певний спектральний окрас, додає гармонік і т.д., це ми чуємо на слух.
В клоці - модуляції цього самого окрасу, але на моменти фактичного відтворення відліків, які в подальшому модулюють вихідний аналоговий сигнал. Оскільки аналоговий сигнал, його спектр в великій мірі залежить від моментів відтворення відліків.
Адже всі знають і активно слухають FM діапазон радіо де високоякісне аудіо передається з використанням частотної модуляції.
Так і клок, швидше за все чинить подібний вплив...
Ще як варіант - множення частот гармонік клока і корисного сигналу, сумування, віднімання частот, виникнення "мерехтінь" і тому подібного.
По клоку є гора інших тем і думки різних людей, якщо на стільки цікаво - можна пошукати.
Можна також просто запитати шановного Аббаса (ідейного творця і впроваджувача цієї концепції), думаю він з радістю розповість і з не меншою радістю продасть
(15-02-2013 20:59)Artmaster писал(а): ...правда еще не повод отказываться от флаков, но желание сравнить в упор - появилось. если кто то добренький предложит свой сетп - буду благодарен.
Юра, а ведь давно предлагал...
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
(13-02-2013 15:01)muztank писал(а): 574уд1 в "золоте"...
Очень и очень пристойные опера...
Разброс параметров был изряден,а по передаче они нарисут то,что многие импортные в цене до 15 у.е. не сделают...
У нас в Харькове ещё можно встретить в металле только К574уд1Б, с буквой "А" всё вымели, но они периодически появляются, у кого-то в закромах они есть? Можно ещё найти и К140УД17А, вчера взял у знакомых пару штук для пробы, самому интересно их послушать.
Кто подскажет зачем цепочка два резистора конденсатор на + 12в с выхода 1540 в филе 150 это компенсация 0? . В более старших моделях такая компенсация отсутствует. На входах оперов 0 и там и там.
И по какой схеме лучше выхлоп собрать на операх желательно с номиналами. mute и deemph вообще делать не собираюсь пусть квакает меня это не сильно раздражает, может потом геркон поставлю.
Читаю Очень объемную ветку на "аудио портале" там все делают питание 1540 все на +5;-5;+17,5 на стабилитронах причем используют конденсаторы МБГО или подобные, как бы дают лучшие результаты совместно с дроселями, правда какие дросели и на чем непонятно. Нашел у себя кучу МБГО надо попробовать. Емкость должна быть не менеее 60мкф. Ну и естественно в первую очередь исключается ЦФ.
(17-02-2013 01:01)serg6677 писал(а): Кто подскажет зачем цепочка два резистора конденсатор на + 12в с выхода 1540 в филе 150 это компенсация 0? . В более старших моделях такая компенсация отсутствует. На входах оперов 0 и там и там.
Да, частичная компенсация 0. На входах мерять не стоит - лучше на выходах.
1. на первом может быть какая-то постоянка и даже зависеть от температуры корпуса ТДА, на втором опере должен быть 0, тем более там автосмещение.
Не достигнув желаемого, они сделали вид, что желали достигнутого.
(17-02-2013 02:10)Вячслав_М писал(а): Да, частичная компенсация 0. На входах мерять не стоит - лучше на выходах.
1. на первом может быть какая-то постоянка и даже зависеть от температуры корпуса ТДА, на втором опере должен быть 0, тем более там автосмещение.
А с точки зрения влияния на звук? Такая цепь прямо на выходе по любому должна оказывать влияние и не в лучшую сторону.
(17-02-2013 02:10)Вячслав_М писал(а): Да, частичная компенсация 0. На входах мерять не стоит - лучше на выходах.
1. на первом может быть какая-то постоянка и даже зависеть от температуры корпуса ТДА, на втором опере должен быть 0, тем более там автосмещение.
А с точки зрения влияния на звук? Такая цепь прямо на выходе по любому должна оказывать влияние и не в лучшую сторону.
А с т.з. влияния на звук - только в лучшую сторону. Лучше там поставить подстроечник и выставить им ноль на выходе.
(17-02-2013 01:01)serg6677 писал(а): Кто подскажет зачем цепочка два резистора конденсатор на + 12в с выхода 1540 в филе 150 это компенсация 0? . В более старших моделях такая компенсация отсутствует. На входах оперов 0 и там и там.
И по какой схеме лучше выхлоп собрать на операх желательно с номиналами. mute и deemph вообще делать не собираюсь пусть квакает меня это не сильно раздражает, может потом геркон поставлю.
Читаю Очень объемную ветку на "аудио портале" там все делают питание 1540 все на +5;-5;+17,5 на стабилитронах причем используют конденсаторы МБГО или подобные, как бы дают лучшие результаты совместно с дроселями, правда какие дросели и на чем непонятно. Нашел у себя кучу МБГО надо попробовать. Емкость должна быть не менеее 60мкф. Ну и естественно в первую очередь исключается ЦФ.
первая схема - классика и проверена годами
для вариаций - опера I/U и LPF в панельки
Стабілітрони - дійсно хороший варіант, перевірено і підтверджено.
Стосовно конденсаторів МБГО в паралель стабілізаторам - трохи категорично... З практики МБГО місце в ламповиках відразу після кенотрона. Електроліт там суб"єктивно звук зажимає (електроліти ставити після дроселів = основний вплив на звук, МБГО мінімальний).
Пробував їх в акустиці і як роздільні чи шунтуючі - грязно звучать (нелінійні спотворення і т.д.).
Стабілізацію напруги +5 -5 -18 для кожного каскаду потрібно робити роздільно = 6 конденсаторів + стабілізація живлення операційника - виходить гора МБГО.
Туди нормально ставити хороші електроліти - нічінон мюз, елна сілмік, рое, тесла.
А от розділювальний на вихід електроліти не варіант - перевірено неодноразово, дуже великий вплив на звук.
У мене в каскадах, складених по першій схемі з аналогічними номіналами нуля на виході нема і близько - 3В постійної напруги. тому і розділювальний конденсатор... А було б дуже добре мати на виході 0 без використання конденсатора (вхід ламповика - сітка без конденсатора)
(17-02-2013 13:21)Nemo писал(а): У мене в каскадах, складених по першій схемі з аналогічними номіналами нуля на виході нема і близько - 3В постійної напруги. тому і розділювальний конденсатор... А було б дуже добре мати на виході 0 без використання конденсатора (вхід ламповика - сітка без конденсатора)
(17-02-2013 13:21)Nemo писал(а): У мене в каскадах, складених по першій схемі з аналогічними номіналами нуля на виході нема і близько - 3В постійної напруги. тому і розділювальний конденсатор... А було б дуже добре мати на виході 0 без використання конденсатора (вхід ламповика - сітка без конденсатора)
А подстроечником не выводится в 0? В одном из апаратов на 1541 стоит схема с подстроечником.
На "аудио портале" многие кинулись снимать сигнал просто с нагрузочного резистора и расписывают как хорошо звучит. Но там же уровень совсем маленкий. Я лично даже пробовать не буду -стандартный выхлоп на ОУ возможно с батареей из EPCOS. Кстати как они в качестве проходных?
Сначала написал потом увидел такую регулировку и отсутствие конденсаторов в "Увертюре" по приведенной ms142 ссылке
Зібрав я ще один макет уже на ЦАП 1540П.
Живлення - три транси для цифри, аналогу 1540, операційників.
Стабілізація приймача СПДІФ і ПЛІС - 78L33 Стабілізація напруг ЦАП - стабілітрони, аналогової частини - П-фільтр.
Поки-що стоїть один нехитрий операційник перетворення струм/напруга (колись стояв 5532 з філіпса 204).
Конденсатори всюди хороші і добре звучащі. На виході в якості розділювальних, поки що стоїть елна сілмік.
Думаю, в майбутньому поставлю також бош (благо є ще парочка).
Є набір хороших плівкових трубчатих конденсаторів (значно кращих ніж в аналоговій частині 204-го) - частково з естонії, частково з фільтрів хорошої акустики і інших вінтажних плат.
Спробую реаліхувати пасивний фільтр порядку так 4-5 після перетворення струм/напруга на операційниках мак156 (ще парочка є). Порахую в маткаді, побудую графіки і тому поодібне, реалізую каскади щоб імпеданс кожного наступного був разів в 5-7 вищий за минулий і на виході загальний опір був пордку 47к.
Цікаво порівняти з наявним макетом ЦАП по звучанні.
Також додам фото свого "першого Філіпса", купленого в студентські роки за перші заробітки. Коштував 200$ - тоді великі гроші. Слухав років 4, тоді ще слухав в основному електронну і популярну музику.
Потім, коли з"явивився другий філіпс (СД150) музику в навушниках в транспоті слухати перестав.
Слухаю на ньому радіо на кухні. Коли надокучають рекламами або матеріалом - СД.
Колись забрав динаміки від батьків - зробив таку експериментальну АС на кухню - пораховані фільтри другого порядку і навіть парочка конденсаторів Мундорф)
Естетику тільки зробити потрібно, але на це постійно не вистачає часу...
ЦАП сигма-дельта, радіо - досить хороша філіпсовська мікросхема.
Звучить добре, приносить хороші важення і емоції, задоволення, слухати хочеться (для прикладу, в різних попутніх авто, якими їзджу кожного дня на роботу, з роботи дуже рідко звучання аудіо може бути хоч чимось приємним і хотітись слухати, краще б була тиша... )
Тому, виявляється, у мене в аудіо все також почалось з Філіпсів.
Поставив в другий макет операційники Tesla MAC156 для перетворення струм/напруга. Реалізував роздільну стабілізацію (фільтрацію) живлення аналогової частини лівого і правого каскаду.
Добре звучить, знали чехи толк. Чомусь, відразу пригадуються пластинки Супрафон і книжки Мілана Кундери
До речі, нещодавно був на радіоринку (м. Харківська) і бачив там в продажу синенькі аксіальні електроліти Тесла (які також використовувались в Естонії) - дуже добре звучать, приблизно як ROE загального призначення або Елна Сілмік.
Добре звучить)
А от електроліти в якості розділювальних не варіант - згодом причеплю папір в маслі.
Також варто буде спробувати реалізувати компенсацію 0-я на виході по схемах посту 149. Хоча по правді не надто хочеться і віриться в хорошість такої ідеї. Але все ж так хочеться не ставити не дешеві і великі конденсатори.
Вихідними займуся розрахунком і реалізацією вихідного пасивного ФНЧ порядку так 4-5-го.
Nemo. Вы в питании по одесситам дросели применяете? Если да то какие? И какую емкость электролитов?
Нашел чудо китайской схемотехники они тоже компенсируют 0 но "по своему".
(21-02-2013 23:06)serg6677 писал(а): Nemo. Вы в питании по одесситам дросели применяете? Если да то какие? И какую емкость электролитов?
Нашел чудо китайской схемотехники они тоже компенсируют 0 но "по своему".
Уже точно не пам"ятаю, як у них реалізоване живлення...
У моїх ЦАП: живлення приймача СПДІФ і ПЛІС - стабілізатори 78L33.
Живленн цифрової частини 1540 - +5 -5 - дві обмотки трансформатора з відводом від середньої точки, діодний міст 1000 мФ + 1000 мФ на +8 -8 після діодного мосту. Конденсатори всюди після діодних мостів стоять Нічікони, Маркони, Лелони, Рібікони, Елни, - хороших виробників, нормального звучання, але гірші ніж РОЕ, Тесла, Елна сілмік, Нічікон мюз.
Потім резистори 120 Ом і стабілітрони + електроліти - Стоять Санйо 470 мФ, в іншому ЦАП чорні конденсатори з ромбиком з Сатела.
Живлення -17 - окрема обмотка трансформатора - діодний міст, конденсатор, резистор - стабілітрони + електроліт. Тут треба хороший електроліт. Раніше стояли РОЕ, Елна сілмік. Тепер стоять тесла 22 мФ.
Дроселів в цих двох місцях не ставив.
З свого досвіду - головне розв"язати по живленню лівий і правий каскад.
Для живлення операційників окремий транс дві обкотки по 15В - електроліти 1000 мФ - дросель намотаний на кільці з розпиленого заліза, формату з компового блоку живлення. Точніше перемотаний дросель 100 мГн з сатела - намотано в рази більше витків. В другому ЦАП невеликі дроселі на фериті 330 мГн.
Правильніше мотати дроселі на трансформаторному залізі для 50 Гц, але до такого ще не дійшов.
4 дроселі на +15 -15 кожного каналу + електроліти тесла 22 мФ.
Оригінальна ідея китайських схемотехніків
Тільки от як на мене і перша і друга мають свої явні недоліки...
Як варіант реалізувати зміщення, схоже до зміщення лампових підсилювачів і брати 0 (землю) звідти. Але думаю, 0 буде плавати залежно від різних факторів + на скільки добре скажеться на звуці такий варіант не відомо.
Знаю, що реалізатори підсилювачів для навушників на транзисторах, які працюють в класі А нахвалювали подібне зміщення з транзистором в кості активного елементу.